RECENZIA: Strácam sa v tebe (Jasinda Wilderová)

Strácam sa v tebe, dielo z pera úspešnej autorky románu Alfa, je príbeh o láske, strate, dôvere, ale najmä  o tom, aké dôležité je odpúšťanie. Čo si o tejto knihe myslím ja?

Mám pocit, akoby sa s románmi s tematikou mladej lásky roztrhlo vrece. Väčšina z nich je na jedno kopyto a je len veľmi ťažké nájsť príbeh, ktorý by nebol zlepencom svojich predchodcov. Na knihe Strácam sa v tebe ma zaujala najmä jej obálka - a následne aj zaujímavá anotácia. Bol som si vedomý toho, že príbeh možno nebude originálny a úplne dokonalý, avšak vedel som, že si ho jedného dňa určite prečítam. Ten deň nastal a s čistou hlavou môžem povedať, že svoje rozhodnutie neľutujem. Strácam sa v tebe je veľmi dobre vykreslený príbeh vznikajúcej lásky, ktorému nechýbajú dramatické momenty a nečakané zvraty. A práve vďaka jednoduchosti autorkinej štylistiky môže zaujať širokú škálu fanúšikov fikcie - od mládeže až po dospelých čitateľov.

Nell milovala Kyla, ktorý bol jej prvou ozajstnou láskou. Ich mladý vzťah však zanikol vo chvíli, keď Kyle tragicky zahynul a Nell sa musí vyrovnať s bolesťou a smútkom. Jej najväčšou oporou je Kylov starší brat Colton. Naučí ju, že bolesť treba prekonať, a spolu zistia, ako zaceliť staré rany. No čo ak vznikne z tohto priateľstva niečo väčšie? Nell opäť objavuje, aké je to byť milovaný... Zápletka príbehu vôbec nevyzerá zložito - a pre mňa ako milovníka jednoduchých kníh to bola pozitívna správa. Pri čítaní som si teda mohol oddýchnuť a aj napriek tomu som si ho naplno užil.

"Zabúdanie je najlepší spôsob, ako sa z toho dostať.
Pomôže vám posunúť sa vpred."

Viacero čitateľov pri hodnotení tejto knihy porovnáva prvú a druhú polovicu. Niektorých zaujala práve tá prvá, v ktorej sa celý príbeh ešte len rozbiehal a ktorá je zameraná skôr na opisy a vytvorenie zápletky. Druhá ale prináša oveľa dynamickejší príbeh. Táto polovica ma zaujala oveľa viac, hoci som nepohrdol ani predošlými stranami. Postavy príbehu mi sadli a potešil som sa najmä autorkinej štylistike. Síce má na konte množstvo bestsellerov úspešných po celom svete, kniha bola písaná veľmi jednoducho, ale spôsob, ktorým príbeh písala, mi pripadal realisticky. Práve menej usporiadaná štylistika viet na určitých miestach dopomohla uveriteľnosti danej situácie.

"...nikdy to nebola tá správna. A teraz je tu. Prečo? Tak veľmi
som sa snažil na ňu zabudnúť, ale stále ma prenasleduje jej
tvár, pery, telo pod čiernymi premočenými šatami."

Ak by som mal príbeh porovnať s ostatnými knihami tohto žánru, určite by Strácam sa v tebe nepatrilo medzi tie najlepšie, hoci od toho nemalo ďaleko. Bolo vidieť, že autorka ešte potrebuje na určitých veciach popracovať a odbremeniť príbeh od (síce malého) množstva hluchých miest. Na druhej strane musím povedať, že som sa potešil, že kniha bola písaná z pohľadov oboch hlavných postáv, do ktorých sa dokázala autorka veľmi dobre vžiť. Pre čitateľov si taktiež pripravila bonusové čítanie z pohľadu Kyla.

"Nemal by som. Je to priveľké pokušenie a ešte som neprišiel na
to, či je to správne alebo nie. Neviem jej však povedať nie."

Strácam sa v tebe nie je tradičným romantickým príbehom. Má v sebe totiž množstvo hlbokých myšlienok a určite netreba knihu hádzať do vreca s ostatnými. Román teda odporúčam každému, kto hľadá vhodné čítanie na leto a komu nebude v príbehu vadiť štipka erotiky. Pretože tá dnes už v podobných knihách nemôže chýbať. Určite viacerých poteší fakt, že pokračovanie vychádza v slovenskom preklade už o mesiac. Dúfam, že si čítanie užijete! :-)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem e-shopu PreŠkoly.sk. Knihu si môžete kúpiť na tejto adrese

SÚŤAŽ: Veľkonočný knižný hop

Priznávam, že čo sa týka súťaží, môj blog na tom vie byť dosť biedne. Pár dní pred dneškom som sa rozhodol vás potešiť a aj tento Veľkonočný hop (ktorý usporadúva Knižní doupě )   mi to pomôže zrealizovať. A tentokrát poteším nielen Slovákov , ale aj českých čitateľov môjho blogu. Keď už je tá Veľká noc! :D :D Inak, dievčatá, užite si ju :D A o čo sa bude súťažiť? Keďže v Česku POTOMKOVIA zatiaľ nevyšli a u nás je tomu už  nejaký ten piatok, rozhodol som sa do súťaže vložiť práve Partials - Potomkovia  od Dana Wellsa . Vopred ďakujem za zapojenie do súťaže a prajem vám veľa šťastia :) A šťastie môžete skúsiť aj na ďalších 11tich blogoch, ktoré nájdete v linkovači na konci článku.  Pravidlá súťaže: Do súťaže sa môžu zapojiť aj slovenskí, aj českí čitatelia blogu.  Podmienkou je ale nasledovanie môjho blogu . Ak nasledovateľmi nie ste, môžete tak urobiť v pravom bočnom paneli: Následníci, pripojiť sa k tejto lokalite.  Súťaž trvá od dnes, 1.4. a končí 14.4.20

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)

Upíri, vlkolaci, bosoráci či  Tieňolovci... Kto nás ochráni pred  Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov ? Azda sa v našich končinách nenájde človek, ktorý ešte nepočul o sérii Nástroje smrteľníkov a knihe Mesto kostí , ktorá si medzi nami - knihomoľmi, získala skromný titul  jedna z najlepších . Práve sa pýtam - nie náhodou najlepšia ? A naozaj, Cassandra dokázala niečo neuveriteľné a jej dielo ide príkladom pre húfy

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku , ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia . Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-) Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž , ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci , ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v posle