Preskočiť na hlavný obsah

Vyberiete si gauč alebo šťastie?


Kondičného trénera Maroša Molnára pozná celé Slovensko z televíznych obrazoviek, kde v relácii Extrémne premeny pomáhal chudnúť obéznym ženám aj mužom. Teraz prichádza s motivačnou knihou Gauč alebo šťastie, aby pohodlných postavil z gaučov, kde uvelebení čakajú na zázrak, a umožnil im nájsť skutočné šťastie v zdravšom životnom štýle. Maroš svojím nasadením, príbehom a sériou účinných cvičení inšpiruje a odovzdáva skúsenosti, nadobudnuté rokmi, ktoré strávil s profesionálnymi športovcami, ale aj trénovaním bežných klientov. 

Niet pochýb o tom, že sa publikácia Gauč alebo šťastie hneď po spustení predaja zaradila medzi najúspešnejšie tituly tohto roka. V rebríčkoch predajnosti ju stále nájdeme na popredných, ak nie prvých priečkach. Vízia prinútiť aj bežných ľudí, ktorí možno netrpia nadváhou, avšak bojujú sami so sebou a nedokážu sa prinútiť cvičiť, vstať z gauča a viesť zdravý životný štýl, je pozoruhodná. A v týchto časoch aj veľmi potrebná. Koronavírus totiž zmenil život každého z nás, viacerí ostali na niekoľko týždňov doma, odkiaľ aj pracujú, a práve obmedzenie fyzického pohybu často vedie k rôznym zdravotným ťažkostiam. Kniha Maroša Molnára v spolupráci s Luciou Pastierovou Čarnou preto nemohla vyjsť v lepšom čase

Sebadisciplínu nemá nikto, s ňou sa nenarodíte. Musíte si ju vypestovať dlhodobou prácou, plnením povinností a robením toho, čo niekedy milujete a niekedy nenávidíte.

Veľkú výhodu tejto publikácie vidím najmä v jej autentickosti, ktorú čitateľ môže vidieť už od prvej strany. Maroš sa mu prihovára prostredníctvom osobných príhod. Uvádza svoje začiatky so športom, neskôr aj spoluprácu s úspešnými domácimi aj zahraničnými športovcami, a takisto aj rôzne komplikácie, ktoré jeho cestu skrížili. V neposlednom rade pri tejto ceste vyzdvihuje svoju rodinu, manželku Zuzanu a deti. Rozprávanie dopĺňa autentickými fotografiami z detstva a tiež dôkazmi toho, že do športu sa môžete pustiť hocikedy. Potrebné je však „zdvihnúť sa z gauča“ a začať. 


Druhá časť knihy sa zameriava na hlavné zložky tréningu – od rozcvičky cez kardio, strečing, cviky na chrbát a zadok či doplnkové cvičenie zamerané na rýchlosť. Prináša dokopy viac ako 150 cvikov, ktoré sprevádzajú fotografie, ako ich správne vykonať. Uvádza tiež rôzne stupne náročnosti, avšak ide mu hlavne o to, aby ich zvládol aj začiatočník, a zároveň aby boli efektívne aj pre pokročilých. Súčasťou publikácie sú aj tréningové plány, samostatne pre ženy a mužov. Záverečnú kapitolu venoval autor zdravej a rozmanitej strave. Prináša niektoré svoje recepty (či už na smoothie alebo omeletu) a takisto aj návod na výpočet optimálneho príjmu energie a živín. 

Krízy a zlyhania prídu v živote i v športe, 
no to nič. Zajtra je nový deň.

Publikácia Gauč alebo šťastie nie je len ďalším manuálom, ako schudnúť bez akejkoľvek námahy, a premeniť sa za niekoľko mesiacov. Prináša však návod, ako zmeniť svoj životný štýl, a hlavne svoje myslenie a prístup. Maroš Molnár si uvedomuje, že táto cesta nebude ľahká, no svojich čitateľov sa snaží motivovať a naviesť ich na ten správny smer. Pretože vždy je tá správna chvíľa a všetko je len o nastavení mysle. Úprimne mu ďakujem, že sa pustil do niečoho obdobného a napísal knihu pre verejnosť. Zmenil tak život stovkám ľudí, lebo svoju prácu robí naozaj dobre.  

Strachy a prekážky sú na to, aby sa prekonávali.
 Iná možnosť neexistuje.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aký je váš názor na fanfiction? | súťaž o knihu Bozk

V posledných týždňoch sa na knižných blogoch a sociálnych sieťach spomínala kniha After: Bozk viac než často. Fanficion na populárnu hudobnú skupinu One Direction , ktorá spôsobila šialenstvo po celom svete, totiž už o malú chvíľu vyjde aj v slovenčine . Napriek tomu, že má spomínaná hudobná skupina množstvo odporcov, čitatelia si knihu After: Bozk doslova zamilovali . A keďže som bol jedným z tých, ktorí si mali možnosť prečítať knihu s malým predstihom, za seba môžem povedať, že ma príjemne prekvapila .  Hoci malo After  skoro šesťsto strán a viaceré pasáže sa v ňom niekoľkokrát opakovali, aj tak ma čítanie tejto knihy bavilo a nevedel som sa od nej odtrhnúť. Anna Toddová píše naozaj pútavo a musím sa priznať, že som je to celé zhltol aj s navijakom . Do príbehu vniesla realistickú atmosféru a ja som jej uveril každé slovo. Súhlasím, hrdinovia sa neraz správali hlúpo a nerozvážne, avšak takí mladí ľudia sú. Majú chyby, a rovnako ani táto kniha nie je dokonalá , ale určit

Keď si knihomoľ volí svoju budúcnosť

Veľmi dobre si spomínam na svoj prvý deň v škôlke . Na to, keď som uplakaný vychádzal z tej hrôzostrašnej budovy , v ktorej na mňa pani učiteľka kričala, aby som neplakal. A taktiež aj na to, ako som sa bál, no môj strach bol úplne zbytočný. Akoby to bolo pred mesiacom, keď som prvýkrát vstúpil do triedy a našiel si na lavici knižku, na ktorej názov si už nespomínam. Akoby všetky tie roky driny ubehli ako voda - a dnes stojím pred veľkým rozhodnutím . Čím budem v budúcnosti? Avšak taký je život - dennodenne sa musíme rozhodovať o svojom nasledujúcom kroku , o tom, či najprv vynesieme smeti, ktoré už doslova kričia "Vynes ma!" alebo ostaneme ešte chvíľu ležať pred obľúbeným seriálom . Celý život je o rozhodnutiach, no voľba vysokej školy a svojej budúcnosti niečím tak ľahkým určite nie je. A keďže nechcem, aby bol tento blog iba o recenziách a ukážkach z kníh, rozhodol som sa porozprávať vám niečo z môjho skutočného života . Možno si poviete - čo bláznim, veď som le

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže