RECENZIA: Mayské proroctvo: Zápas o osud ľudstva (Christy Readeke)

Šestnásťročná Caity trávi prázdniny na starom hrade v Škótsku. Na stene svojej izby objaví tajomné znaky, ktoré sa jej postupne podarí rozlúštiť. Ide o staré mayské proroctvo. Dozvedá sa z neho, že v osude ľudstva má zohrať neľahkú úlohu spojenú s množstvom nebezpečných situácií. Caity sa musí rozhodnúť, či má na to dosť odvahy a síl.

O roku 2012 a tom, že 21.decembra 2012 by mal podľa všetkého nastať koniec sveta, by ste si na internete prečítali tisíce (ak nie rovno milióny) článkov. Teraz si to čekujem a Google mi našiel 503 miliónov výsledkov. Podobnú tematiku si zvolila aj pomerne málo známa autorka Christy Readeke, o ktorej by ste v našich končinách pred vydaním tejto knihy ani nepočuli. Tak či tak, Mayské proroctvo považujem za dobrú oddychovú knihu. Prečo iba dobrú

Caity má vtipný život. Ak by aj nie, tak ho aspoň tak opisuje. A naozaj, začiatok sa autorke podarilo veľmi dobre odľahčiť a považujem ho za najlepšiu časť celej knihy. Caity bola len donedávna obyčajné šestnásťročné dievča, ktoré bolo pod tlakom rodičov prinútené presťahovať sa fuč na hrad v Škótsku. Jej prostý život sa mení vo chvíli, keď objaví čudesné symboly, s vyriešením ktorých si však nevie rady. Keďže sú jej rodičia v podobných veciach zbehlí, Caity v nich vidí osoby, ktoré jej môžu pomôcť.

Príbeh sa zamotáva, no každou ďalšou stránkou som sa viac nudil. Readeke by som vytkol jednu vec. Priznávam, že dnešné deti sú vyspelé, ale aby šestnásťročné dievča bolo schopné prepraviť sa na druhý koniec sveta a úspešne zatajovať všetkým naokolo, čo má v úmysle, mi príde absurdné. Názor si môže urobiť každý sám a mladší čitatelia (12+), ktorým je kniha určená, si bezpochyby prídu na svoje, ale zbehlí čitatelia môžu mať problém. Pozitívne hodnotím prostredie, do ktorého autorka príbeh zasadila. Keďže sa v priebehu stránok mení, čitateľ má možnosť spoznať aj všeobecne menej spomínané miesta na svete.

Ako som pred pár dňami zistil (pretože dej nebol uzavretý), Zápas o osud ľudstva je prvou časťou série, preto nečakajte finálne rozuzlenie. To by malo prísť v ďalších častiach, ktoré už v pôvodnom jazyku vyšli. Ak by som to mal zhrnúť, Mayské proroctvo je aj napriek pár výhradám, ktoré ku knižke mám, príjemným oddychovým čítaním na dlhé večery. Odporúčam ju skôr mladším čitateľom, ktorí majú radi záhady alebo sa zaujímajú o kultúru Mayov. Mňa ale extra neohúrila.

Ďakujem Vydavateľstvu Fragment za poskytnutie recenzného výtlačku.
Mayské proroctvo - Zápas o osud ľudstva si môžete kúpiť napríklad TU