RECENZIA: Draki (Sophie Jordanová)

Fantastický príbeh plný napätia,
túžby po slobode a lásky...

Jacinda má tajomstvo - hlboko vo svojom vnútri skrýva oheň, miluje lietanie a pod kožou má mocné svaly pradávneho tvora. Na to, že má len šestnásť, jej život je dobrodružný a veľmi, naozaj veľmi nebezpečný.

Spoločne s dvojčaťom Tamrou a ich matkou patria k svorke tvorov nazývajúcich sa "draki", pred ktorou sa však celá rodina odsťahovala  a skryla. Teraz sa Jacinda musí spriateliť s novým prostredím a nájsť si nových priateľov. Všetko šlo ako po masle - avšak až do chvíle, kým sa nezamilovala do Willa. Čarovného chlapca, ktorý spoločne so svojou rodinou neúnavne poľuje na klan draki...

Dobrodružnosť života Jacindy by sa dala priamoúmerne prirovnať k dobrodružstvu, ktoré ponúka kniha Draki od Sophie Jordanovej. Už prvá kapitola začína akciou a keďže sa v knihe stále niečo deje, nebudete sa od nej môcť odtrhnúť. Znie to ako klišé? Nie v príbehu o bájnych draki. Pritom je to len obyčajný fantasy príbeh, okorenený romancou medzi nadprirodzenými bytosťami. V celku však pôsobí tak uvoľnene a mlado, že si ho dozaista zamilujete. Nečudo, autorka vytvorila nový svet, v ktorom vládnu predtým nepoznané draki a dokázala ho dokonale prepojiť s obyčajným životom dnešných stredoškolákov.

Zapadnúť v novom meste, medzi cudzími ľuďmi, ktorí sú zároveň vašimi novými spolužiakmi, býva ťažké. O to viac, ak máte nadprirodzené schopnosti a ste... drak. Autorka však podala draky po svojom - nie sú to stvorenia, ktoré poznáme z filmov či fantasy kníh. Sú výmyslom autorky, a to býva v podobných knihách bod k dobru. Podobne je na tom aj magický svet a celkovo prostredie, za ktoré má u mňa môj veľký obdiv. Miestami vám môže Draki pripadať ako tuctový odvar všetkých fantasy kníh, no práve prostredie príbehu ho od nich odlišuje.

Postava Jacindy bola veľmi dobre vykreslená a podobne to je aj s ostatnými charaktermi. Sophie presne vedela, koľko treba čitateľom povedať - tak, aby ich zbytočne neotravovala opismi. Ako by to bolo, keby knihe chýbal lámač dievčenských sŕdc? Hneď, keď sa na scéne objavil očarujúci a zároveň nebezpečný Will, sa život mladej Jacindy obrátil o stoosemdesiat stupňov. Romantická zápletka neobťažuje a nepôsobí ani príliš sladko. Kniha Draki ma príjemne prekvapila. Sophie Jordanová má veľmi dobre vyvinutý štýl a jej dielo sa číta ľahko a plynulo. Strhujúce je aj prostredie, ktoré vytvorila, a Draki je ako stvorená pre oddychové čítanie. Vtedy si ju najväčšmi užijete.

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu Draki si môžete kúpiť TU