Preskočiť na hlavný obsah

Knižné novinky - Volanie kukučky a Prázdne miesto

Nakladateľstvo Plus získalo exkluzívne práva na slovenské a české vydanie detektívneho románu Volanie Kukučky Roberta Galbraitha – pseudonym J. K. Rowling. Kniha vyjde v slovenskom preklade, ktorého sa ujala Diana Ghaniová, už od 20. 2. 2014

Keď sa slávna modelka Lula Landry vrhne dolu zo svojho zasneženého balkóna v londýnskej štvrti Mayfair, vyšetrovatelia rýchlo usúdia, že šlo o samovraždu. Prípad sa zdá byť uzavretý. Lulin brat má však stále isté pochybnosti. A najatý súkromný detektív má za neho odhaliť pravdu. Cormoran Strike je vojnový veterán, ktorý si z Afganistanu odniesol ťažké zranenie aj jazvy na duši. Počas riešenia prípadu preniká do sveta distingvovaných mladých mužov a krásnych zvodných žien, prichádza na desivé súvislosti a sám sa ocitá v smrteľnom nebezpečenstve. Tento napínavý kriminálny román pôsobivo zobrazuje atmosféru veľkomestského Londýna – od ospalého pokoja ulíc vo štvrti Mayfair po zabudnuté krčmičky v East Ende a čulý ruch v Soho.

Volanie Kukučky je vysoko ceneným debutom Roberta Galbraitha, v ktorom sa prvýkrát stretávame s Cormoranom Strikeom, neobyčajným súkromným detektívom, ktorý svojou originalitou nájde medzi súčasnými detektívmi len ťažko seberovného. „Volanie Kukučky vychádza z tej najlepšej britskej detektívkarskej tradície a posúva ju o krok ďalej. V postave Cormorana Strikea sa bezpochyby zrodila nová hviezda medzi detektívmi. Už teraz sa teším na jeho ďalšie prípady,“ priznáva Martina Mašínová, šéfredaktorka nakladateľstva Plus.

Medzi ďalšie februárové novinky (ktorých je samozrejme viac a všetky vám spomeniem ako vždy v samostatnom článku) patrí aj Prekliate miesto od Lisy McMannovej, ktoré vychádza vo vydavateľstve Fragment. Kniha vyjde 4. februára 2014

Cryer´s Cross je nudné mestečko, v ktorom sa nič zvláštne nedeje – až do chvíle, keď bez stopy zmizne žiačka druhého ročníka strednej školy. Táto udalosť sa dotkne aj hlavnej hrdinky príbehu Kendall Fletcherovej, ktorá trpí obsedantno – kompulzívnou poruchou (OKP). Autorka priblíži čitateľovi pocity človeka trpiaceho touto chorobou: nutkavé predstavy, myšlienky alebo naliehavé konania, ktoré prichádzajú často, je takmer nemožné ich ignorovať a vyvolávajú pocit úzkosti. Kendall sa snaží so svojou chorobou žiť, pričom jej denno-denne zasahuje do života. Veľkou oporou pri tom je jej najlepší priateľ Niko. V okamihu, keď zmizne aj on a napriek rozsiahlemu pátraniu sa po ňom nenájde žiadna stopa okrem auta zaparkovaného pred školou, prepadne Kendall obrovská úzkosť a beznádej. 

Hrdinkina porucha, vďaka ktorej zaregistruje aj nepatrnú zmenu pri stereotypných úkonoch, ktoré musí každý deň vykonať, ju privedie na zvláštnu stopu. Tá vedie k starej drevenej školskej lavici, na ktorej je vyrytý nápis PROSÍM! ZACHRAŇ MA! Nápis, o ktorom je Kendall presvedčená, že tam donedávna ešte nebol. Slová, ktoré doliehajú do jej uší, akoby ich niekto skutočne vyslovoval...

Komentáre

  1. Chcem si prečítať aj Prázdne miesto aj Volanie kukučky.. :) Som zvedavá, ako Rowlingová pokračuje vo svojom písaní :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aký je váš názor na fanfiction? | súťaž o knihu Bozk

V posledných týždňoch sa na knižných blogoch a sociálnych sieťach spomínala kniha After: Bozk viac než často. Fanficion na populárnu hudobnú skupinu One Direction , ktorá spôsobila šialenstvo po celom svete, totiž už o malú chvíľu vyjde aj v slovenčine . Napriek tomu, že má spomínaná hudobná skupina množstvo odporcov, čitatelia si knihu After: Bozk doslova zamilovali . A keďže som bol jedným z tých, ktorí si mali možnosť prečítať knihu s malým predstihom, za seba môžem povedať, že ma príjemne prekvapila .  Hoci malo After  skoro šesťsto strán a viaceré pasáže sa v ňom niekoľkokrát opakovali, aj tak ma čítanie tejto knihy bavilo a nevedel som sa od nej odtrhnúť. Anna Toddová píše naozaj pútavo a musím sa priznať, že som je to celé zhltol aj s navijakom . Do príbehu vniesla realistickú atmosféru a ja som jej uveril každé slovo. Súhlasím, hrdinovia sa neraz správali hlúpo a nerozvážne, avšak takí mladí ľudia sú. Majú chyby, a rovnako ani táto kniha nie je dokonalá , ale určit

Keď si knihomoľ volí svoju budúcnosť

Veľmi dobre si spomínam na svoj prvý deň v škôlke . Na to, keď som uplakaný vychádzal z tej hrôzostrašnej budovy , v ktorej na mňa pani učiteľka kričala, aby som neplakal. A taktiež aj na to, ako som sa bál, no môj strach bol úplne zbytočný. Akoby to bolo pred mesiacom, keď som prvýkrát vstúpil do triedy a našiel si na lavici knižku, na ktorej názov si už nespomínam. Akoby všetky tie roky driny ubehli ako voda - a dnes stojím pred veľkým rozhodnutím . Čím budem v budúcnosti? Avšak taký je život - dennodenne sa musíme rozhodovať o svojom nasledujúcom kroku , o tom, či najprv vynesieme smeti, ktoré už doslova kričia "Vynes ma!" alebo ostaneme ešte chvíľu ležať pred obľúbeným seriálom . Celý život je o rozhodnutiach, no voľba vysokej školy a svojej budúcnosti niečím tak ľahkým určite nie je. A keďže nechcem, aby bol tento blog iba o recenziách a ukážkach z kníh, rozhodol som sa porozprávať vám niečo z môjho skutočného života . Možno si poviete - čo bláznim, veď som le

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže