RECENZIA: Sila šestky (Pittacus Lore)

Prišlo nás deväť, aby sme spoločne zmarili plány Mogadoráncov na ovládnutie Zeme. Z času na čas ma však prepadnú pochybnosti. Nezmenili sme sa? Všetci ešte veríme v naše poslanie? Ako to mám vedieť? Ostalo nás šesť. Ukrývame sa, usilujeme sa zapadnúť medzi ľudí, vyhýbame sa vzájomným stretnutiam... Naše schopnosti sa však nezadržateľne vyvíjajú a onedlho budeme mať dosť síl na boj. Je John číslom štyri a jeho boj znamením, na ktoré sme čakali? Videla som ho v správach. Sledovala som všetky články o tom, čo sa stalo v Ohiu. John Smith sa ocitol na úteku. Pre svet bol záhadou, no pre mňa... bol jedným z nás. A čo čísla päť a šesť? Nemohlo by jedným byť aj to dievča s havraními vlasmi z mojich snov? To, ktorého moc presahuje hranice mojej predstavivosti? To, ktoré môže mať dosť sily, aby nás všetkých spojilo?

Marina vyrastá v kláštore plnom dievčat. Všetky po dovŕšení osemnástich rokov bez váhania odchádzajú a ona nebude výnimkou. Teší sa, že jej ostáva len päť mesiacov do dňa, kedy konečne opustí brány toho otrasného „väzenia“. Naisto vie, že sirotinec jej bráni v tom, aby bola sama sebou. Aspoňže existuje počítačová miestnosť, ktorá jej umožňuje dočítať sa o Johnovi, jeho činoch a dobrodružnom úteku pred Mogadoráncami. Túži po výlete do Ameriky, po stretnutí s Johnom, aby sa konečne mohla dozvedieť viac o dedičstve Lorienu. Zároveň, na druhej strane sveta, musí John so Samom bojovať nielen s nástrahami stretnutia s Mogadoráncami, ale Sam je prinútený vybrať si medzi Sarah a Šestkou. A voľba je každým dňom ťažšia...

Marinin život sa skomplikuje vo chvíli, keď spoločne s kamarátkou Ellou nájde tajomnú truhlicu, ktorá je spojená s dedičstvom. Vedia, že podobnú truhlicu má každý jeden z deviatich a že sa tým pádom dostávajú stále bližšie k Johnovi. Zo sirotinca som si obľúbil najmä Ellu, ktorá bola pre Marinu vždy k dispozícii. John vie, že je zamilovaný do Šestky, no vie aj, že je predurčený pre Sarah. Podobne je to aj so Samom. Ich vzťahy sú poriadne prepletené, takže nebudete mať šancu uhádnuť, ako to nakoniec skončí. Hlavní protagonisti sa neustále presúvajú inam, a i to pridáva knižke na zaujímavosti.

Autormi Dedičstva Lorienu sú James Frey a Jobie Hughes, ktorí pôsobia pod pseudonymom Pittacus Lore. Druhá časť je na rozdiel od tej prvej rozprávaná z dvoch perspektív, ktoré sa po kapitolách striedajú – z pohľadu Mariny (čísla Sedem) a Štvorky. Osobne sa mi viac páčili Marinine časti, ktorých prevažnú časť tvorilo rozprávanie a čitateľ má možnosť dozvedieť sa rovnaký príbeh z iného uhľu pohľadu. Časti, ktoré boli vyrozprávané z pohľadu Johna, sa sústreďovali skôr na akciu a dej v nich plynul veľmi rýchlo. Keď sa obe perspektívy pretnú, spojí sa rozprávanie s akciou, a vy sa od knižky nebudete môcť odtrhnúť. Občas, keď sa schyľovalo k akcii, dej škrípal, no aj tak sa mi páčila viac druhá ako prvá časť.

Ak sa vám kniha Som číslo štyri páčila, určite siahnite aj po Sile šestky. Autori si pre vás pripravili opäť dávku napätia, takže kúpu neoľutujete. Tretia časť vychádza v Amerike v auguste. Jej názov je The Rise of Nine, čo v preklade znamená Vzostup deviatich. V slovenčine ju však nečakajte. Vydavateľstvo Ikar sa vyjadrilo, že po druhej časti sa s vydávaním ďalších dielov pokračovať nebude.

Knižka vyšla vo vydavateľstve IKAR. Môžete si ju kúpiť napríklad
v internetovom kníhkupectve Literama a to TU