L.J.Smith – Stefanove denníky 2: Túžba po krvi (recenzia)

Druhá časť série Stefanove denníky, spracovanej podľa seriálovej adaptácie sa práve dostáva na pulty našich kníhkupectiev.

Stefan a Damon sú teraz upíri a musia sa vyrovnať následkami svojho osudu. Mystic Fall´s už nie je pre nich bezpečným miestom. Aby unikli lovcom upírov, rozhodli sa uniknúť do New Orleans. Damon stále smúti nad stratou Katherine, ale New Orleans ponúka množstvo neodolateľných pokušení. Stefan sa zamiluje do dievčaťa a jeho vôľa odolať túžbe po krvi je vystavená ťažkej skúške. Stretne skupinu upírov, ktorí ho naučia, ako prežiť a nezabíjať pri tom ľudí. Damon ide vlastnou cestou, čo mu však prinesie problémy. Zajme ho sadistický lovec upírov. Stefan vie, že musí svojho brata zachrániť. Bude musieť obetovať svoju novú lásku, aby pomohol Damonovi?

Knižka sa začína pochmúrnou atmosférou - pohrebom Stefanovho a Damonovho otca. Úvodnej reči sa ujal Jonathan Gilbert, ktorý, spolu s otcom bratov Salvatorových, z celého srdca nenávidel vampírov. Spolu vynašli kompas, ktorého strelka odhalila každého upíra. Už v prvom okamihu zbadal „démonov" (ako bratov nazýval) a vyhlásil na nich lov. Bratom neostávalo nič iné, ako opustiť mesto. Nasadnú na vlak a odcestujú do úplne nového mesta - New Orleans. Tu sa začína nová etapa ich života. Obaja musia zabudnúť na Katherine a žiť ďalej. Avšak jedného dňa sa Damon za nevysvetliteľných okolností niekam vytratí a Stefan, ako jeho silnejší brat, sa vydáva na pátranie po svojom bratovi. Ocitne sa v tajomnom mäsiarstve, v ktorom stretne skupinu upírov. Stefan spoznáva krásnu a príťažlivú Callie, do ktorej sa postupom času zamiluje. Ako plynie čas, obaja sa ku sebe dostávajú čoraz bližšie. Stefan zistí, že Damon bol zajatý na neznáme účely. Postupne zisťuje, že ho zajal otec Callie, ktorý sa snaží na Damonovi zarobiť. Organizuje súboje zvierat proti upírovi - Damonovi.

Niečo sa zmenilo. Možno je to otázka veku, možno konečne dospievam a stávam sa zrelým upírom. Možno sa mením pod vplyvom Lexi. Alebo musím dozrieť, pretože mám pred sebou výzvu, hrozí mi smrť a viem, že nemôžem mrhať energiou na zabíjanie zo športu. Nech už je príčina akákoľvek, výsledok je rovnaký. Vôňa krvi je všade, no už necítim potrebu loviť len tak. Lov ma rozptyľuje. Hlad treba utíšiť, ale musím to spraviť rýchlo a nezdržiavať sa pri tom potešením.

Knižka končí otvorene, nadväzuje na ňu tretia časť série. Odrazu sa rola obracia - Damon sa stáva tým silnejším a Stefan sa navždy zaviaže, že už nebude piť ľudskú krv. Kniha sa odohráva len pár dní od konca prvej časti a celá kniha trvá sotva tri týždne. Autorkin štýl sa z prvej časti výrazne nezmenil, avšak niektoré momenty ma vôbec nezaujali a pár strán som prevracal len z povinnosti. Niektoré dialógy boli veľmi dobré, iné mi zas pripadali úplne absurdne. Autorka miestami používa veľmi zložité súvetia, ktoré si musíte viackrát prečítať, aby ste ich správne pochopili. Mám pocit, že druhá kniha obsahuje o niečo viac útržkov z denníku ako tá prvá. Myslím si, že prvá časť bola o niečo lepšia.

hodnotenie

Na koniec by som chcel poďakovať vydavateľstvu Fragment za recenzný výtlačok.