RECENZIA: Raz a navždy (Kiersten Whiteová)

VLKOLACI
myslíš si, že od nás závisí tvoja budúcnosť
VÍLY
...ale my nedokážeme odpovedať na všetky tvoje otázky
PREMENLIVÍ
a zlá voľba by nás mohla všetkých zničiť

Evina nadprirodzená minulosť sa neustále vracia a máta ju. Nová riaditeľka Medzinárodnej agentúry na kontrolovanie nadprirodzených bytostí ju chce nahovoriť na novú spoluprácu so strediskom. Temná kráľovná týra ľudí vo svojej jedovatej ríši. A nadprirodzení neustále tvrdia, že Evie je jediná bytosť, ktorá ich dokáže zachrániť pred ich záhadným, nebezpečným osudom. Celému nadprirodzenému svetu beží čas. A osud toho sveta má v rukách výhradne Evie...

Séria Kiersten Whiteovej sa spočiatku vo svojej prvej časti Zlodejka duší zdala len ako obyčajná zmes všetkých fantastických bytostí, ktoré existujú. Raz a navždy by malo túto sériu vyvrcholiť a... myslím, že autorka ju nemohla zakončiť lepšie, keďže Raz a navždy bola dozaista najlepšiou a najprepracovanejšou časťou série.

Raz a navždy sa od iných kníh odlišuje najmä štýlom, ktorý sa číta veľmi dobre a doslova sám, nad príbehom nemusíte veľmi rozmýšľať či boriť sa zložitými súvetiami a práve to robí knihu ideálnu ako oddychové či ľahké čítanie. Aj keď autorka pravidelne využíva fantasy prvky, nezdržuje sa opismi, ale upredňostňuje skôr plynulé rozprávanie s rýchlym spádom. A samozrejme vývoj postáv, ktorý je v tomto dieli veľmi dobre pozorovateľný. Práve vývoj charakteru Evie považujem za kľúčový - zatiaľ čo v prvej a druhej časti som ju vnímal skôr ako nerozhodné dievča, ktoré nevie, čo chce, v tretiej časti sa mi javila ako presvedčivá "žena", ktorá si ide za svojím cieľom.

Príbeh sa komplikuje a bez Evinej pomoci a zásahu nič nebude také, aké by sme si predstavovali. A... je ohrozený aj jej vzťah s Lendom. Zdalo by sa, že Evie bude mať konečne pokoj, no v prípade finále série tomu bude práve naopak. Zápletku príbehu som ocenil. Kiersten opäť vymyslela niečo nové, čím zaujala svojich čitateľov. Nemôžem povedať, že kniha bola výborná a bezchybná - ale ak si to zoberiete v globále, je to celkom príjemné a podarené zakončenie série. A možno sa aj zasmejete - teda aspoň mne sa pri každom slove píp vyčaril na tvári úsmev.

Autorka ma zakončením svojej série rozhodne prekvapila. Raz a navždy vás poteší, rozosmeje a v závere možno aj dojme k slzám. No ako séria skončí budete však musieť zistiť sami.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fortuna Libri. Raz a navždy si môžete kúpiť napríklad TU.

1. Veľmi sa mi páčila záverečná časť! Celá séria je skvelá 8)

2. Poslední díl vypadá lákavě! :)) Četla jsem bohužel jedn první, ale doufám, že se dostanu dál. :D Hezká recenze! :))

3. Ja som tiež zatiaľ čítala iba prvú časť, veľmi sa mi to páčilo, hlavne začiatok :)

4. Pekná recenzia, už musím tú sériu dočítať.:P

SÚŤAŽ: Veľkonočný knižný hop

Priznávam, že čo sa týka súťaží, môj blog na tom vie byť dosť biedne. Pár dní pred dneškom som sa rozhodol vás potešiť a aj tento Veľkonočný hop (ktorý usporadúva Knižní doupě )   mi to pomôže zrealizovať. A tentokrát poteším nielen Slovákov , ale aj českých čitateľov môjho blogu. Keď už je tá Veľká noc! :D :D Inak, dievčatá, užite si ju :D A o čo sa bude súťažiť? Keďže v Česku POTOMKOVIA zatiaľ nevyšli a u nás je tomu už  nejaký ten piatok, rozhodol som sa do súťaže vložiť práve Partials - Potomkovia  od Dana Wellsa . Vopred ďakujem za zapojenie do súťaže a prajem vám veľa šťastia :) A šťastie môžete skúsiť aj na ďalších 11tich blogoch, ktoré nájdete v linkovači na konci článku.  Pravidlá súťaže: Do súťaže sa môžu zapojiť aj slovenskí, aj českí čitatelia blogu.  Podmienkou je ale nasledovanie môjho blogu . Ak nasledovateľmi nie ste, môžete tak urobiť v pravom bočnom paneli: Následníci, pripojiť sa k tejto lokalite.  Súťaž trvá od dnes, 1.4. a končí 14.4.20

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)

Upíri, vlkolaci, bosoráci či  Tieňolovci... Kto nás ochráni pred  Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov ? Azda sa v našich končinách nenájde človek, ktorý ešte nepočul o sérii Nástroje smrteľníkov a knihe Mesto kostí , ktorá si medzi nami - knihomoľmi, získala skromný titul  jedna z najlepších . Práve sa pýtam - nie náhodou najlepšia ? A naozaj, Cassandra dokázala niečo neuveriteľné a jej dielo ide príkladom pre húfy

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku , ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia . Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-) Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž , ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci , ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v posle