RECENZIA: Záhrada večnosti 1 - Pasca (Lauren DeStefano)

KEDY MUSÍM UMRIEŤ?
Nechcem zomrieť tak skoro!
Naozaj musí ľudstvo vymrieť?
Ľudstvo sa stalo časovanou genetickou bombou.

Rhine má šestnásť rokov a žije v budúcnosti, na ktorú by ste hádam nenašli dobrého slova. Teda okrem vyhubenia rakoviny alebo ďalších chorôb, ktoré zabíjali predošlé generácie ľudstva. Čo je však horšie, počas vývoja sa stala obrovská chyba. Muži vďaka neznámemu vírusu vymierajú vo veku dvadsaťpäť rokov, ženy ešte o päť rokov skôr. Aby toho nebolo málo, na uliciach prebieha krutý obchod s mladými dievčatami. Rhine sa stane obeťou únosu a jej novým manželom sa stáva Linden. Po nie celkom šťastných zisteniach váha, či bude naozaj tým správnym partnerom, s ktorým by mala stráviť posledné roky svojho života. Avšak – naozaj už neexistuje šanca na normálny život?

Jedinou záchranou je útek. Je to ale možné? Môže utiecť a konečne zažiť slobodu? Keď spoznáva domového sluhu Gabriela, ku ktorému si postupne nájde tú správnu cestu, jej sen sa pomaly ale isto začína plniť. Vtedy už nie je o čom rozmýšľať. Buď sa útek podarí, alebo už čoskoro upadne do zabudnutia zvrátenej spoločnosti. Ale bohatý Linden si bude tak či tak s radosťou užívať prebdené noci s bezmocnými dievčatami. Okrem Rhine sa obeťou únosov stane aj štrnásťročná Cecily a osemnásťročná Jenna. Ich charaktery sú taktiež veľmi dobre prepracované. Príbeh budete prežívať s nimi a o to viac vás bude bolieť, keď jednu z nich postretne neľahký osud.

Prvá generácia - teda obyvatelia budúcnosti - sa zjavne podobá na ľudí v našej spoločnosti. Ani my si totiž nevieme vážiť to, čo máme a nikdy nie sme stopercentne spokojní. Takto aj padne zvrátená prvá generácia - genetici nevedia nájsť protilátku, ktorá by vírus umierania vyhubila. Čo by dali za to, aby svoje chamtivé pokusy o lepší svet mohli vrátiť späť... Teraz je však príliš neskoro.

Pasca je debutom mladej americkej autorky Lauren DeStefano. Je to ale len ťažko uveriteľné – Lauren vytvorila zvrátený svet, za ktorý by sa nemuseli hanbiť ani špičkoví autori. Dokáže sa hrať so slovami, držať čitateľa v napätí a údive nad tým, ako má všetko do bodky premyslené. Jej opisy vám vyrazia dych a nebudú vás nudiť. Práve naopak. Budete sa tešiť na chvíľu, kedy sa ku knihe opäť dostanete.

Knižka ma doslova pohltila a rozhodne som od nej očakával menej. Aj keď jednotlivé charaktery na vás môžu spočiatku pôsobiť zložito, postupne im prídete na chuť. Doslova sa zažeriete do autorkinho štýlu a jej vyjadrovacím schopnostiam a od knižky sa už nebudete môcť odtrhnúť. Otvorený koniec vás nabudí na ďalšie pokračovanie, ktoré vyjde vo vydavateľstvu Fortuna Libri pod názvom Horúčka. Dátum vydania ešte nie je známy.

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať vydavateľstvu FORTUNA LIBRI a portálu FantasySvet. Knižku si môžete zakúpiť TU.