Preskočiť na hlavný obsah

Aprílové novinky v kníhkupectvách

... a opäť je tu nový mesiac. Nový mesiac, nové knihy a... možno aj začiatok jari, ktorá by sa už konečne mohla dostaviť. Zatiaľ to však tak nevyzerá. Ale nie o tom som chcel. Do kníhkupectiev tento mesiac zavíta posledná časť série Draki, druhé pokračovanie švédskej série Kruh, Prázdne miesto od J.K. Rowlingovej a mnoho ďalších. A je ich znovu strašne veľa, a preto nebudem zbytočne zdržiavať. 

...z vydavateľstva Ikar
Sofia Vitalle - Seduktor
(ktorého som už na blogu mnohokrát ospevoval)
vychádza 23.4.2013

Po päťsto rokoch sa znova začal ten kolobeh. Znova sa začal lov. Lov, v ktorom môže vyhrať len jeden. Seduktor, Pokušiteľ, Zvodca hriešnikov. Jeho úlohou je poslať sedem nevinných duší do zatratenia. Je rozhodnutý urobiť to za každú cenu. Odmenou preňho má byť dávno stratená sloboda. Do cesty mu však vstúpi neznámy cudzinec, ktorý so sebou prinesie pochybnosti. Otázky, na ktoré nikdy nedostal odpovede, sa okolo neho začnú vznášať ako búrkové mračná. Zatúži po pravde. Pravda však prináša nevídané odhalenie. Zlomí ho to poznanie – alebo posilní? Dokáže odolať pokušeniu?




Deborah Harkness - Tieň noci
(ktorý je pokračovaním Príbehu čarodejnice)
vychádza 23.4.2013

Druhá kniha trilógie zavedie Dianu a Matthewa do alžbetínskeho obdobia v šestnástom storočí. Nádejná čarodejnica sa zoznámi nielen s členmi mysterióznej Školy noci, ale aj s mnohými ďalšími historickými osobnosťami. Stretnutia s dávnou minulosťou sú miestami až bolestné, no Diana sa nevzdáva a tvrdošijne hľadá niekoho, kto by jej pomohol nájsť kľúč k porozumeniu čarodejníckeho dedičstva. S Matthewom pritom usilovne pátrajú po Ashmole 782, no keď sa okolo nich začne sťahovať sieť temnej minulosti tisícpäťstoročného upíra, vydajú sa na úplne odlišnú cestu.



...z vydavateľstva Fortuna Libri
S. B. Elfgren, M. Strandberg - Oheň
(ktorý je o sto strán tučnejším pokračovaním Kruhu)
vychádza 30.4.2013


V Engelsforse bude poriadne horúco! Vyvolené majú nastúpiť do druhého ročníka gymnázia. Celé letné prázdniny tŕpli v očakávaní ďalšieho kroku zo strany démonov. Hrozba však príde z miesta, ktoré by im nenapadlo ani vo sne. Je čoraz očividnejšie, že v Engelsforse sa deje čosi veľmi, veľmi zlé. Minulosť sa prelína s budúcnosťou. Živí stretávajú mŕtvych. Vyvolené sú čoraz zomknutejšie a opäť sa presviedčajú, že mágia neuľaví nešťastnej láske ani nezhojí zlomené srdce.





...zo spoločnosti ALBATROSMEDIA
Sophie Jordan - Draki 3: Návrat
(ktorý je záverečnou časťou série o draki a na ktorý sa aspoň ja veľmi teším)
vychádza 15.4.2013, vyd. CooBoo

Draki svorka je ohrozená – enkrosi, neľútostní vedci pátrajúci po jej tajomstvách, zajali Cassianovu sestru Miram a sú ochotní ju detailne preskúmať, aby zistili všetko o jej druhu. Jacinda po spojení s Cassianom intenzívne vníma jeho pocity a prežíva tak všetku jeho bolesť. Ona aj Will sa rozhodnú svorke pomôcť. 
Bude výprava lovca a skupiny draki úspešná? Podarí sa im spolu zachrániť Miram? Je možné, že v cieli na nich čaká niečo oveľa, oveľa hrôzostrašnejšie, než enkrosi...




J.K.Rowlingová - Prázdne miesto
(ktoré je prvou autorkinou knihou pre dospelých)
vychádza 4.4.2013, vyd. PLUS

Po nečakanej smrti štyridsiatnika Barryho Fairbrothera ostane Pagford v šoku. Je to zdanlivo idylické anglické mestečkos dláždeným námestím a starobylým opátstvom, no za peknou fasádou zúri tichá vojna. Bohatí zápasia s chudobnými, tínedžeri s rodičmi, manželky s manželmi, učitelia so žiakmi. Pagford rozhodne nie je taký, ako sa na prvý pohľad javí. Prázdne miesto, ktoré po Barrym ostane v mestskej rade, sa zakrátko stane spúšťačom najväčšej vojny, akú kedy mesto zažilo. Kto bude triumfovať vo voľbách sprevádzaných vášňami, pokrytectvo a neča-kanými odhaleniami?



...z Vydavateľstva Fragment
L.J.Smith: Upírske denníky 13: Mesačná pieseň
(ktoré sú predposlednou časťou nekonečnej série a ktoré tentokrát nebudú rozdelené na dve časti)
vychádza 24.4.2013

Nový školský rok začína pre Elenu naozaj skvele - život so Stefanom je krajší než kedykoľvek predtým, všetkých svojich priateľov má pri sebe a zdá sa, že aj Damon sa konečne zmenil. Keď sa však zrazu začnú zo školy strácať študenti, rýchle sa šíri panika. Podarí sa im ochrániť jeden druhého? Zlo je všadeprítomné a môže zaútočiť odkiaľkoľvek a na kohokoľvek.




Katrin Stehle: Ľadové oči
(ktoré sú druhou knihou zo série Zločin)
vychádza 17.4.2013

Dobre zváž, komu budeš dôverovať. Mohol by to byť nesprávny človek… Noc v Berlíne. Kira, ktorá sem prišla na školský výlet, zablúdila. V cudzom meste si pripadá stratená a zúfalá. Vtom sa odniekiaľ ako zázrakom vynorí mladík, ktorý jej pomôže. Gunnar pripadá Kire ako spriaznená duša, majú rovnaké pocity, rovnaké záľuby a názory. Zostanú v kontakte a píšu si mejly. Každý však skrýva nejaké tajomstvo, niekto malé, druhý temné a desivé. Príbeh, ktorý sa začal tak romanticky, sa postupne mení na skutočnú nočnú moru…




...z vydavateľstva Slovart 
Darren Shan - Zlodej z temnoty
(ktorý je pre dnešok poslednou spomenutou knihou a ktorý je pokračovaním Lorda Zarmuta)
vychádza 25.4.2013

Kernel je tínedžer so zvláštnym nadaním – vidí vo vzduchu farebné svetlá, a keď sa sústredí, dokáže z nich poskladať rôzne tvary. Jedného dňa však zo svetiel vytvorí okno, vyskočí z neho démon a vtiahne ho do inej dimenzie. Kernel sa síce vráti do vlastného sveta, no vôbec si nepamätá, čo sa stalo. Spolu s ním však zmizol aj jeho mladší brat, ktorého zrejme uniesol démon. Život celej rodiny je ohrozený, nepomôže ani to, keď sa presťahujú do iného mesta. Kernel pomaly objavuje svoje schopnosti a zisťuje, že jeho poslaním je loviť zákerných démonov.



Uf. A to je pre dnešok všetko. Ktoré zo spomenutých si vyberiete? Ja sa už teším na Seda, ktorého budem môcť konečne držať v rukách - po toľkých mesiacoch, odkedy som sa dozvedel, že vyjde, na záver Draki a určite aj na Oheň, Boj o trón, Krásnu katastrofu, ktoré síce vyšli minulý mesiac, ale ešte som sa ku nim nedostal. A hm, aj na Meno hviezdy a Prežiť sa teším. To zas bude mesiac! 

Komentáre

  1. staré dobré nekonečné upírske denníky... čo by to bolo, keby raz za čas nevyšiel nový diel, pri ktorom už asi ani nechcem mať potuchy, o čom bude :D
    každopádne som zvedavá na Rowlingovú a jej pokus o niečo z "normálneho" sveta. Popis vyzerá zaujímavo, len je vtipná tá navýšená cena kvôli známemu menu...

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aký je váš názor na fanfiction? | súťaž o knihu Bozk

V posledných týždňoch sa na knižných blogoch a sociálnych sieťach spomínala kniha After: Bozk viac než často. Fanficion na populárnu hudobnú skupinu One Direction , ktorá spôsobila šialenstvo po celom svete, totiž už o malú chvíľu vyjde aj v slovenčine . Napriek tomu, že má spomínaná hudobná skupina množstvo odporcov, čitatelia si knihu After: Bozk doslova zamilovali . A keďže som bol jedným z tých, ktorí si mali možnosť prečítať knihu s malým predstihom, za seba môžem povedať, že ma príjemne prekvapila .  Hoci malo After  skoro šesťsto strán a viaceré pasáže sa v ňom niekoľkokrát opakovali, aj tak ma čítanie tejto knihy bavilo a nevedel som sa od nej odtrhnúť. Anna Toddová píše naozaj pútavo a musím sa priznať, že som je to celé zhltol aj s navijakom . Do príbehu vniesla realistickú atmosféru a ja som jej uveril každé slovo. Súhlasím, hrdinovia sa neraz správali hlúpo a nerozvážne, avšak takí mladí ľudia sú. Majú chyby, a rovnako ani táto kniha nie je dokonalá , ale určit

Keď si knihomoľ volí svoju budúcnosť

Veľmi dobre si spomínam na svoj prvý deň v škôlke . Na to, keď som uplakaný vychádzal z tej hrôzostrašnej budovy , v ktorej na mňa pani učiteľka kričala, aby som neplakal. A taktiež aj na to, ako som sa bál, no môj strach bol úplne zbytočný. Akoby to bolo pred mesiacom, keď som prvýkrát vstúpil do triedy a našiel si na lavici knižku, na ktorej názov si už nespomínam. Akoby všetky tie roky driny ubehli ako voda - a dnes stojím pred veľkým rozhodnutím . Čím budem v budúcnosti? Avšak taký je život - dennodenne sa musíme rozhodovať o svojom nasledujúcom kroku , o tom, či najprv vynesieme smeti, ktoré už doslova kričia "Vynes ma!" alebo ostaneme ešte chvíľu ležať pred obľúbeným seriálom . Celý život je o rozhodnutiach, no voľba vysokej školy a svojej budúcnosti niečím tak ľahkým určite nie je. A keďže nechcem, aby bol tento blog iba o recenziách a ukážkach z kníh, rozhodol som sa porozprávať vám niečo z môjho skutočného života . Možno si poviete - čo bláznim, veď som le

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže