utorok 17. novembra 2015

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku, ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia. Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-)
Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž, ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci, ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v poslednom čase venujem čítaniu pomenej a na blogu pribudne nový článok len z času na čas, neznamená to, že ma blogovanie prestalo baviť. Posledné týždne boli pre mňa kvôli prípravám na stužkovú (ktorá mimochodom dopadla výborne) veľmi náročné. V nasledujúcich dňoch sa vám ale budem snažiť všetko vynahradiť. Len nedávno blog dosiahol 180 tisíc videní a fanpage na Facebooku presiahla 630 fanúšikov.  Bezmála 580 publikovaných článkov, 244 recenzií a 1980 komentárov. Čo viac dodať? Azda len jedno veľké ĎAKUJEM! 

Ale späť k spomínanej súťaži. Dlho som rozmýšľal nad tým, akú cenu pre výhercu zvoliť. A keďže naše knižné wishlisty nemajú konca, rozhodol som sa ako hlavnú výhru zvoliť vlastný výber v kníhkupectve martinus.sk, pričom výherca získa poukážku na 20€ nákup. Súťaž trvá od 17.11. do 30.11.2015, je otvorená pre českých aj slovenských čitateľov a budete sa do nej môcť zapojiť prostredníctom komentáru pod týmto článkom. Musí obsahovať tieto informácie: 
   1. Meno, pod ktorým vstupujete do súťaže
   2. E-mail, na ktorý vás budem kontaktovať v prípade výhry
   3. Link na zdieľanie súťaže (Facebook, Goodreads, Twitter, Google+,...)
   4. Odpoveď na otázku: Prečo čítam knihy? 
Teším sa na vaše odpovede a ešte raz ďakujem každému z vás! Dúfam, že vás súťaž osloví. Pekný zvyšok dňa! :-) 

24 komentárov:

  1. 1. Foxy
    2. d.lesniakova@centrum.sk
    3. https://www.facebook.com/danybooks/
    4. Čítam, lebo knihy sú krajšia verzia môjho života :D teda skôr verzia života, ktorý nikdy nebudem mať, lebo, povedzme si pravdu, keď vezmem drevenú paličku zo zeme tak to čarodejný prútik nebude, keď sa ráno zobudím, nebudem na strome a nebude sa ma snažiť zabiť hŕba detí, nebudem ani polo-upírka so sexy ruským trénerom :D takže čítam, lebo zažívam životy, ktoré nikdy nezažijem a milujem chlapov, ktorí v skutočnom živote neexistujú :((

    OdpovedaťOdstrániť
  2. 1. Rea
    2. adkacingelova@gmail.com
    3. https://twitter.com/Reariell
    4. Najskôr som sem chcela dať jednoduchú odpoveď: "Lebo môžem." Po dávnom rozhovore s rodičmi, keď mi hovorili, že im za "komančov" zakazovali čítať určité knihy, počúvať danú hudbu... si vážim oveľa viac, že mám túto slobodu, že si môžem čítať o čom len chcem, či už to je zakázaná láska, nadprirodzené javy, revolúcia, apokalypsa, politika, vojna...
    Nakoniec som sa rozhodla, že to trošku rozvinie.
    Jednoducho, keď čítam, tak si všetko zároveň predstavujem, a hoci sa hovorí "nechcel by byť v mojej hlave", v mojej by ste chceli byť. Je to tam oveľa lepšie ako v reálnom svete. Pretože všetky dobrodružstva, ktoré som prežila a všetkých priateľov, ktorých som vďaka čítaniu získala... všetko je tam. V mojej hlave. Preto, keď je život na hovno, stačí sa mi vrátiť do svojej hlavy alebo ešte lepšie... prečítať si novú knihu. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Sofia
    sofia.gumanova@gmail.com
    https://plus.google.com/109574906884581654954 (zdieľam na Google + tak ti snáď ukáže profil)
    To je fakt ťažké :D.
    Asi preto, že som nikdy nemala veľa kamarátov a s knihami som ich mala vždy viac. Dokážem v nich nájsť oporu. Knihy sú tu vždy tu. Nikam neujdú. Čítanie je aj skvelým relaxom. Nič nie je lepšie než piatkový večer s knihou :D Alebo čítanie knihy namiesto učenia sa :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Paani, gratuluju! Jeste jsem nebyla na blogu, ktery by slavil vic, nez dva roky! Tim spis ti fandim, ze jsi muz, mas to asi tezsi. Preju hodne stesti pri maturite:) (i kdyz matura je o proti zkouskam na vysoke brnkacka :D). Tak hlavne pokracuj dal a neprestavej. Ani az budes mit deti :D...
    Adris
    adriena.h@seznam.cz
    FB: skupina Akce a soutěže (jsem na mobilu a nejde mi hodit primi odkaz, ale treba se do skupiny pridas a budes tak mit prehled o vsech akcich a soutezich :D)
    Čtu protože mě to baví. Tak prosté to je. Kdybych ráda plavala, tak plavu a na fb se chlubím novými typy plavek. Ale já čtu a proto miluji, kdyz se muzu pochlubit novými knihami:). Prave ted man cteci eru, ctu jednu za druhou a jsem z toho nadsena:). Tolik pribehu...Jen mam strach, ze nestihnu vsechny ty knihy, co doma mam, precist do duchodu... :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. E_V_E
    di_va22@azet.sk
    https://www.facebook.com/ReadLikeMe/?ref=aymt_homepage_panel
    Čítam, pretože je to odreagovanie a môžem vstúpiť do sveta a problémov niekoho iného. Je to také odpútanie sa od reality, keď mám ťažký deň, tak na večer si niečo dobré prečítať je najväčší relax 8) Takisto milujem objavovať kreativitu iných ľudí. Čerpám z nich nápady, rady, tipy, životné skúsenosti, každá kniha obsahuje niečo, čo ma buď poučí, zaujme alebo len poteší. Preto mám síce najobľúbenejší žáner fantasy, ale čítam aj veľa ženských románov, dystópií a iné, všade sa nájde dobrý nápad, myšlienka, rada. O tom, čo prečítam, rada aj napíšem a podelím sa s inými. Rada navštevujem knižné akcie a rozprávam sa s kamoškami o knihách. Je to forma záľuby a vždy som rada, keď objavím nového čitateľa, o ktorom som si to ani nemyslela 8D Čítala som už od malička a som rada, že mi to vydržalo a ešte sa to aj prehĺbilo. Síce mám teraz menej času na čítanie, ale vždy sa k tomu vrátim a cítim sa príjemne 8)
    Gratulujem k výročiu! 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. 1. Danielka :)
    2.baluchova.daniela305@gmail.com
    3. https://www.facebook.com/daniela.baluchova.3/posts/955774757848619?pnref=story
    4. Knihy čítam najmä preto, lebo si myslím, že je to zmysluplné využitie voľného času, nevedomky si zlepšujem konverzáciu, slovnú zásobu a gramatiku, ale predovšetkým preto, lebo každá dobrá kniha mi ponúkne niečo, zčoho si prinajmenšom zoberiem ponaučenie :) aa prajem ešte veľa skvelých článkov a vela trpezlivosti ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Evka
    Evka z Čitárne
    https://plus.google.com/u/0/114984667097548164111/posts (zdieľam na Google+ na svojom profile)
    Ešte pred tým ako zodpoviem otázku Ti chcem zablahoželať k 4. narodeninám blogu :) Wau, je to úžasné, pracovať tak dlho a dotiahnúť to až k číslam, ktoré si v článku uviedol. Ja neblogujem ani pol roka a predstava blogovania 4 rokov je pre mňa ďaleká a vysnívaná hudba budúcnosti. Každopádne Ti do ďalších minimálne 4 rokov želám veľa inšpirácie, síl a chuti na čítanie :) ... A teraz k odpovedi na súťažnú otázku. Prečo čítam knihy? Knihy som začala intenzívne čítať na strednej škole, približne v 3.-4. ročníku. Až vtedy mi naozaj doplo aký skvelý relax to je, a nie len to! Otvorili sa mi neuveriteľné obzory plné fantázie, príbehov, krásnych miest a oveľa viac, sám do určite dobre poznáš. Teraz, keď mám 25, nie je pre mňa čítanie len relax, čítanie kníh a aj blogovanie za posledného pol roka je pre mňa životným štýlom. Niekto cvičí, či jedáva len slimáky a podriadi tomu aj svoj okolitý život a ja čítam knihy, čomu prispôsobujem mnoho. Knihy sú krásne bohatstvo, ktoré tu pre nás autori titulov nechávajú, aby mal náš život a svet väčší zmysel. Na túto otázku sa nedá napísať vyčerpávajúca, konečná odpoveď. Toto je na diskusiu na dlhé hodiny. Verím, však, že týchto pár riadkov bude pre zapojenie sa do súťaže postačovať :) Tak ešte raz všetko najepšie a drž sa, maturitný ročník dá zabrať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. 1) Nataša
    2) bozikovanatasa9@gmail.com
    3) https://twitter.com/pc_nata/status/666948080831471616
    4) Čítam preto lebo príbehy-vlastne slová, ktoré tie príbehy vytvárajú ma napĺňajú. Či už čítam o minulosti, prítomnosti alebo budúcnosti, ktorá je vymyslená alebo založená na skutočných udalostiach je to niečo čo prežívam celým svojím JA. Tým pádom nežijem len jeden život ale tisíc ďalších, v ktorých sa môže stať čokoľvek-jednoducho nikdy nevieš, že či ťa na nasledujúcej strane nezožerie drak alebo nehavaruješ. Pri knihách sa dá neskutočne odreagovať a zabudnúť na starosti, ktoré človeka bežne sužujú. A myslím si, že to je ich úloha-odpútať nás od reality, ktorá je až príliš temná a vrhnúť nás do situácií alebo miest, kde by sme sa nikdy inak nedostali a hlavne, ktoré sa už stať ani nemôžu (ehm draka len tak nenájdeš :D ) Je priam až neuveriteľné ako čítanie nám dokáže rozhýbať fantáziu, priam až strašideľné, ale zároveň aj svojím spôsobom geniálne. A ako už spomínali ostatní hore vyšie, tak každý má nejaký koníček a môj je čítanie. keby som nečítala nebola by som to ja. Vlastne by som sa tvárila, že som niekto, kto v skutočnosti neexistuje. A to sa mi úprimne protivý...

    OdpovedaťOdstrániť
  9. 1. Lily Black
    2. paja.syruckova@seznam.cz
    3. https://www.facebook.com/bookthiefka/
    4. Jednoduše - protože mě to baví a jelikož čtu od malička, nedokážu si bez čtení představit život.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. 1.Maťa
    2. strakovmaa@gmail.com
    3. https://www.facebook.com/SvetKnih/
    4. Kvôli Harrymu predsa :) Dostala som sa k nemu ešte ako dieťa. čo bola moja prvá "dospelácka" knižka (cháp kniha, kde je viac textov ako obrázkov). To ma dostalo do sveta kníh :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. 1. Endyna20
    2. barbora.langerova98@gmail.com
    3. https://plus.google.com/u/0/103729392568502576891/posts/p/pub
    4. Zapomenu na celý svět a vypnu mozek.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. 1. Lili
    2. martina.lili.urbanova@gmail.com
    3. www.facebook.com/martina.lili.urbanova
    4. Prečo čítam? Páni, čítam tak dlho, že si neviem predstaviť, že by som proste knihu neotvorila a nezačítala sa. Baví ma to, pretože keď čítam, môžem byť hocikde a môžem byť hocikým. A to je niekedy oveľa lepšie ako vnímať realitu. Čítam... pretože knihy, ich príbehy (a priatelia) zo mňa robia najbohatšieho človeka na zemi.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. 1. Eliz
    2. majda.fiedlerova@gmail.com
    3. https://plus.google.com/u/0/100435965370415955848
    4. Proč? Já nevím! Jako vážně nevím. Bez knih by byl můj život o hodně prázdnější, méně barvitý. Chyběly by mi všechny ty fantastické světy a místa, hrdinské příběhy. Troufám si říct, že knihy jsou mou součástí :)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. 1. Charlotte
    (na GFC ako Lotte and Fay Blake)
    2. demkova.anika@gmail.com
    3. https://www.facebook.com/faylotte16
    4. Mám rada knihy a ešte radšej objavujem tajuplné príbehy skryté v nich. Jasné, že ma neuspokojí jeden príbeh, keď sa na svete nachádza toľko úžasných titulov ukrytých či už v pevných väzbách, alebo brožovaných. Ocko pred istým časom vyslovil výrok, ktorý mi doteraz leží v mysli: "Na knihy musia byť peniaze aj keby na chlieb neboli." A doplnil to veľmi chytrým vysvetlením: "Pretože keď si kúpiš chlieb, nasýti ťa to iba na jeden alebo dva dni a aj tak si budeš musieť kúpiť nový, aby si sa opäť najedla. Keď si však kúpiš knihu, jej príbeh ťa bude sprevádzať životom. Človek, čo nečíta má iba jeden prázdny život, ale čitateľ je obdarený tisíckami rôznych životov.
    Žijem desiatkami príbehov a čosi by mi na kľukatej cestičke života hrozne chýbalo, keby som nepoznala svet čarodejníkov a mágie, svet Harryho Pottera, svet Celaeny Sardothien - nájomnej vrahyne, ktorá si i napriek všetkému zachováva svoju ženskosť a silnú osobnosť, obyčajný svet tínedžerov, kde sa niekto vzdorovito rozhodol, že ho spraví krajším. Dokonca si vážim aj Twilight ságu a hovorím to úplne vážne. Tá mi stále dala chuť písať v momentoch, kedy som ju stratila. Čosi na tom štýle písania Meyerovej ma proste zakaždým prinútilo znovu písať.
    Nežijem iba jeden život a neučím sa len na vlastných chybách, ale mám možnosť nahliadnuť aj do iných svetov a priučiť sa čosi od nich. Knihy nemusia byť len odborné a náučné, aby človeka čosi naučili. Rozprávky mi ukázali, že dosiahnuť sa dá úplne všetko, stačí nasledovať svoj cieľ a prebojovať sa cez strasti, ktoré ponúka samotný život. Harry Potter mi zas odhalil silu priateľstva a odkryl svet fantázie, podobne ako Metro 2033 a Metro 2034. Anna zo zeleného domu sa mi snažila vysvetliť, že nie vždy vyjde všetko podľa predstáv a nás čaká ešte mnoho zakopnutí a nepríjemných situácii, ale v konečnom dôsledku sa z nich poučíme a dajú nám veľa dobrého. Mohla by som menovať ďalšie a ďalšie známe a menej známe diela, ale dúfam, že toto stačí k pochopeniu mojich myšlienkových pochodov.
    Môžem navštíviť daždivé a sychravé Anglicko, prejsť sa po uliciach Londýna či Edinburghu, môžem sa vybrať na dobrodružnú cestu do Afriky alebo Austrálie, stroskotať na desivom ostrovčeku bez štipky civilizácie. Knihy ma zavedú hocikam a pritom stále ležím len vo svojej posteli so zapnutou lampičkou. Ocitla som sa už aj v postapokalyptickom svete a cítila, ako mi z nebezpečenstva prebehol mráz po chrbte. Mohla som cítiť zlomyseľný dych príšer na svojom krku a spoznať pochmúrnu, ale nádhernú atmosféru moskovského metra.
    Niet nad vôňu a šuchot prevracajúcich sa stránok. Vôňa starých i nových kníh je úžasná a nikdy ma neprestane baviť čuchať si k nim, nech ma ostatní pokladajú aj za blázna. To isté platí aj o prevracaní jednotlivých stránok. Ten tajomný a tichý šuchot mi pripomína ledva počuteľný šepot príbehu, ako by vás kniha volala a nabádala k prečítaniu.
    Čítam pretože ma to baví a zaujíma. Je to môj najväčší koníček. Nechávam sa uniesť z reality do ďalekých krajín a užívam si to. Čítaním si rozširujem obzor a mením tie menej správne názory na lepšie. Spoločne s čítaním sa mení aj môj pohľad na svet. Knihy mi dávajú potešenie, poučenie, ale aj smútok a cenné rady do života. Môžem uniknúť a na pár hodín sa stratiť kdesi na neznámom mieste. Dokážu vo mne vzbudiť silné emócie a s niektorými dokonca v daný moment aj žijem. Prežívam dej spolu s postavami a tvorím si vlastných favoritov, ale aj tých, čo mi lezú krkom.
    Milujem čítanie a to je dôvod, pre ktorý čítam. Zbožňujem to. :)

    Charlotte z blogu http://faylotte.blogspot.sk. Zároveň by som ťa rada pozvala aj ja na svoju súťaž, je to vôbec prvá súťaž na našom blogu a akákoľvek podpora sa ráta. :) Zasúťaž si s Charlotte.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. 1. Soňa
    2. sonka.juhasziova2@gmail.com
    3. https://www.facebook.com/profile.php?id=100010095613023&fref=nf
    4. Ak by sa ma to opýtal niekto, kto nečíta knihy, moja odpoveď by bola: A ty prečo dýchaš?
    Ale pretože sa pýta niekto, kto číta knihy, tak je moja odpoveď takáto: Milujem príbehy. Zaujímajú ma osudy ľudí, som nimi doslova fascinovaná. Ja žijem svoj príbeh, ale to mi nestačí. Vďaka knihám ich prežívam toľko, koľko potrebujem. A ak niekedy z nejakého dôvodu nemôžem čítať, pozorujem ľudí okolo seba a rozmýšľam, aké sú tie ich príbehy. Viem, že je to trochu divné, nerobím to úmyselne.
    Okrem toho, keď je realita veľmi nepríjemná, knihy nikdy nesklamú.

    OdpovedaťOdstrániť
  16. 1.Teri
    2. terezka.matuchova@gmail.com
    3. https://plus.google.com/100099283915176018788/posts
    4. Neviem či by stačila odpoveď- Pretože ma to baví, tak to trocha rozviniem. Už od malička ma rodičia viedli k čítaniu a od detských riekaniek som sa cez rozprávky a denníky dostala k YA a "dospeláckym" knihám. Knihy sa stali častou môjho života, a dokonca aj neoddeliteľnou súčasťou môjho ja. Pri čítaní zisťujem, že ľudia majú iné problémy a dokážem sa do nich vcítiť. Zároveň na pár hodiniek uniknem z môjho sveta do sveta knihy. Sveta v ktorom sa cítim dobre a s ktorým pociťujem, že moje problémy nie sú až také hrozné. Okrem toho knihy milujem. Milujem pocit, keď si kúpim novú knihu, alebo ovoňiam novú knihu, alebo ju čítam... Milujem to ♥
    Neviem, či som jediná, ale v hlave mám plán vecí, ktoré by som raz chcela spraviť. A jednou z týchto vecí je tiež na písať nejaký pekný príbeh, možno aj knihu. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Amberk
    levhardice@seznam.cz
    https://www.facebook.com/jana.n.mimochodkova/posts/996052467084008
    Knihy čtu proto abych utekla před realitou. Můžu prožít milion příběhů bez toho abych vylezla z postele :D Není problém se proměnit v kohokoliv a zamilovat se do postavya "žít knihou" :) Když knihy čtu tak si velmi odpočinu a odpočinu si. Je to příjemně strávený čas :)

    OdpovedaťOdstrániť
  18. 1. MartinaF
    2. tina808@azet.sk
    3. https://twitter.com/tina8081/status/669533486546616320
    4. Samozrejme preto ,ako tu každý píše, aby som utiekla od reality. Dnes môžem byť nebojácna Katniss, ktorá sa postaví autorite a zajtra napríklad dcérou nejakého boha. Toto mám na knihách proste rada. Niektoré dokážu aj pomôcť, keď ťa niečo trápy, zlepšiť náladu alebo iba zabiť nudu.

    OdpovedaťOdstrániť
  19. 1. Zonia
    2. officialzonia@gmail.com
    3. https://www.facebook.com/ZoniaWorld/ ...prepáč, nejde skopírovať link na status, ale mal by to byť posledný príspevok na stránke :)
    4. Prečo čítam knihy? Aby som mohla na chvíľu neexistovať a uniknúť do tej knižnej reality, ktorá je omnoho lepšia. Knihy mi poskytujú miesto v lepších svetoch ako je tento, nasiaknutý zlom, klamstvami a falošnými hodnotami. A najlepší dôvod: vďaka knihám môžem cestovať nespočetné vzdialenosti aj na miesta, ktoré sa nenachádzajú v našej galaxií, a to bez toho, aby som sa pohla z miesta.
    Gratulujem k blogovým narodeninám a prajem ešte veľa takýchto úspechov ^-^

    OdpovedaťOdstrániť
  20. 1. Lulu
    2. lily.duff7@gmail.com
    3. https://www.facebook.com/luciik.kupkovicova/posts/10203960448851719?notif_t=like
    4. Čítanie je akási moja ochrana pred realitou. Pretože keď som sklamaná alebo smutná, knihy sú vždy pri mne, aby mi zlepšili náladu. Milujem ten pocit, keď sa ponorím do príbehu a celkom zabudnem na okolitý svet, len čítam o dobrodružstvách a životoch postáv, ktoré sú v tej chvíli rovnako skutočné ako ja. Preto čítam. A rozhodne by som sa kníh nevedela v žiadnom prípade vzdať, pretože robia môj život lepším a oveľa pestrejším. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  21. 1. Julka Ďurčeková
    2. julka.durcekova@gmail.com
    3. https://twitter.com/lienka321/status/670588786590490624
    4. Všetky odpovede ostatných, ktorý zanechali komentár pod týmto článkom sú úžasné a so všetkými súhlasím. Medzi moje prvé knihy sa tiež radí Harry Potter alebo tiež čítam knihy preto, aby som unikla pred realitou a aby mi knihy zlepšili náladu. Nechcem tu preto napísať to, čo už iný spravili. Cítim to rovnako ako oni. Čítam však knihy aj preto aby som bola múdrejšia a aby moja slovná zásoba bola obohatená o nové slová. Je ešte veľa takých, ktoré neviem. Milióny a milióny. Ak by sa však dalo, tak by som ich všetky chcela vedieť.
    Všetko najlepšie k štvrtým narodeninám! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  22. 1. Aly
    2. aly.vikart@gmail.com
    3. Na Twitteri: https://twitter.com/AlyVikart/status/671109401684611073
    4. Pretože knihy ochudobňujú moju peňaženku a obohacujú môj život nepriamo úmerne (čím menej peňazí vo vačku, tým viac kníh na poličke). :D Pretože knihy sú zlatíčka, občas potvorky, sem-tam si zaslúžia poriadny výprask a inokedy len také pohladenie po ich vyšperkovanej obálke... Tak teda prečo čítam? Neviem. Proste ma to baví. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  23. 1, Gabriela
    2, gabrielle.rotterova@seznam.cz
    3, https://twitter.com/GabrielaRotter/status/671460479202652161
    4, uvolnění, únik do jiného světy, zisk vědomostí

    OdpovedaťOdstrániť
  24. 1. ľúbezná
    2. lubeznablog@gmail.com
    3. zdielané tu https://plus.google.com/102513549683136579168/posts/1hkZnWJRJ7b
    4. Lebo chcem! Baví ma to a asi ako veľa ľudí, je to iný svet, odreagovanie :)

    OdpovedaťOdstrániť

Hľadáš niečo konkrétne?

O mne

Moja fotka

Mám 21 rokov a študujem žurnalistiku na Univerzite Komenského v Bratislave. Na to, aby ste ma spoznali lepšie, vám postačí začítať sa do mojich príspevkov, alebo ma kontaktovať v správe.

Kontaktujte ma

Partneri blogu

Sleduj pomocou bloglovin

Follow on Bloglovin

Následníci

Ďakujem Vám!

Stránka získala ocenenia Blog dizajn 2013 a 2014, takisto aj titul Ńuchal roka 2014. Ďakujem za podporu!

Archív blogu

Zobrazenia blogu

All rights reserved.
Copyright © Dominik Petriska 2017. Používa službu Blogger.