RECENZIA: Stretnutie (Gail McHughová)

Stretnutie, ktoré zožalo mimoriadny úspech, je debutom pomerne mladej Gail McHughovej.  Tematicky toto dielo možno zaradiť do kategórie podobnej novodobému Fifty Shades, avšak je otázne, či sa mu ošiaľom, ktorý spomínaná séria vyvolala, dokáže vyrovnať. Čo si o tomto príbehu myslím ja?

Spomínaný typ literatúry zobrazujúci takpovediac obyčajné dievča, ktoré natrafí na milionára svojich snov, sa stal v poslednom čase jedným z najčítanejších druhov románov. Akoby ženy rady čítali o tom, po čom tajne túžia a tieto príbehy sú vhodným spôsobom, ako vypnúť od každodenných starostí. Stretnutie rozhodne neprichádza s ničím, čo by už nebolo predtým povedané. Je ale pravdou, že Gail McHughová dokázala vytvoriť napínavú a nepredvídateľnú zápletku s početnými zvratmi. Tej by však dozaista pomohla lepšia štylistika, pretože už v prvých momentoch bolo jasné, že autorka nie je dostatočne vypísaná a kniha sa nečítala tak ľahko, ako tomu bolo pri iných (podobných) románoch.

"Pred niekoľkými mesiacmi si myslela, že mu vidí pod kožu
a že dokáže odlúpnuť viaceré z jeho myšlienkových vrstiev. Dnes
večer však Gavin namiesto toho odlúpil niekoľko vrstiev z nej."

Emily sa so svojím priateľom Dillonom presťahuje do New Yorku, aby tam začala nový život. Nájde si prácu v reštaurácii – a potom stretne Gavina, bohatého a známeho plejboja. Ich cesty sa o chvíľu znovu skrížia a vzájomnú príťažlivosť už nie je možné zastaviť. Schyľuje sa k unáhlenej svadbe a Emily stojí pred ťažkým rozhodnutím. Oddá sa Gavinovi, a tým pádom ju bude stíhať svedomie kvôli Dillonovi, alebo poslúchne svoje srdce, ktorého voľba je jasná? Čas sa nezadržateľne kráti a jedno nesprávne rozhodnutie môže Emily zruinovať celý život.

Hlavným lákadlom pre túto knihu je naozaj podarená zápletka, ktorá bola vynikajúco premyslená. Autorka zvládla gradáciu príbehu, odbremenila ho od väčšiny hluchých miest a hoci nebola kniha písaná spôsobom, aby sa od nej čitateľ nemohol odtrhnúť, išlo o príjemné oddychové čítanie. Väčší problém som mal však so samotnými postavami. Emily mi ako hlavná protagonistka príbehu nesadla a nestotožňoval som sa s jej správaním. Takisto mi ani zvyšné postavy neprišli realistické a dostatočne vykreslené. Treba len dúfať, že v nasledujúcich knihách sa autorka poučí zo svojich chýb. Predsa len, ide o debut, za ktorý sa ale McHughová rozhodne nemusí hanbiť.

"Jeho dotyky, emócie vyvierajúce z jeho slov a úprimný
pohľad ju zbavili strachu z neho... strachu z nich."

Stretnutie by nemalo chýbať v knižnici žiadneho fanúšika New Adult kníh. Musím povedať, že moje očakávania splnilo. Nešlo o strhujúci príbeh s hlbokými myšlienkami, takisto ma neprinútilo sedieť nad knihou celé popoludnie. Avšak rátalo sa mi, že autorka vytvorila v skutku zaujímavú "story" s netradičným záverom príbehu, ktorý fanúšikov prinúti prečítať si aj ďalšiu časť. Pulz by mal do našich kníhkupectiev doraziť v slovenskom preklade už začiatkom leta.

Za poskytnutie recenzného e-booku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete objednať na tomto mieste