piatok 11. septembra 2020

Pravda alebo odvaha? | recenzia knihy Ďalší na rade (Karen M. McManusová)

Odkedy sa Štvorka z Bayview očistila od podozrenia zo Simonovej vraždy, objavilo sa viacero pokusov o oživenie jeho povestného Klebetníka. Nikto však nevedel zneužívať citlivé informácie tak ako on. Až doteraz. Simon je mŕtvy, no ktosi pokračuje v jeho odkaze. A prichádza s úplne novými pravidlami. Tentoraz nejde o aplikáciu, ale o hru PRAVDA ALEBO ODVAHA. Neznáma osoba vyzýva vybraných študentov, aby sa rozhodli pre jednu z možností. Ak si zvolia pravdu, vyzradí o nich chúlostivú klebetu. Ak si vyberú odvahu, čaká ich náročná úloha. Iná možnosť neexistuje. Hráči o sebe nerozhodujú. Prvá na rade je Phoebe. Kto sa rozhodne nehrať, volí si pravdu. Tá o Phoebe nie je pekná. Ďalšou v hľadáčiku je Maeve. Žiaľ, mala byť múdrejšia. Vždy si treba vybrať odvahu. Pozvanie príde aj Knoxovi, ďalšiemu z partie, no vtedy sa už hra škaredo zvrtne.

Karen M. McManusovej vyšli v slovenčine už dve knihy pre mladých – Jeden z nás klame a Nechaj si to pre seba. Tretia, ktorá vyšla vo vydavateľstve YOLi minulý mesiac, je pokračovaním tej prvej. Romány spája stredoškolské prostredie: tajomstvá, lásky, ale aj klamstvá a zrady.

"Po celom tele som cítila jeho ruky a ústa a nevedela som, ako ich zastaviť. Ešte nikdy som sa necítila taká malá, v každom zmysle tohto slova."

Ústrednou témou románu Ďalší na rade je hra na Pravdu a odvahu, ktorá sa stala motívom viacerých diel, napríklad aj filmu Truth or Dare. Je jasné, že autorka musela prísť v pokračovaní s niečím novým, aby nebola stredoškolská séria len umelo naťahovaná na čo najväčší počet strán. Hoci musím povedať, že sa mi viac páčila prvá časť, autorka sa aj s touto popasovala statočne. Osud postáv, ktorým sa detailne venovala v predošlej časti, ďalej rozvinula. Opäť využila striedanie rozprávačov a akciu rovnomerne rozdelila naprieč celou knihou. Presne tak, ako sme na to zvyknutí.

Ďalší na rade patrí presne medzi knihy, počas čítania ktorých máte pocit, že viete, čo sa stane – a ako sa kniha skončí (je to predsa oddychovka ako každá iná, no nie?), ale autorka vám tento pocit suverénne vyvráti. Jej romány, a rovnako aj tento, sa vyznačujú precíznou výstavbou deja a postáv, budovaním akcie a v neposlednom rade nečakaným rozuzlením. Netreba zabudnúť ani na minimum hluchých miest

"V hĺbke duše som bola presvedčená, že ak by žil, bol by zo mňa lepší, múdrejší a silnejší človek."

Ďalšia kniha Karen McManusovej sa drží latky, ktorú autorka nastavila v predošlých dielach. Opäť ide o kvalitné čítanie, nenáročné na pochopenie, ktoré vám spríjemní blížiace sa jesenné večery. Ak preto obľubujete knihy zo stredoškolského prostredia či mystiku hry Pravda alebo odvaha, určite by ste románu mali dať šancu. Ja výber tejto knihy rozhodne neľutujem. :-)

zdroj obrázkaweheartit.com

3 komentáre:

1. Žijem v zjednotenom štáte. Pred dvoma rokmi som sa oženil s dámou menom Melena, mali sme spolu dve deti, boli sme veľmi šťastní, že sme manželia, takže keď cestujem na služobnú cestu do Brazílie, strávil som v Brazílii 1 rok. môj druh podnikania, ja a moja žena sme sa neustále rozprávali po telefóne, rozprávali sme sa na internete, nikdy som nevedel, že ma moja žena začala podvádzať tým, že som chodil so svojím priateľom zo starej školy menom Mark, nikdy som nevedel, že niečo ide zle, kým som sa nevrátil z mojej cesty, potom sme s manželkou začali mať problémy, chodí von a vracia sa neskoro v noci, zmenila sa zvláštnym spôsobom, ktorý som nevydržal, snažil som sa urobiť všetko pre to, aby som ju potešil, ale to zhoršilo sa, takže jedného dňa odišla z domu a už sa nevrátila, pokúsila som sa ju osloviť, ale nijako som sa k nej nedostala, nikdy som nevedela, že cestovala so svojím novým milencom, ktorým bol Mark, veľmi som ju chcela kvôli deťom, ktoré ona odišiel pre mňa a pretože som ju tiež tak veľmi miloval, kvôli zlomeniu srdca, do ktorého ma dala, som vošiel hľadanie skutočného čarodejníckeho kúzla Bol som dvakrát podvedený kúzelníckym čarodejníkom, ale nikdy som pri hľadaní neochabol, pretože chcem šťastný život so svojou ženou, takže jedného rána som videl svedectvo o čarodejníckom kúzle Dr. Adeleke, takže som ho kontaktoval cez whatsapp : (+27740386124) a na e-mail: (aoba5019@gmail.com) na moje najväčšie prekvapenie urobil pre mňa život opäť mužným, moja žena sa vrátila ku mne, vzal som ju späť a ja som teraz s manželkou vyrovnaný kúzelníkom

2. najlepším kúzelníkom kúziel do roku 2020 je Dr. Adeleke, veľký čarodejník z Afriky. Chcem mu pomocou tohto média poďakovať za to, že mi vrátil moju ženu, povedal mi iba to, aby som poskytol veci potrebné pre kúzlo a ktoré som urobil, a on mi povedal, že po dostal položky za 24 hodín, začnem vidieť výsledok a naozaj je človek podľa jeho slov, kontaktujte ho dnes a nechajte svoj problém vyriešiť. E-mail: aoba5019@gmail.com alebo ešte lepšie Whatasapp him on +27740386124

3. najlepším kúzelníkom kúziel do roku 2020 je Dr. Adeleke, veľký čarodejník z Afriky. Chcem mu pomocou tohto média poďakovať za to, že mi vrátil moju ženu, povedal mi iba to, aby som poskytol veci potrebné pre kúzlo a ktoré som urobil, a on mi povedal, že po dostal položky za 24 hodín, začnem vidieť výsledok a naozaj je človek podľa jeho slov, kontaktujte ho dnes a nechajte svoj problém vyriešiť. E-mail: aoba5019@gmail.com alebo ešte lepšie Whatasapp him on +27740386124

Stránky

Vitajte na mojom blogu. Volám sa Dominik Petriska, mám 24 rokov a žijem v Bratislave. Na blogu nájdete širokú škálu recenzií: od žánru young adult až po krimi. Snáď medzi nimi natrafíte na svoj nový obľúbený príbeh.