RECENZIA: Girl Online 2 - Na turné (Zoe Sugg)

Prvá časť série Girl Online, ktorej autorkou je úspešná youtuberka Zoella, vyšla v slovenčine pred rokom. Teraz vydavateľstvo Slovart pre svojich čitateľov pripravilo preklad druhej časti, v ktorom autorka rozvíja osud blogerky Penny a jej priateľa Noaha. Čo si o tomto pokračovaní myslím ja?

Penny sa splní veľký sen, keď ju Noah, jej nový frajer, pozve na európske turné svojej rockovej kapely. No celý čas pochybuje, či je na život rockovej hviezdy stvorená. Členovia kapely nie sú jej prítomnosťou nadšení, dostáva kopu hejterských správ od Noahových závistlivých fanúšičiek a najväčšmi jej chýba rodina, najlepší kamarát Elliot a jej blog Girl Online. Penny musí nájsť spôsob ako si zvyknúť na život na cestách a zároveň mať neustále rodičov a kamarátov po ruke, inak jej hrozí, že príde o všetko, len aby si užila toto šialené leto naplno. Podarí sa Penny zdolať všetky prekážky a nástrahy, ktoré ju v románe čakajú?

"Mám pocit, že som uviazla v spätnom prúde. Všetci moji
priatelia robia niečo, aby rozvíjali svoje vášne, a hoci som práve
tam, kde som chcela byť - vedľa Chlapca z Brooklynu, mám
pocit, že ma unáša preč od mojich vášní a mojej identity."

Hneď na úvod musím povedať, že som sa pred rokom do tejto série púšťal len s minimálnymi očakávania, no i napriek tomu ma Zoe Sugg veľmi príjemne prekvapila. Vytvorila podarené oddychové čítanie, ktoré bolo priam stvorené pre voľné letné dni. Knihu som si preto užil a tešil sa aj na pokračovanie. Druhý diel s podnázvom Na turné sa nesie v podobnej atmosfére. Hoci niektorí tvrdia, že sa im prvá kniha páčila o niečo viac, za seba môžem povedať, že som si Girl Online aj tentokrát užil. Na Zoe Sugg milujem predovšetkým spôsob, ktorým píše svoje knihy. Tie sa čítajú veľmi rýchlo a nemusíte nad nimi dlho premýšľať. Netvrdím, že Girl Online zaujme každého, no moje očakávania určite splnila.

Veľkým pozitívom príbehu je aj fakt, že hoci sa zakladá na fikcii, píše ho niekto, kto sa v podobnej "brandži" vyzná. Zoella má totiž niekoľkoročné skúsenosti s blogovaním a to sa odzrkadlilo aj na tejto knihe. Podobne ako aj prvá časť, aj v Na turné autorka dopĺňa dejovú líniu blogovými príspevkami, ktoré ozvláštňujú celú knihu. Zoe Sugg navyše román doplnila peknými myšlienkami a odkazuje sa aj na viaceré témy mimo dejovej línie. Hovorí o dôležitosti plnenia snov, ale aj o tom, aké sú ambície a ciele v živote človeka dôležité. Zoella teda prináša mladým ľuďom nielen pútavý príbeh, ale aj množstvo cenných rád, ktoré môžu ovplyvniť ich život.

"Ak naozaj chcete niečo v živote robiť, robte to. Tento deň prežijete len raz za život, začnite teda hneď. Hlavný hrdina rozprávky nemusí byť vždy pekný princ. Niekedy ste to vy."

Čo dodať na záver? Azda len to, že Zoe Sugg opäť splnila moje očakávania a musím povedať, že je aj druhé pokračovanie Girl Online veľmi dobrým oddychovým čítaním. Ak ste teda čítali prvú časť, určite by ste nemali váhať ani nad druhou. :-) Prajem pekný zážitok!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart