RECENZIA: Temné tajomstvá (M.Hjorth, H.Rosenfeldt)

Temné tajomstvá sú jednou z decembrových noviniek vydavateľstva Ikar. Ide o krimipríbeh zo severského prostredia, ktorého autormi sú Michael Hjorth a Hans Rosenfeldt. Čo si o tejto knihe myslím ja?

Hneď na úvod by som rád povedal, že nie som veľkým fanúšikom krimipríbehov ani detektívok, avšak už dlho som hľadal niečo iné. Iné než romány, na ktoré som doposiaľ natrafil. A preto som si povedal - prečo nie? Temné tajomstvá mali pomerne vysoké hodnotenie a anotácia vyzerala viac než zaujímavo. Kniha vo mne totiž evokovala viac než len kriminálny príbeh. S odstupom času môžem povedať, že som sa nemýlil. Temné tajomstvá disponovali prvkami drámy, ale aj psychologického  románu, a hoci sa príbeh dlhšie rozbiehal, bol písaný pútavo a čítanie ma naozaj bavilo. Kniha sa zameriava na vyšetrovanie vraždy stredoškoláka Rogera, ktorému niekto vyrezal srdce. Znie to ohavne, avšak to je iba začiatok tejto desivej hry, ktorá v sebe skrýva temné tajomstvá...

"Takéto veci by sa nemali stávať. Kamaráti by nemali zomierať.
Žiakov by nemali nachádzať zavraždených v lese."

Viacerí ľudia hovoria, že ak autor nevykreslí dobre postavy, kniha nestojí za veľa. Toto však nie je prípad Temných tajomstiev. Hlavný hrdina, Sebastian Bergman, mal niečo do seba. Síce bolo jeho vystupovanie kruté a nie každý by s ním dokázal byť zadobre, obľúbil som si ho. Páčilo sa mi, že sa na problém nepozeral iba z výšky a všímal si každý jeden detail, ktorý by mohol všetko zmeniť. Musím uznať, že postavy sa autorskej dvojici naozaj vydarili. Čitateľa nezaťažovali zbytočnými opismi, ale aj napriek tomu dokázali dokonale navodiť atmosféru, a bolo vidieť, že v písaní nie sú nováčikmi. Hoci téma príbehu nepatrí medzi tie najpríjemnejšie, autori sa vyhli nechutným opisom, ktoré by mohli pokaziť dojem čitateľov. Práve naopak, dielo malo v sebe množstvo prvkov, ktoré jednak celý príbeh zdramatizovali, a takisto vďaka nim kniha zaujme širokú škálu fanúšikov záhad.

"Riešenie bolo na povrchu dokonalé. Lenže povrch Sebastiana
nezaujímal. Vždy sa usiloval objaviť, čo sa dialo pod ním."

Ako som už spomínal, spočiatku sa príbeh dlhšie rozbiehal a chvíľu mi trvalo, kým som sa zorientoval vo všetkých súvislostiach. Po pár stranách som sa ale od knihy nevedel odtrhnúť a páčilo sa mi, že okrem hlavnej dejovej línie autori rozvíjali aj tie vedľajšie. Kniha navyše sledovala prerod Sebastianovej postavy a jeho súkromný život, čo pre detektívne príbehy nie je také typické. Temné tajomstvá však ani zďaleka nie sú typickou detektívkou a možno aj preto sa mi tak páčili. Vďaka pútavosti príbehu si chcem prečítať aj ďalší diel, ktorý bude pre zvrat na konci prvej knihy určite výborný. Jeho názov bude Učeň a v slovenskom preklade vyjde vo februári

"Nech sa čo ako snažil, nevedel sa zbaviť pocitu,
ktorý ho utvrdzoval v názore, že konal správne. Len on
to dokázal precítiť. Nikto mu neporozumie."

Musím povedať, že ma kniha príjemne prekvapila. Netvrdím, že bola bezchybná, avšak čítanie som si naozaj užil. Autori ma do poslednej chvíle držali v napätí a ja som si vôbec nevedel predstaviť, ako sa príbeh skončí. O to viac ma jeho koniec prekvapil. Rozhodne román odporúčam každému, kto má chuť na niečo netradičné - príbeh plný zvratov, nečakaných odhalení a príjemných postáv, ktoré medzi sebou vedú zmysluplné dialógy. Veď prečo nepotešiť samého seba a nedopriať si oneskorený vianočný darček? Pekné čítanie! :-)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu IkarTemné tajomstvá si môžete zaobstarať napríklad na tomto mieste, no stavím sa, že knihu nájdete v každom dobrom kníhkupectve...

Žiarlivosť nemá vôňu, farbu ani zvuk – má však príbeh | recenzia knihy Žiarlivec a iné príbehy (Jo Nesbo)

Jo Nesbo v zbierke poviedok dokazuje, že je ozajstným majstrom mysterióznych príbehov plných napätia a nepredvídaných zvratov . Na stránkach knihy sa stretávajú dôvtipné mysle s pomstychtivými srdcami, nenásytnosť s láskou bez škrupúľ, aby spolu vytvorili mozaiku, ktorá poteší všetkých priaznivcov temných a strhujúcich poviedok . Vyšetrovateľ sa vďaka trpkej životnej skúsenosti stáva expertom na zločiny spáchané zo žiarlivosti . Podarí sa mu vystopovať muža podozrivého z vraždy svojho dvojčaťa? O tisíce kilometrov ďalej nájde taxikár náušnicu svojej manželky v šéfovom aute. Ako sa tam dostala? V lietadle vysoko nad oblakmi sedí žena, ktorá sa rozhodla skončiť život pre manželovu neveru. Môžu jej nečakané city k tajomnému spolucestujúcemu zvrátiť vývoj udalostí? Zdanlivo jednoduché otázky prinášajú prekvapivé odpovede . Nórskeho spisovateľa Jo Nesba pravdepodobne netreba špeciálne predstavovať. Za severské krimi získal viaceré literárne ocenenia a jeho knihy vyšli v päťdesiatich jaz

RECENZIA: Harry Potter a Tajomná komnata – ilustrovaná edícia (J. K. Rowlingová)

Pamätám si na moment, kedy Harry Potter prvýkrát vstúpil do môjho života. Bolo to pred desiatimi rokmi , kedy všetci moji spolužiaci hovorili o čarodejníkovi, ktorý prežil , vyslovovali tajomné kúzla a túžili sa stať študentmi Rokfortskej strednej školy čarodejníckej. V tom čase som ani len netušil, že táto knižná séria vydrží v povedomí čitateľov tak dlho. Takisto ani to, že sa k nej budem aj po toľkých rokoch s láskou vracať . Okrem ôsmej knihy , ktorá sa len nedávno dostala do kníhkupectiev, v slovenčine vyšlo aj ilustrované vydanie Tajomnej komnaty, ktoré je už druhé svojho druhu. Pôvodné knihy teda vďaka obrázkom Jima Kaya nabrali úplne nový rozmer.  Harry Potter po letných prázdninách strávených u Dursleyovcov opäť prichádza na Rokfort. Zdá sa, že tento rok mu vôbec nie je súdené vrátiť sa. Po tom, ako sa v jeho izbe na Privátnej ceste objaví zvláštny domový škriatok, sa začnú diať čudesné veci. Harry zmešká Rokfortský expres , zaútočí na neho zúrivá vŕba, a čo je najhorš

Dokáže zabudnúť na to, čo sa jej stalo? | recenzia knihy Veriť znova (Mona Kasten)

Len pred pár mesiacmi vyšla na Slovensku prvá časť série Znova , ktorá pochádza z pera nemeckej autorky Mony Kastenovej . Vydavateľstvo Ikar nenechalo čitateľov dlho čakať a prichystalo pre nich pokračovanie. Osudy postáv sa ďalej rozvíjajú vo Veriť znova . Šťastné konce sú iba vo filmoch, v tom má Dawn Edwardsová jasno. Odkedy pristihla svojho bývalého s inou, zanevrela na chlapcov a radšej sa zamerala na štúdium. Túži po kariére spisovateľky, a hoci už istý čas publikuje poviedky na internete, nik z okolia sa o tom nesmie dozvedieť. Ani Dawnini najbližší priatelia o jej záľube netušia. Popravde, všeličo o nej netušia. Rovnako ako Spencer Cosgrove , atraktívny kamarát, ktorému nie je ľahostajná. Spencer je síce neodbytný, ale Dawn zas neoblomná. Jedného dňa náhodou spozná jeho pravú tvár a uvedomí si, že naoko večne veselý chlapec vlastne nemá veľa dôvodov na úsmev . Spencera viac nevníma len ako zvodcu, na ktorého sa hrá, no postačí to na to, aby poľavila v zásadách? „Niečo sa v