RECENZIA: Čierny ľad (Becca Fitzpatricková)

Beccu Fizpatrickovú poznajú milovníci kníh pre mladých najmä vďaka anjelskej sérii Zavrhnutý. Tentokrát prichádza s úplne inou šálkou kávy. Ako sa zhostí príbehu, ktorý sa odohráva v nebezpečnom prostredí Tetonských hôr?

Keď sa Britt spolu s kamarátkou chystala na výlet do hôr, tešila sa na nezabudnuteľné okamihy, ktoré vo Wyomingu strávia. Netušila však, že sa ku ním pridá aj jej bývalý priateľ Calvin, na ktorého sa snažila zabudnúť. Búrka im skomplikuje všetky plány a dievčatá sú prinútené požiadať o pomoc mladíkov z osamelej chaty. Tí však utekajú pred zákonom a Britt sa spolu s kamarátkou stanú ich rukojemníčkami. Tetonske hory vo svojom vnútri skrývajú mrazivé tajomstvá a každé rozhodnutie či nesprávny krok ich môže stáť život. Či sa im podarí prekonať všetky prekážky, sa však dozviete až v samotnej knihe, ktorú si užije každý milovník dobrodružných príbehov.

"Túžila som utiecť pred toľkými vecami. Vetrom a zimou.
Snehom. Hladovaním. Smrťou."

Hneď na úvod sa musím priznať, že je Čierny ľad prvou autorkinou knihou, ktorá sa mi dostala do rúk. Na Zavrhnutého som síce počul chvály, avšak nikdy som si na prečítanie tejto série nenašiel čas - a nebol som si ani istý tým, či by ma spomínané knihy zaujali. Čiernemu ľadu som však dal šancu. Podľa anotácie dielo vyzeralo nevšedne a keďže som veľa podobných kníh ešte nečítal, dlho som neváhal. Aj napriek tomu, že som sa spočiatku bál, čo sa z príbehu vykľuje - keďže sa rozbiehal veľmi pomaly - nakoniec som veľmi rád, že sa ku mne táto kniha dostala. Ide o netradičný príbeh, v ktorom sa neustále niečo deje a ktorý zároveň spĺňa všetky kritéria podareného trileru.

Podľa anotácie by som román prirovnal k poviedkam, ktoré sme čítali v škole a ktorých tematikou bolo chatové prostredie. Spočiatku ma zaskočilo malé množstvo priamej reči, ktoré v danej knihe nahradil väčší počet opisov. Keď som sa do nich začítal, zistil som, že práve oni dopomohli k vykresleniu atmosféry príbehu - a bez nich by ste si len ťažko dokázali predstaviť prostredie, do ktorého je dielo zasadené. Už prológ napovedá, že nepôjde o úplne obyčajný príbeh - a takisto to nebude ani oddychové čítanie. Čierny ľad je dobrodružný triler, ktorý určite nesadne každému. Ale čitatelia, ktorým nebude vadiť ťažšie čitateľný štýl a väčšie množstvo opisov, si knihu dozaista užijú.

"Nepotrebovala som sa dozvedieť žiadne ďalšie
tajomstvo. Môj život aj tak visel na vlásku."

Páčilo sa mi, že autorka do svojej knihy zakomponovala viaceré oblasti života - a okrem hraničnej situácie rieši aj ďalšie životné problémy, do ktorých sa ľudia dostávajú. Hoci mala kniha niekoľko nedostatkov a hluchých miest, išlo o pomerne príjemné čítanie, ktoré sa odlišovalo od kníh, ktoré som predtým čítal. Knihu by som teda odporučil každému, kto má chuť na dobrodružný príbeh plný tajomných odhalení a zároveň sa nebojí desivých tajomstiev, ktoré v sebe Tetonske hory skrývajú. Prajem pekné čítanie! :-)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému obchodu PreŠkoly.sk
Knihu si môžete kúpiť napríklad na tejto adrese