RECENZIA: Temné vízie 2: Posadnutosť (L.J.Smith)

Skupina stredoškolákov nadaných paranormálnymi schopnosťami musí po odhalení desivých skutočností opustiť Zetesov inštitút, kde ich školili. Ale kam ísť, aby ich pán Zetes nenašiel? A ako jeho aktivity zaraziť? Jedinou nádejou je nájsť biely dom zo spoločného sna. Okrem iných problémov však potrebujú vyriešiť aj vzájomné vzťahy. Gabriel sa zmenil. Kaitlyn to desí, no zároveň priťahuje. Lenže v pätách majú niekoho, kto je ako oni… Druhá časť série od americkej autorky Lisy Jane Smithovej.

Okolo L.J.Smith kolujú po internete všelijaké informácie. Povedzme si na rovinu, jej Upírske denníky sú vo svete viac kritizované ako chválené. Práve jej pôvodná séria Dark Visions bola pre čitateľov niečím konečne novým, žiadaným a séria dokonca bodovala na amerických knižných rebríčkoch. Po prečítaní prvej časti som mal veľmi dobré pocity, a preto som sa tešil aj na tú druhú. Asi som očakával príliš, niečo nemožné.

V prvej časti nás autorka zaviedla do tajomného Zatesovho inštitútu pre študentov so schopnosťami. Jeho vybavenie bolo exkluzívne – priestranné izby, jacuzzi i výdobytky modernej doby. Skoro celá kniha sa teda odohrávala len na jednom mieste, ale autorka sa aj napriek tomu dokázala s príbehom vyhrať, odbremeniť knižku od hluchých miest, aj keď dej niekedy škrípal. V druhej knihe som hluché miesta našiel. A neraz. Autorka niekoľkokrát zmenila prostredie, mohla sa pohrať s opismi a dodať knižke napätie.

Na druhej strane, čitatelia opäť sledujú temnú Gabrielovu stránku. V prvej knihe sme sa dočítali o jeho minulosti. O tom, aký bol, do akej miery sa zmenil. V pokračovaní sa dozvedáme ešte viac a zisťujeme, že nie každý je taký, ako sa na prvý pohľad môže zdať. A pravda býva neraz ťažko uveriteľná... Kaitlyn v spoločnosti ostatných študentov opúšťa Zatesov inštitút a pred pánom Z. uteká čo najďalej. Autorka mohla pána Z. lepšie vykresliť a opísať – určite by som si ho predstavoval zápornejšie, pretože obyčajný muž mi ako záporák vôbec nepríde. Študenti sa vydávajú na spoločnú cestu do neznáma – nikto totiž netuší, kde ich osud zavedie, kde strávia ďalšiu noc a či sa vôbec na ďalší deň v zdraví prebudia. V spŕške dobrodružstva by som očakával viac srdcervúcich scén a akcie, ktorá mi v prvej polovici trochu chýbala.

Autorka zahaľuje príbeh rúškom tajomstva, dodáva mu temnú a dobrodružnú stránku. Počas čítania som sa aj tak nemohol zbaviť pocitu, že ešte nie je úplne vypísaná a jej rozprávanie pôsobí občas na čitateľa absurdne. Od knižky som očakával viac, a preto som veľmi zvedavý, čo prinesie posledná, tretia časť. Príbeh sa postupne uzatvorí a autorka pre svojich čitateľov môže priniesť ešte nejedno prekvapenie... Ak sa vám páčila prvá časť, určite siahnite aj po tomto pokračovaní. Tretia časť by mala vyjsť na jeseň tohto roku.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu FRAGMENT.
Knižku si môžete kúpiť TU.