RECENZIA: Zlodejka duší (Kiersten White)

Evie už od detstva pracuje v Medzinárodnej agentúre pre kontrolu nadprirodzených bytostí, ktorá sa postupom času stala jej domovom. Nevyrastala medzi svojimi rovesníkmi, nepoznala život mladých ľudí, no aj tak žila radostne a pokojne.  Jej domovom bol svet plný upírov a vlkolakov, víl, morských panien a paranormálov, ktorí sa dokážu premeniť do rôznej podoby. Jej doposiaľ radostný život sa zmení vo chvíli, keď paranormálne bytosti vymierajú a v jej okolí sa začnú diať čudné veci. Situácia sa ešte zhorší, keď sa na scéne objaví Zlodejka duší a Evie sa dostáva do smrteľného nebezpečenstva, v ktorom ide o veľa.

Evie je mladé dievča. Na pohľad sa vám bude zdať ako labilná a slabá hrdinka, no postupom času spoznáte jej pravú tvár. Spoznáte aj Landa, chlapca, ktorý mladučkej Evie obráti pokojný život naruby. Problémy sa valia jeden na druhý, ako nikdy nekončiaca lavína. Evie odhaľuje pravdu nie len o Zlodejke duší, ktorá sa jej jedného dňa z ničoho nič objaví pred očami, ale aj desivú pravdu o samej sebe. Nič nie je také, ako sa na prvý pohľad mohlo zdať. Land si určite nájde popularitu u dievčat, pre ktoré sa stane novým hrdinom. Autorka ho vykreslila veľmi dobre, scény s Evie a Landom som si užíval a dialógy pôsobili reálne a uveriteľne. Aj keď sa zo začiatku budete do príbehu ťažšie dostávať, ťažšie sa stotožniť s hlavnou hrdinkou, v ďalšej tretine sa príbeh urovná, hluché miesta sa „vyparia“ a budú vás čakať kapitoly s otvorenými koncami, ktoré vás prinútia čítať až do samého konca. Spoznáte autorkin dar reči a jej výborný rozprávačský talent.

Kiersten White je mladá, debutujúca autorka, ktorej trilógia zaujala čitateľov po celom svete. Zlodejka duší vás upúta autorkiným voľným štýlom, ktorý sa neskôr mení a autorka sa rozpisuje.  Na svoje si prídu milovníci nadprirodzených bytostí – poznaných či nepoznaných. Zároveň však príbeh nepôsobí fádne a nezaujímavo, čítanie vás nebude nudiť, pretože autorka zvolila ľahko čitateľný štýl, ktorý zaujme masy mladých čitateľov a milovníkov fantasy literatúry. Prináša úplne nový pohľad na upírov, ktorí na čitateľov nepôsobia ako namyslené, trblietajúce sa bytosti ovládajúce svet. Približuje nám víly, vlkolakov a iné nadprirodzené bytosti. Zlodejka duší ma vo všetkých stránkach prekvapila a zaradila sa medzi moje obľúbené.

Knižku odporúčam všetkým milovníkom young adult fikcie. Slovenský preklad je pomerne vydarený a na rozdiel od českého vydania neobsahuje preklepy a chyby, ktoré by vás pri čítaní rušili.  Vydavateľstvo sa rozhodlo ponechať pôvodnú, mimochodom krásnu obálky. Autorka svoje dielo rozplánovala ako trilógiu – druhá časť s názvom Nikto nie je bez viny vyšla vo vydavateľstve Fortuna Libri koncom apríla a tretí diel vyjde v Amerike v lete 2012.

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať vydavateľstvu FORTUNA LIBRI.
Zlodejku duší si môžete kúpiť TU.