RECENZIA: Priznania podozrivej (James Patterson)

Rodičia Tandy boli zavraždení a ona je zrejme posledná, ktorá ich videla nažive. Zoznam podozrivých zahŕňa iba ju a troch súrodencov. Avšak boli by členovia jej rodiny schopní urobiť niečo také a zavraždiť vlastných rodičov?

Priznania podozrivej ma zaujali z viacerých dôvodov. Jednak je ich autorom obľúbený James Patterson, ktorý je vo svete známy vďaka viacerým románom, ale upútala ma najmä anotácia spomínanej knihy. Pôsobila na mňa tajomným dojmom a dalo sa predpokladať, že príbeh bude disponovať prvkami trileru, ale aj psychologického románu. Nemýlil som sa a dielo naozaj splnilo to, čo som od neho očakával. S odstupom času musím povedať, že ma kniha veľmi príjemne prekvapila a jej čítanie som si neskutočne užíval - kvôli napätej zápletke, dramatickej atmosfére, hlavným postavám, podareným dialógom a v neposlednom rade štýlu, ktorým bol príbeh písaný.

"Nemalo by ma prekvapovať, čo naznačovali dôkazy. Mojich rodičov zabili zo strachu, zlosti, z nenávisti... Alebo z pomsty."

Ako som už spomínal, hlavné pozitíva tejto knihy vidím v štylistike autora. Tandy sa počas celého príbehu prihovára čitateľom - akoby sa im snažila vyrozprávať príbeh a akoby boli práve oni jedinými ľuďmi, ktorým môže dôverovať. Autor na mňa týmto krokom urobil dojem a práve príjemná hlavná hrdinka dopomohla k tomu, aby som sa od knihy nevedel odtrhnúť. Rovnako musím spomenúť aj ostatné postavy. Každý zo súrodencov bol niečím výnimočný a od ostatných sa odlišoval, pričom autor výborne vykreslil charakter každého z nich. Neboli iba plochými postavičkami - každá mala svoj príbeh a taktiež aj dôvod, kvôli ktorému mohla byť práve ona vinná z vraždy rodičov.

"Chcela som sa svojmu žiaľu poddať, ale slzy neprichádzali. Čo sa to so mnou deje? Prečo nedokážem plakať?"

James Patterson veľmi dobre vykreslil atmosféru príbehu a ako čitateľa ma držal až do samého konca v napätí. Netrúfal som si tipovať, ktorá z postáv by mohla byť vinná, a keď som sa dozvedel pravdu, ostal som v nemom úžase. Práve nepredvídateľnosť je silnou stránkou tejto knihy a autorovi sa musí nechať, že mal všetko dopredu veľmi dobre premyslené. Azda jediným negatívom románu môžu byť menej zaujímavé scénky, na ktoré som počas čítania natrafil. Tých však bolo minimum a autorovi som spomínané hluché miesta dokázal odpustiť.

Priznania podozrivejvynikajúcim trilerom, ktorý sa vám určite vryje do pamäte. Na knihe oceňujem najmä jej nepredvídateľnosť a zaujímavú, netradičnú zápletku, ktorej nechýbala originalita. Pozitívom je, že sa s Jamesom Pattersonom ešte nelúčime a onedlho sa môžeme tešiť na ďalšie pokračovania série. Minimálne ja po nich určite siahnem. Urobiť by ste tak mali aj vy - ak obľubujete psychologické romány, ale aj napínavé príbehy plné nečakaných zvratov. Prajem vám pekné čítanie! :-)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti AlbatrosMedia.sk
Knihu si môžete objednať na tejto adrese.