RECENZIA: London Road (Samantha Youngová)

Mladá Johanna si prešla neľahkou minulosťou a vždy jej na pleciach ležala starostlivosť o mladého brata. Nenechala by dopustiť, aby dopadol tak nešťastne ako ona. Jej plány však skríži barman Cameron, ktorý sa prisťahuje na London Road. Podarí sa Jo udržať si chladnú hlavu? Samantha Youngová prichádza s druhou časťou búrlivej série, ktorá sa bude snažiť získať si vás ešte väčšmi než Dublin street.

Nie je to tak dávno, čo vydavateľstvo Ikar prinieslo na náš trh prvú časť knižnej série od mladučkej Samanthy Youngovej - Dublin street. Veľa ľudí ju prirovnávalo k E L James. Akoby každá autorka, ktorá vo svojej sérii použije trochu viac dospeláckych scén, mala dopredu predurčené, že bude porovnávaná s kontroverznými 50 shades.  Osobne si nemyslím, že by bolo potrebné dávať tieto dve série do spojitosti. Youngová aj v London Road ukázala, že je dobrá autorka a jej precíznosť a štylistika si môžu získať nemálo čitateľských sŕdc.

"Vedela som, že Cam je jediný muž, ktorý mi kedy rozumel. Pre neho som znamenala viac."

Druhý diel série síce okrajovo spomína hlavné postavy Dublin streetu, no príbeh je zameraný na nové charaktery a autorka neplánuje vytvoriť romány na pokračovanie. Myslím, že v tomto prípade to ani lepšie urobiť nemohla, no keby som mal obe časti porovnať, o niečo viac ma zaujal prvý diel. London Road je iný, nemožno povedať, že nie, no aj tak sa mi v mnohom podobal na prvý diel. Ale tak to už v podobných príbehoch býva. Autorky sa snažia vykresliť skromné dievča, ktoré zrazu po svojich neúspešných dvadsiatich rokoch života stretne nabúchaného a opáleného Romea, pred ktorým sa jej zapaľujú lýtka a ktorý jej navždy zmení život. Aj keď možno preháňam, v skutočnosti to tak je. Youngová má tú výhodu, že príbeh trochu skomplikuje, dodá mu hĺbku a príbehy postáv, čiže séria nie je ďalšou do počtu. To jej dáva malé, no veľmi významné plus.

"Keď sa nám stretli pohľady, zatajila som dych. Moje telo okamžite zareagovalo na jeho pozornosť."

Musím povedať, že som si Johannu veľmi obľúbil. V živote to nemala ľahké a svojmu pubertálnemu bratovi Colovi chcela do čo najväčšej miery nahradiť rodičov - aby nemal pokazené detstvo, ktorým si sama preskákala. Bolo vidieť, že jej na rodine naozaj záleží a vo viacerých veciach som sa s ňou stotožňoval. Cam je rovnaký ako aj mužské postavy všetkých ostatných diel, ktoré patria do tohto žánru. Braden č.2 si teda ženské publikum určite získa. Koniec knihy nám v krátkosti predstavil novú dvojicu, ktorú nám autorka priblíži v tretej časti a myslím, že sa máme na čo tešiť.

"Cítila som sa plná. Plná emócii. Plná lásky. Slová tu už nemali čo hľadať."

Vravíte si, že podobných príbehov ste čítali už veľa? Možno áno, London Road totiž neprichádza s ničím novým a svetoborným, no aj napriek jednoduchosti a obohratosti tematiky Youngová napísala zaujímavý príbeh a určite by ste po ňom mali siahnuť v prípade, ak ste podľahli Dublin streetu, Radšej nikdy alebo už spomínaným Päťdesiatim odtieňom. Nečakajte knihu, ktorá prinesie niečo nové. Čakajte dielo s potenciálom spríjemniť vám akúkoľvek voľnú chvíľu a postavy, ktoré sa vám dostanú pod kožu.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si možno kúpiť v eshope kníhkupectva bux.sk