Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Posledný policajt (Ben H. Winters)

Povedzme si na rovinu, predpovedí o konci sveta tu bolo už neúrekom a zdá sa, že ani jedna z nich nebola pravdivá. U ľudí tak proroci nadobro stratili akúkoľvek dôveru. V románe Bena Wintersa je však situácia úplne iná. Len šesť krátkych mesiacov ostáva do zrážky asteroidu 2011GV1 so Zemou. A zatiaľ čo ekonomika USA sa rúca a na uliciach vládne chaos, detektív Hank Palace nie je ochotný vzdať sa svojho prípadu. Vyšetruje smrť obesením v meste, ktoré každý týždeň zažíva najmenej desiatku samovrážd, no táto sa mu zdá podozrivá. Hank sa pomaly dozvedá, že pri hľadaní odpovedí na svoje otázky zisťuje oveľa viac, než pôvodne plánoval... 

Je to len pár dní, čo som čítal krimi príbeh Temné tajomstvá, ktorý si ma naozaj získal. Keďže anotácia knihy Posledný policajt vyzerala rovnako dobre, nad prečítaním som dlho neuvažoval. Na rozdiel od Temných tajomstiev spomínaný román zaváňal prvkami fantastiky. Po pár stranách čítania som však spozoroval niekoľko vecí, ktorými sa tieto knihy líšili. Jednou z nich bola aj zložitosť dejovej línie, ktorá v útlejšom románe Posledný policajt chýbala. Kniha bola skôr oddychovým čítaním, ktorému by ste ale mali dať šancu. 

"Čokoľvek sa stane, bude to skutočné, dobré a správne, a 
nech sa to skončí akokoľvek, nikdy na to nezabudne."

Veľakrát mám pri knihách pocit, že autor nedokáže vyťažiť maximum z danej tematiky, alebo ju naopak rozpracuje na môj vkus až príliš zložito. To ale našťastie neplatí pre Posledného policajta. Autor čitateľa nezaťažoval zbytočnými opismi a príbeh odbremenil od hluchých miest. Na druhej strane ale musím povedať, že sa román dlhšie rozbiehal a spočiatku som sa obával, čo sa z príbehu vykľuje. Pozitívom ale bola jeho nepredvídateľnosť, vďaka ktorej som až do samého konca netušil, ako autor knihu ukončí. Potešilo ma  viacero dejových línií, ktoré neboli ťažké na pochopenie. Aj napriek náročnej téme ju autor podal "láskavo" a aj z tohto dôvodu môže kniha sadnúť širokej škále čitateľov

Ako som už povedal, čítanie tejto knihy ma bavilo. Nedá mi ale nespomenúť niekoľko vecí, ktoré mi počas čítania prekážali. V prvom rade to boli postavy, ktoré podľa môjho názoru autor nevykreslil dostatočne dobre. Nemôžem povedať, že by mi nejaká liezla na nervy, ale takisto som si žiadnu z nich ani výraznejšie neobľúbil. Autor sa viac než na postavy sústredil na dejovú líniu, ku ktorej som naopak výhrady nemal. Na určitých miestach by som ale príbeh viac zdramatizoval a vygradoval, pretože námet knihy by si to určite zaslúžil. Ak však knihu do rúk beriete s tým, že máte chuť na nenáročné čítanie, z ktorého nebude vyplývať hlbšie ponaučenie, románu nebudete mať čo vytknúť.

"Niečo tu nehralo. Spáchal vraždu a neskôr dvojnásobnú vraždu, ale prečo? Pre peniaze? Prečo vrah riskoval, že ho uväznia, popravia? Prečo hodil za hlavu tú trochu času, ktorá mu zostávala? Iba pre prachy?"

Kniha Posledný policajt je príjemným spojením fantasy príbehu a kriminálnej zápletky. Odporučil by som ju každému, kto hľadá nenáročný príbeh, ktorý je písaný zaujímavým a pútavým štýlom a ktorý vás nebude nudiť. Fanúšikov knihy určite poteší fakt, že už v máji je pripravované slovenské vydanie druhej časti tejto série s názvom Koniec sa blíži. Prajem pekné čítanie! :-)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar
Knihu si môžete zakúpiť napríklad na tejto adrese

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

SÚŤAŽ: Veľkonočný knižný hop

Priznávam, že čo sa týka súťaží, môj blog na tom vie byť dosť biedne. Pár dní pred dneškom som sa rozhodol vás potešiť a aj tento Veľkonočný hop (ktorý usporadúva Knižní doupě )   mi to pomôže zrealizovať. A tentokrát poteším nielen Slovákov , ale aj českých čitateľov môjho blogu. Keď už je tá Veľká noc! :D :D Inak, dievčatá, užite si ju :D A o čo sa bude súťažiť? Keďže v Česku POTOMKOVIA zatiaľ nevyšli a u nás je tomu už  nejaký ten piatok, rozhodol som sa do súťaže vložiť práve Partials - Potomkovia  od Dana Wellsa . Vopred ďakujem za zapojenie do súťaže a prajem vám veľa šťastia :) A šťastie môžete skúsiť aj na ďalších 11tich blogoch, ktoré nájdete v linkovači na konci článku.  Pravidlá súťaže: Do súťaže sa môžu zapojiť aj slovenskí, aj českí čitatelia blogu.  Podmienkou je ale nasledovanie môjho blogu . Ak nasledovateľmi nie ste, môžete tak urobiť v pravom bočnom paneli: Následníci, pripojiť sa k tejto lokalite.  Súťaž trvá od dnes, 1.4. a končí 14.4.20

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)

Upíri, vlkolaci, bosoráci či  Tieňolovci... Kto nás ochráni pred  Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov ? Azda sa v našich končinách nenájde človek, ktorý ešte nepočul o sérii Nástroje smrteľníkov a knihe Mesto kostí , ktorá si medzi nami - knihomoľmi, získala skromný titul  jedna z najlepších . Práve sa pýtam - nie náhodou najlepšia ? A naozaj, Cassandra dokázala niečo neuveriteľné a jej dielo ide príkladom pre húfy

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku , ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia . Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-) Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž , ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci , ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v posle