RECENZIA: Upírske denníky 10: Posadnutí démonmi (L.J.Smith)

Zástup do pekla môže byť ešte horší, ako si ho predstavovali. Elena a Stefan sa vydávajú zachrániť Bonnie pred hrozbami, ktoré na ňu číhajú v Temnom rozmere. Spoločne robia, čo môžu, aby sa dostali k tajomstvu kitsune, vďaka ktorému získajú dostatok magickej Sily. Medzitým sa mestečko Fell’s Church stále viac začína podobať na mesto duchov. Toto mimoriadne miesto, kde sa križujú magické vrstevnice, totiž potrebuje svojho záchrancu. Situácia sa tu pomaly mení na vojnu detí proti dospelým. Vo svete úplného chaosu už nie je čas na lásku. Alebo žeby predsa?

Na pulty kníhkupectiev sa prednedávnom dostala už desiata časť Upírskych denníkov. Séria vrcholí a príbeh sa postupne uzatvára. Elena s bratmi Salvore a ostatnými priateľmi konečne nachádza spôsob, akým sa dostať spať do Temných rozmerov. Kým sa všetko vráti do pôvodných koľají, čaká ich ešte veľa prekážok. Blíži sa Posledná polnoc, po ktorej sa mnohé nádeje rozplynú a nič už nebude také, aké bývalo. V hre je totiž mestečko Fell’s Church.

V knižke sa opäť stretávame so starými známymi postavami – v pokračovaní si na rozdiel od predošlých častí zahrá aj pani Flowersová, ktorá bola v minulosti radená skôr do pozadia. Priestor tiež dostáva Matt, ktorý v spoločnosti starej panej skrývajúcej čoraz viac tajomstiev trávi väčšinu času. V desiatej časti sa autorka zamerala skôr na opisy – postavy sa už nevyvíjali, vzhľadom na to, že pôvodný príbeh Upírskych denníkov sa uzatvára.

Smith má jeden veľký problém, a tým je akcia. Už-už sa blíži akčná scéna a autorka ju odbije pár riadkami. Opäť skĺzne do rozprávania a príbeh občas pôsobí fádne. Myslím si, že na niektorých miestach autorka príbeh príliš prefantazírovala a spravila čitateľovi poriadny zmätok. Napriek všetkým negatívam patrí desiata časť medzi naozaj vydarené. Autorka niekoľkokrát zmenila prostredie a tým dodala príbehu nový rozmer. Prvá časť pôsobila trochu monotónne, ale od druhej polovice príbeh plynul veľmi rýchlo. Žiadna strana ho nebrzdila a čitateľ si mohol knižku naozaj užiť. Práve spomínaný koniec ma príjemne prekvapil a som zvedavý na ďalšie pokračovanie.

Áno, ďalšie pokračovanie. Vydavateľstvo Fragment plánuje vydanie ďalších šiestich častí, ktorých autorom už nie je L.J.Smith. Pre niektorých bolo desať častí až až. Niektorí skončili už pri prvých častiach, iní zas vydržali do konca a určite sa tešia aj na pokračovanie. S Upírskymi denníkmi je to už raz tak. Ak ste ich fanúšikom, iste vám nemôže ujsť ani desiata časť. Myslím, že bude pravdou, keď poviem, že naozaj stojí za to. Na konci vás čaká jedno veľmi, veľmi veľké prekvapenie, ktoré vás prinúti rozmýšľať. Len zaryto rozmýšľať.

Za recenzný výtlačok by som chcel poďakovať vydavateľstvu FRAGMENT.
Upírske denníky 10 si môžete kúpiť TU.