Preskočiť na hlavný obsah

Mesačná chvastačka za december

Máme pred sebou poslednú mesačnú chvastačku tohto roku, ktorú usporadúva Judit. A keďže zároveň v kalendári svieti posledný deň tohto roku, chvastačku spojím aj s akousi bilanciou uplynulého roka. Tento mesiac do mojej knižnice pribudli tri knihy, pričom na dve z nich som sa tešil už niekoľko mesiacov: druhé pokračovanie série After: Sľub, Aristoteles a Dante odhalují záhady vesmíru a Seduktor 2

Všetky tri knihy ku mne dorazili deň pred Štedrým dňom, takže mi urobili veľkú radosť - a pomyselne som si ich položil pod stromček. Prvé dve knihy, Sľub a Aristoteles a Dante, mám už prečítané, na druhý diel After si už dokonca môžete prečítať aj moju recenziu. Obe sa mi veľmi páčili. After: Sľub bolo síce dlhšie než prvý diel, ale autorka opäť vymyslela zaujímavú zápletku a síce mi postavy miestami liezli na nervy, knihu som si užil. Aristoteles a Dante je ale úplne iný šálok kávy. Kniha mi doslova vyrazila dych a žasol som nad tým, akým spôsobom autor vkladal slová do viet. Príbeh Aristotela a Danteho bol taký dojímavý, že to je len ťažké opísať slovami. Seduktor na mňa ešte len čaká, no keďže sa osobne poznám s jeho autorkami, na knihu sa teším ešte väčšmi. Je to už nejaký ten piatok, čo som čítal prvý diel, takže si pravdepodobne osviežim pamäť re-readingom a hneď potom sa pustím do Hry zradcov

V roku 2015 som spoznal veľké množstvo nových ľudí. Zažil skvelé chvíle s priateľmi, leto plné zábavy a oddychu, vlastnú stužkovú... Bol to pre mňa rok, na ktorý nikdy nezabudnem. Takisto mi pribudlo množstvo povinností. Už o pár dní sa totiž začnem učiť do školy, opakovať si veci na maturitu, listovať v starých zošitoch kvôli prijímačkám a opäť spadnem do kolobehu školy, na ktorý sa vôbec neteším. Ale beriem to športovo, pretože už o pol roka tu bude leto a ďalšie prázdniny a takisto aj blížiaca sa vysoká škola, ktorá bude už o niečom úplne inom. Som si vedomý toho, že blog už počtom článkov nie je to, čo býval, avšak snažím sa prispieť každý mesiac aj tou trochou. Neodvážim sa predpovedať, ako to bude vyzerať v nasledujúcich mesiacoch, no verím, že vás nesklamem. Rovnako ako som zredukoval počet článkov na blogu, prečítal som aj menej kníh než minulý rok. Goodreads hlási, že ich bolo päťdesiatsedem, čo je naozaj úctyhodný počet. Keby som mal vybrať najlepšie tri, pravdepodobne by som spomenul Zákazanú lásku, Aristotela a Danteho a After: Bozk

Na záver mi ostáva len poďakovať vám za priazeň v uplynulom roku a zaželať si, aby bol rok 2016 ešte lepší než ten predošlý. Prajem vám, aby ste dodržali novoročné predsavzatia a aby sa vám splnilo všetko, čo si budete pri sledovaní ohňostroja priať. Užite si zvyšok večera a vidíme sa v novom roku! :)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aký je váš názor na fanfiction? | súťaž o knihu Bozk

V posledných týždňoch sa na knižných blogoch a sociálnych sieťach spomínala kniha After: Bozk viac než často. Fanficion na populárnu hudobnú skupinu One Direction , ktorá spôsobila šialenstvo po celom svete, totiž už o malú chvíľu vyjde aj v slovenčine . Napriek tomu, že má spomínaná hudobná skupina množstvo odporcov, čitatelia si knihu After: Bozk doslova zamilovali . A keďže som bol jedným z tých, ktorí si mali možnosť prečítať knihu s malým predstihom, za seba môžem povedať, že ma príjemne prekvapila .  Hoci malo After  skoro šesťsto strán a viaceré pasáže sa v ňom niekoľkokrát opakovali, aj tak ma čítanie tejto knihy bavilo a nevedel som sa od nej odtrhnúť. Anna Toddová píše naozaj pútavo a musím sa priznať, že som je to celé zhltol aj s navijakom . Do príbehu vniesla realistickú atmosféru a ja som jej uveril každé slovo. Súhlasím, hrdinovia sa neraz správali hlúpo a nerozvážne, avšak takí mladí ľudia sú. Majú chyby, a rovnako ani táto kniha nie je dokonalá , ale určit

Keď si knihomoľ volí svoju budúcnosť

Veľmi dobre si spomínam na svoj prvý deň v škôlke . Na to, keď som uplakaný vychádzal z tej hrôzostrašnej budovy , v ktorej na mňa pani učiteľka kričala, aby som neplakal. A taktiež aj na to, ako som sa bál, no môj strach bol úplne zbytočný. Akoby to bolo pred mesiacom, keď som prvýkrát vstúpil do triedy a našiel si na lavici knižku, na ktorej názov si už nespomínam. Akoby všetky tie roky driny ubehli ako voda - a dnes stojím pred veľkým rozhodnutím . Čím budem v budúcnosti? Avšak taký je život - dennodenne sa musíme rozhodovať o svojom nasledujúcom kroku , o tom, či najprv vynesieme smeti, ktoré už doslova kričia "Vynes ma!" alebo ostaneme ešte chvíľu ležať pred obľúbeným seriálom . Celý život je o rozhodnutiach, no voľba vysokej školy a svojej budúcnosti niečím tak ľahkým určite nie je. A keďže nechcem, aby bol tento blog iba o recenziách a ukážkach z kníh, rozhodol som sa porozprávať vám niečo z môjho skutočného života . Možno si poviete - čo bláznim, veď som le

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže