RECENZIA: Girl Online 2 - Na turné (Zoe Sugg)

Prvá časť série Girl Online, ktorej autorkou je úspešná youtuberka Zoella, vyšla v slovenčine pred rokom. Teraz vydavateľstvo Slovart pre svojich čitateľov pripravilo preklad druhej časti, v ktorom autorka rozvíja osud blogerky Penny a jej priateľa Noaha. Čo si o tomto pokračovaní myslím ja?

Penny sa splní veľký sen, keď ju Noah, jej nový frajer, pozve na európske turné svojej rockovej kapely. No celý čas pochybuje, či je na život rockovej hviezdy stvorená. Členovia kapely nie sú jej prítomnosťou nadšení, dostáva kopu hejterských správ od Noahových závistlivých fanúšičiek a najväčšmi jej chýba rodina, najlepší kamarát Elliot a jej blog Girl Online. Penny musí nájsť spôsob ako si zvyknúť na život na cestách a zároveň mať neustále rodičov a kamarátov po ruke, inak jej hrozí, že príde o všetko, len aby si užila toto šialené leto naplno. Podarí sa Penny zdolať všetky prekážky a nástrahy, ktoré ju v románe čakajú?

"Mám pocit, že som uviazla v spätnom prúde. Všetci moji
priatelia robia niečo, aby rozvíjali svoje vášne, a hoci som práve
tam, kde som chcela byť - vedľa Chlapca z Brooklynu, mám
pocit, že ma unáša preč od mojich vášní a mojej identity."

Hneď na úvod musím povedať, že som sa pred rokom do tejto série púšťal len s minimálnymi očakávania, no i napriek tomu ma Zoe Sugg veľmi príjemne prekvapila. Vytvorila podarené oddychové čítanie, ktoré bolo priam stvorené pre voľné letné dni. Knihu som si preto užil a tešil sa aj na pokračovanie. Druhý diel s podnázvom Na turné sa nesie v podobnej atmosfére. Hoci niektorí tvrdia, že sa im prvá kniha páčila o niečo viac, za seba môžem povedať, že som si Girl Online aj tentokrát užil. Na Zoe Sugg milujem predovšetkým spôsob, ktorým píše svoje knihy. Tie sa čítajú veľmi rýchlo a nemusíte nad nimi dlho premýšľať. Netvrdím, že Girl Online zaujme každého, no moje očakávania určite splnila.

Veľkým pozitívom príbehu je aj fakt, že hoci sa zakladá na fikcii, píše ho niekto, kto sa v podobnej "brandži" vyzná. Zoella má totiž niekoľkoročné skúsenosti s blogovaním a to sa odzrkadlilo aj na tejto knihe. Podobne ako aj prvá časť, aj v Na turné autorka dopĺňa dejovú líniu blogovými príspevkami, ktoré ozvláštňujú celú knihu. Zoe Sugg navyše román doplnila peknými myšlienkami a odkazuje sa aj na viaceré témy mimo dejovej línie. Hovorí o dôležitosti plnenia snov, ale aj o tom, aké sú ambície a ciele v živote človeka dôležité. Zoella teda prináša mladým ľuďom nielen pútavý príbeh, ale aj množstvo cenných rád, ktoré môžu ovplyvniť ich život.

"Ak naozaj chcete niečo v živote robiť, robte to. Tento deň prežijete len raz za život, začnite teda hneď. Hlavný hrdina rozprávky nemusí byť vždy pekný princ. Niekedy ste to vy."

Čo dodať na záver? Azda len to, že Zoe Sugg opäť splnila moje očakávania a musím povedať, že je aj druhé pokračovanie Girl Online veľmi dobrým oddychovým čítaním. Ak ste teda čítali prvú časť, určite by ste nemali váhať ani nad druhou. :-) Prajem pekný zážitok!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart

SÚŤAŽ: Veľkonočný knižný hop

Priznávam, že čo sa týka súťaží, môj blog na tom vie byť dosť biedne. Pár dní pred dneškom som sa rozhodol vás potešiť a aj tento Veľkonočný hop (ktorý usporadúva Knižní doupě )   mi to pomôže zrealizovať. A tentokrát poteším nielen Slovákov , ale aj českých čitateľov môjho blogu. Keď už je tá Veľká noc! :D :D Inak, dievčatá, užite si ju :D A o čo sa bude súťažiť? Keďže v Česku POTOMKOVIA zatiaľ nevyšli a u nás je tomu už  nejaký ten piatok, rozhodol som sa do súťaže vložiť práve Partials - Potomkovia  od Dana Wellsa . Vopred ďakujem za zapojenie do súťaže a prajem vám veľa šťastia :) A šťastie môžete skúsiť aj na ďalších 11tich blogoch, ktoré nájdete v linkovači na konci článku.  Pravidlá súťaže: Do súťaže sa môžu zapojiť aj slovenskí, aj českí čitatelia blogu.  Podmienkou je ale nasledovanie môjho blogu . Ak nasledovateľmi nie ste, môžete tak urobiť v pravom bočnom paneli: Následníci, pripojiť sa k tejto lokalite.  Súťaž trvá od dnes, 1.4. a končí 14.4.20

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)

Upíri, vlkolaci, bosoráci či  Tieňolovci... Kto nás ochráni pred  Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov ? Azda sa v našich končinách nenájde človek, ktorý ešte nepočul o sérii Nástroje smrteľníkov a knihe Mesto kostí , ktorá si medzi nami - knihomoľmi, získala skromný titul  jedna z najlepších . Práve sa pýtam - nie náhodou najlepšia ? A naozaj, Cassandra dokázala niečo neuveriteľné a jej dielo ide príkladom pre húfy

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku , ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia . Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-) Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž , ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci , ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v posle