Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Šťastlivec (Lenona Štiblaríková)

Humorný príbeh únosu mimozemšťanmi, ktorý sa napokon ukáže byť reťazou viac či menej šťastných náhod. V snahe ujsť svojim prenasledovateľom, je hrdina vláčený vesmírom UI, ktorý až príliš často plače, že nemá čo na seba, najme si bodyguarda, ktorý nechce zabíjať a zvedie ho krásna mimozemšťanka, ktorá sa nesmie zaľúbiť. Vo svete obchodu so šťastím, je šťastie nad zlato a niekedy aj nad zdravý rozum. Z nevedomého pozemšťana sa postupne stáva vynaliezavý chytrák, čo z každej zložitej situácie vyviazne nielen vďaka svojmu šťastiu, ale najmä vďaka priateľom, ktorých si získal.


Šťastie je neodmysliteľnou súčasťou našich životov. Niektorých obchádza, iní ho postupom času nachádzajú a ďalší sa s ním narodili. Max, hlavný hrdina fantasy románu Šťastlivec, patrí do poslednej kategórie. Šťastie má v jeho živote podstatnú rolu a... s pomocou ide predsa všetko lepšie. Keď sa Max prebudí v čudesnej lepkavej kvapaline, myslí si, že sa mu sníva. Zisťuje, že sa nachádza vo vesmírnej lodi, pretože sa stal obeťou únosu mimozemšťanov. Spoločnosť mu robí umelá inteligencia Brill, ktorý na umeláka pôsobí až príliš precitlivelo a ľudsky, takže sa z oboch stanú nerozluční parťáci. Tu sa začína kľukatá cesta hlavného hrdinu, okorenená šťastím, sexom a strasťami "bežného" života.

Šťastlivec je debutový román slovenskej autorky Lenony Štiblaríkovej, druhej hlavy vydavateľstva Hydra. Lenona ma na plnej čiare prekvapila. Knižka je písaná z mužského pohľadu a pani Štiblaríková príbeh rozpráva odviazaným a naozaj  humorným štýlom. Maxa, ktorý stelesňuje všetky vlastnosti bežného muža, si od prvej stránky obľúbite, podobne aj umeláka Brilla, ktorý veľmi dobre dotvára humornú stránku knihy. Nenadarmo jeho meno vzniklo zo slova Brilantný. Autorku chválim najmä za inakosť a rôznorodosť postáv a umné vytvorenie ich charakterov.

Šťastlivca by som odporúčil mladým čitateľom, no nepohrdnú ním ani dospelí. Ako som spomínal, Maxovo putovanie je okorenené z každých strán pikantnými scénami, ktoré však opisuje humorne a nezainteresovane. Autorkin štýl vás prinucuje čítať ďalej a rozmýšľať nad rozuzlením zápletky. Dostane sa Max späť na vytúženú Zem a ako sa má jeho priateľka, Aňuška, teraz, keď boli obaja odlúčení? Ak aj v strede knižky narazíte na pár hluchých miest, koniec váš dojem rozhodne vykompenzuje. Človek nikdy nevie, možno autorka Maxa opäť oživí a my sa dočkáme druhého pokračovania.

Kniha bude krstená a jej predaj sa začne 21. septembra na Bratislavskom IstroCone. Krstený bude aj braček, Lokaj, z pera Kataríny Soyky. Ako všetky knižky z vydavateľstva Hydra, aj táto je vreckového rozmeru a chválim voľbu obálky. Na knižne vyzerá naozaj dobre. Ak to zhrniem, dielo vám ponúka príbeh so zaujímavou zápletkou, prekvapivým rozuzlením, dávku humoru a dôvtipu a ako debut ma rozhodne prekvapil. Šťastlivec vám bezpochyby na tvárach vyčarí úškrn, preto...
...úsmev, prosím! 

Šťastlivca si môžete kúpiť napríklad TU. Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Hydra

Komentáre

  1. mimozemšťania? vyzerá to zaujímavo, som zvedavá na toho Brilla, ale aj na Maxa =)
    len si dovolím nesúhlasiť, že neodmysliteľnou súčasťou našich životov je "sťatie" :D ďakujem, moja hlava je ešte stále na svojom mieste 8D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Práve ju čítam a som takisto prekvapená. Príjemne.:) Brill je milo roztržitý a strašný stresátor a Max úžasne sarkastický.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

SÚŤAŽ: Veľkonočný knižný hop

Priznávam, že čo sa týka súťaží, môj blog na tom vie byť dosť biedne. Pár dní pred dneškom som sa rozhodol vás potešiť a aj tento Veľkonočný hop (ktorý usporadúva Knižní doupě )   mi to pomôže zrealizovať. A tentokrát poteším nielen Slovákov , ale aj českých čitateľov môjho blogu. Keď už je tá Veľká noc! :D :D Inak, dievčatá, užite si ju :D A o čo sa bude súťažiť? Keďže v Česku POTOMKOVIA zatiaľ nevyšli a u nás je tomu už  nejaký ten piatok, rozhodol som sa do súťaže vložiť práve Partials - Potomkovia  od Dana Wellsa . Vopred ďakujem za zapojenie do súťaže a prajem vám veľa šťastia :) A šťastie môžete skúsiť aj na ďalších 11tich blogoch, ktoré nájdete v linkovači na konci článku.  Pravidlá súťaže: Do súťaže sa môžu zapojiť aj slovenskí, aj českí čitatelia blogu.  Podmienkou je ale nasledovanie môjho blogu . Ak nasledovateľmi nie ste, môžete tak urobiť v pravom bočnom paneli: Následníci, pripojiť sa k tejto lokalite.  Súťaž trvá od dnes, 1.4. a končí 14.4.20

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)

Upíri, vlkolaci, bosoráci či  Tieňolovci... Kto nás ochráni pred  Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov ? Azda sa v našich končinách nenájde človek, ktorý ešte nepočul o sérii Nástroje smrteľníkov a knihe Mesto kostí , ktorá si medzi nami - knihomoľmi, získala skromný titul  jedna z najlepších . Práve sa pýtam - nie náhodou najlepšia ? A naozaj, Cassandra dokázala niečo neuveriteľné a jej dielo ide príkladom pre húfy

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku , ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia . Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-) Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž , ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci , ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v posle