Preskočiť na hlavný obsah

Musíte ich jednoducho (ne)znášať

13 kníh. Čochvíľa 14. Tenké, malé, čitateľmi hejtované, autorka(mi) umelo predlžované. No aj tak patria medzi najpredávanejšie v edícii. Máte tri sekundy na to, aby ste uhádli, o ktorej sérii rozprávam. 

Zobrazenie kníh v origináli, kt. boli preložené
do SK (bez poslednej časti, kt. v slovenčine nie je)
Kto tipoval Upírske denníky? Bingo, uhádli ste! O Upírskych denníkoch by som mohol rozprávať. Vlastne... keby som sa mal zaradiť, do ktorej kategórie čitateľov patrím, asi by som sa z odpovede vyhol. Viaceré diely ma sklamali, no tie posledné priemer o niečo vylepšili. Poznáte ten pocit, kedy vás séria ani tak neohuruje, ale chcete vedieť, ako to nakoniec skončí? Tak takýto pocit vo mne prevláda ohľadom Upírskych denníkov. A pravdepodobne nebudem sám, keďže veľa ľudí (alebo skôr pobláznených fanúšičok?!) Upírske denníky stále číta o čom svedčí aj ich predajnosť.

Ako iste viete, prvé časti boli publikované ešte v roku 1993 /1-3/, pre úspech a žiadanosť L.J. sériu dotiahla na tetralógiu vydaním 4. dielu (1994). O pár rokov nato (2009) režiséri seriálového spracovania námet vyhrabali, upravili a prispôsobili si, aby sa z neho stal seriál - ako vidíme - s celkom slušnou sledovanosťou. L.J. oprášila starý písací stroj a pustila sa do písania ďalšej trilógie - THE RETURN (v slovenčine diely 5-10, v orig. 5-7 /na obr. knihy 3-5/). Čitatelia začali protestovať, vydavateľstvo sa spamätalo a autorku stoplo. A tu sa začína príbeh ghostwrittera, ktorý ma na svedomí novú trilógiu THE HUNTERS, ktorej finále si o chvíľu budeme môcť prečítať aj v slovenčine.

A keď už hovorím o finále, tak tu je. Kedysi som sa dokázal v tom, kto na obálkach straší, orientovať, no dnes si na to už netrúfam. Tú s prasiatkovsko-rúžovým ksichtíkom poznáme už z dielu č.12 a bleducha je stará známa Elena (alebo podľa slovenského dabingu Elíííína). No späť k tej obálke: celkom šumná, ta ne? Ako by povedala moja blogerská kamoška Mirosl... ehm, Miruš. Finále by malo vyjsť v auguste, no ktovie, či ho zas nenájdeme v kníhkupectve rozdelené na dve, ako predošlé obete.

Séria tu nekončí. Teda.. trilógia áno, ale TVD zatiaľ nie. Novú trilógiu THE SALVATION má pod palcom autorka Tajného kruhu 4-6 (ak sa nemýlim). Ak bude aj vnútro opäť horšie, tak tie obálky to určite vynahradia (hm, MODRÁ!). Ale v slovenčine zas čierna, takže nič z toho. Tak či tak tá prvá vyzerá dobre, no nie?

Som určite zvedavý, ako to celé dopadne a s kým sa nakoniec splance tá naša Elena. Aj keď som čítal mnoho sérii oveľa lepších, Denníky mi akosi prirástli k srdcu. Inak by som pri nich určite nevydržal takto dlho. A pravudpovediac, vždy som zvedavý, čo prinesie nová časť - veľa od nej nečakám, no viem, že si aspoň trochu oddýchnem, pretože pri nej nebudem musieť veľmi rozmýšľať. A to je predsa jednou z funkcii kníh, no nie?

Komentáre

  1. Já mám pocit, že tohle už nikdy nedopadne :D Ve stylu jihoamerických telenovel to bude pokračovat dál a dál...
    Já to vzdala někde u 6, mám ten pocit, že to byla 6. Prostě to dál už nedávám.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja verím, že nie. Poprípade skončím už touto štrnástkou. :D
      6. si pamätám. To bolo plné kitsune a tiež ma to nebavilo.

      Odstrániť
  2. Ja som čítala len 1. diel a stačilo mi 8D Seriál zbožňujem, ale na knižnú predlohu nemám nervy, to bolo hrozné 8D Možno "raz" si prečítam aj 2ku alebo aj viac iba kvôli tomu, aby som nehovorila na sériu veľmi zlé veci, keď možno ďalšie časti sú lepšie, ale no silne o tom pochybujem...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To nie! Snáď tá nočná mora neskončí? :D
    Súhlasím, ten štýl písania nikoho nenadchne, tvrdím, že je takmer podpriemerný
    Ja osobne mám prvé štyri diely v limitovanej edícii; v pevnej väzbe, v bukse a úprimne, ľutujem, že som na to vyhodila 24 euro
    no vtedy bol s tými knihami taký ošiaľ (alebo skôr so seriálom), že som ich proste musela mať, no seriál nie je kniha (alebo naopak), ako som neskôr zistila :D vôbec sa nepridŕžajú dejovej línie knihy :D (čo sa mi aj pozdáva :D)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Kedysi som prečítala prvý diel, ale bolo to hrozné, ešte horšie ako seriál :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Som rada, že nemám kúpenú ani jednu časť, pretože potom by som si to vrámci doplnenia série raz musela a chcela dokúpiť :D Z kníh som prečítala iba prvé dve a ďalej ma to už nelákalo, snáď to niekedy bude mať aj koniec.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ja som prečítala prvých 12, ale 11 a 12 mi prišli už ako totálny des, takže som to už nechala tak. Doma som si nechala prvých 10, ktoré mám fakt rada a na zvyšok už kašlem :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Niečo mi hovor. Niekedy by som mal hodiť fotku.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

SÚŤAŽ: Veľkonočný knižný hop

Priznávam, že čo sa týka súťaží, môj blog na tom vie byť dosť biedne. Pár dní pred dneškom som sa rozhodol vás potešiť a aj tento Veľkonočný hop (ktorý usporadúva Knižní doupě )   mi to pomôže zrealizovať. A tentokrát poteším nielen Slovákov , ale aj českých čitateľov môjho blogu. Keď už je tá Veľká noc! :D :D Inak, dievčatá, užite si ju :D A o čo sa bude súťažiť? Keďže v Česku POTOMKOVIA zatiaľ nevyšli a u nás je tomu už  nejaký ten piatok, rozhodol som sa do súťaže vložiť práve Partials - Potomkovia  od Dana Wellsa . Vopred ďakujem za zapojenie do súťaže a prajem vám veľa šťastia :) A šťastie môžete skúsiť aj na ďalších 11tich blogoch, ktoré nájdete v linkovači na konci článku.  Pravidlá súťaže: Do súťaže sa môžu zapojiť aj slovenskí, aj českí čitatelia blogu.  Podmienkou je ale nasledovanie môjho blogu . Ak nasledovateľmi nie ste, môžete tak urobiť v pravom bočnom paneli: Následníci, pripojiť sa k tejto lokalite.  Súťaž trvá od dnes, 1.4. a končí 14.4.20

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)

Upíri, vlkolaci, bosoráci či  Tieňolovci... Kto nás ochráni pred  Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov ? Azda sa v našich končinách nenájde človek, ktorý ešte nepočul o sérii Nástroje smrteľníkov a knihe Mesto kostí , ktorá si medzi nami - knihomoľmi, získala skromný titul  jedna z najlepších . Práve sa pýtam - nie náhodou najlepšia ? A naozaj, Cassandra dokázala niečo neuveriteľné a jej dielo ide príkladom pre húfy

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku , ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia . Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-) Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž , ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci , ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v posle