RECENZIA: Zasvätená (Cynthia Handová)

Clara sa vzoprela svojmu poslaniu a rozhodla sa z horiaceho lesa zachrániť Tuckera. Odhalí však Christianovo tajomstvo: je tiež anjelom. Spojenie medzi Clarou a Christianom sa prehlbuje, ako keby ich k sebe viazalo osudové puto. Clara ale ľúbi Tuckera a rozhodne sa s ním zostať. Situáciu zhoršuje nová vízia, v ktorej sa Clara so svojimi blížnymi ocitá na pohrebe – zúfalo sa snaží zistiť, koho stratí.
Je možné zmeniť budúcnosť? Zachrániť toho, kto má zomrieť? Je možné beztrestne odmietnuť splnenie poslania? Dokáže Clara bojovať s Čiernym krídlom, ktorý ju sleduje a zahaľuje svojím nekonečným smútkom? Bude konečne Clara zasvätená do tajomstiev vlastného osudu, dozvie sa od svojej mamy všetko, čo jej zatiaľ bolo zatajované? Clara musí byť statočná – temné sily sú stále nablízku...

V prvej časti anjelskej série (a pravdepodobne aj najlepšej, ktorá bola kedy vydaná) Nadpozemskej autorka dostatočne dobre vykreslila všetky tie fantastické bytosti, anjelov a prostredie vôbec, no Handovej som vyčítal nedostatok akcie. Keď sa to tak vezme, v knihe toho veľa rozhodne neudialo. S druhou časťou som bol nadmieru spokojný - a nie kvôli akcii, ktorej tiež bolo pomenej, ale pre celkovú myšlienku a zápletku, ktorú autorka nemohla napísať lepšie.

Clara má čudnú víziu. Vidí cintorín. Pohreb. No jedna blízka osoba tam chýba. Prečo by ju práve on nechal samú v tých najhorších chvíľach? A... nebude práve on tým, o koho príde? Cynthia Hand sa v prípade Zasvätenej postarala o naozaj zaujímavý námet. Aj keď viacerí boli z knihy sklamaní a po Nadpozemskej čakali niečo viac, u mňa to bol pravý opak. Po pár úvodných stranách ma vtiahla do seba a do večera už nepustila. Dej mal veľmi dobrý spád, prevahu tvorilo rozprávanie a už mi neprekážali opisy. Na konci knihy sa autorka zahrá s vašimi emóciami a u niektorých ich možno aj prelomí.

Nedá sa povedať, že by sa vzťah medzi hlavnými hrdinami nejako výrazne vykryštalizoval. Priestor si aj napriek všetkému nájde postava Jeffreya (ktorá aspoň mňa veľmi prekvapila) a Clarina mama, ktorej vzťah s Clarou je rovnako nijaký ako aj v predošlej časti, no o tom, čo sa v knihe udeje, bude atmosféra ešte dusnejšia. Vynára sa ešte jedna otázka - Tucker alebo Christian? Hm, ani srnka netuší, ako to medzi nimi nakoniec skončí.

Stále však zostáva niekoľko nezodpovedaných otázok, ktoré druhý diel ešte väčšmi skomplikoval. Na ich odpovede si však budeme musieť počkať do leta, konkrétne na júl, kedy do kníhkupectiev dorazí tretie pokračovanie s názvom Boundless. Zasvätená ma príjemne prekvapila, takže ak ste čítali prvú časť, určite siahnite aj po jej pokračovaní... Aj napriek jedinej mojej výhrade - a to opäť menšiemu počtu akcie - ju považujem za naozaj kvalitné čítanie.

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som rád poďakoval spoločnosti AlbatrosMedia. Zasvätenú si môžete kúpiť v ich e-shope a to na tejto adrese