Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Slza (Lauren Kate)

Pád, Súženie, Vášeň, Vykúpenie.... Séria Padlí anjeli od Lauren Kateovej zožala vo svete mimoriadny úspech a medzi jej fanúšikov sa rýchlo zaradili aj slovenskí čitatelia. Bude mať podobný úspech aj Slza, ktorá taktiež patrí do repertoáru tejto americkej autorky? 

Lauren Kateová sa o anjeloch vo svojej päťdielnej sérii napísala až-až. Síce som jej tvorbu predtým neokúsil, nikdy som ju nepovažoval za autorku, ktorá by patrila medzi TOP spisovateľov. Avšak príbeh, s ktorým prichádza Slza, ma zaujal a keďže ide konečne o niečo odlišné, povedal som si, že dám knihe určite šancu. Nehovoriac o obálke, ktorej spracovanie mi vyrazilo dych. Od Slzy som teda veľa nečakal, a to sa mi rozhodne vyplatilo, keďže ma príjemne prekvapila. Netvrdím, že sa bude páčiť každému, avšak na čítanie, ktoré vyplní upršané dni prázdnin, je ako stvorená.

"Všetko sa jej zdalo akési chatrné. Akoby všetko, čo milovala, mohla odplaviť voda."

Slza rozpráva príbeh mladej Eureky, dievčaťa, ktoré je ako každé iné. S tým rozdielom, že pri nevysvetliteľnej autohavárii prišla o mamu a vlna, ktorá zmietla všetko, čo v živote mala, jej prevrátila život naruby. Eureka sa márne snaží začleniť naspäť do života a zdá sa, že jedinou odpoveďou na jej trápenie je záhadný Ander, ktorého stretáva v tých najabsurdnejších chvíľach. Znie to ako námet na telenovelu? Možno. Ak však dáte knihe šancu, môže vás - podobne ako mňa - príjemne prekvapiť... Narozdiel od hlavnej hrdinky, pravdepodobne najväčšieho problému, na ktorý v Slze narazíte.

"Od jej smrti nebolo v Eurekinom živote nič stabilné. Chcela, aby bolo všetko jasné, pevné. Potrebovala niekoho, komu by mohla veriť."

Ako som už spomínal, Eureka to v živote nemá ľahké, to jej však nedáva oprávnenie pravidelne mrnčať a správať sa hlúpo. Ak sa ale prenesiete cez všetky chyby, ktoré hlavná postava má, zbadáte, že kniha vonkoncom nie je taká zlá. Je vidieť, že Lauren Kateová sa s ňou poriadne vyhrala a vytvorila si pevnú pôdu na ďalšie pokračovania. Síce nenarazíte na pasáže, vďaka ktorým by vám spadla sánka. Možno si občas zakričíte a vaše čítanie bude sprevádzané emóciami. Myslím si, že tak-či-tak má Slza niečo do seba a že nás autorka môže ešte poriadne šokovať.

"Skúmala mu tvár, pehy a hnedú ofinu. Videla, že je niekto úplne iný. A vedela, že už niet návratu. Najmä po niečom takomto." 

Veľakrát sa vraví, že v jednoduchosti sa skrýva krása - Lauren Kateová napísala pomerne nenáročný príbeh, ktorý si vás môže aj nemusí získať. Opäť teda ide o knihu, ktorá má síce zopár chýb, ale rozhodne stojí za prečítanie. Ak by vás zaujímalo, ako bude príbeh Eureky pokračovať, mali by sme sa to dozvedieť približne o dva roky, kedy je plánované vydanie druhej časti.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si možno kúpiť na tejto adrese

Komentáre

  1. Dnes som vyzdvihla z pošty a začala som čítať. Zatiaľ sa mi to páči, takže som zvedavá ako to pôjde ďalej :).

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hlavná hrdinka mi liezla na nervy, no ostatné postavy to zachraňovali :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jak ctu ty recenze, tak si chci knizku stale vic precist :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

SÚŤAŽ: Veľkonočný knižný hop

Priznávam, že čo sa týka súťaží, môj blog na tom vie byť dosť biedne. Pár dní pred dneškom som sa rozhodol vás potešiť a aj tento Veľkonočný hop (ktorý usporadúva Knižní doupě )   mi to pomôže zrealizovať. A tentokrát poteším nielen Slovákov , ale aj českých čitateľov môjho blogu. Keď už je tá Veľká noc! :D :D Inak, dievčatá, užite si ju :D A o čo sa bude súťažiť? Keďže v Česku POTOMKOVIA zatiaľ nevyšli a u nás je tomu už  nejaký ten piatok, rozhodol som sa do súťaže vložiť práve Partials - Potomkovia  od Dana Wellsa . Vopred ďakujem za zapojenie do súťaže a prajem vám veľa šťastia :) A šťastie môžete skúsiť aj na ďalších 11tich blogoch, ktoré nájdete v linkovači na konci článku.  Pravidlá súťaže: Do súťaže sa môžu zapojiť aj slovenskí, aj českí čitatelia blogu.  Podmienkou je ale nasledovanie môjho blogu . Ak nasledovateľmi nie ste, môžete tak urobiť v pravom bočnom paneli: Následníci, pripojiť sa k tejto lokalite.  Súťaž trvá od dnes, 1.4. a končí 14.4.20

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)

Upíri, vlkolaci, bosoráci či  Tieňolovci... Kto nás ochráni pred  Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov ? Azda sa v našich končinách nenájde človek, ktorý ešte nepočul o sérii Nástroje smrteľníkov a knihe Mesto kostí , ktorá si medzi nami - knihomoľmi, získala skromný titul  jedna z najlepších . Práve sa pýtam - nie náhodou najlepšia ? A naozaj, Cassandra dokázala niečo neuveriteľné a jej dielo ide príkladom pre húfy

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku , ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia . Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-) Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž , ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci , ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v posle