RECENZIA: Upírske denníky 11, 12 - Znovuzrodenie a Fantóm (L.J.Smith)

Znovuzrodenie je už jedenástou časťou tejto nekonečnej série, ktorú ešte v roku 1992 začala písať Lisa J. Smithová. Táto kniha však z jej pera už nepochádza - novú trilógiu s podnázvom Hunters píše, síce pod jej menom, ghostwriter. Ak by som mal predošlé časti porovnať s jedenástkou, určite sa mi Znovuzrodenie páčilo viac. Môže za to aj menší počet fantasy prvkov, ktoré boli v predošlých častiach prehnané.

Elene sa podarilo zachrániť mystické mesto Fell's Church pred nebezpečnými silami, no stálo ich to Damonov život. Jeho smrť všetko zmenila - vyrovná sa Elena s touto skutočnosťou? Vo chvíli, keď môžu byť Stefan s Elenou konečne spolu, sa rodí otázka - naozaj sú si súdení? Zatiaľ čo sa jej po nociach sníva o tom, že sa s Damonom stretáva, okolo Fell's Church sa sťahujú ďalšie temné sily, horšie, oveľa horšie, než kedykoľvek predtým.

Aj keď sériu píše niekto nový, podarilo sa mu veľmi dobre napodobniť autorkin štýl, ktorý je stále jednoduchý a veľmi ľahko čitateľný. Rovnako je na tom aj dvanástka - Fantóm, ktorá podľa môjho názoru vôbec nemala byť vydaná ako samostatné dielo, no vydavateľstvo opäť pokračuje v rozdeľovaní kníh. Obe knihy pôsobia dobre ako celok, no v jednej samostatnej (v tomto prípade jedenástej časti) sa veľa vecí nestane. Nedá sa povedať, že by sa vedľajšie postavy nejako výrazne vyvinuli a zmenili v porovnaní s predošlými časťami. No ich roly sú v príbehu dôležité, keďže autorka poukazuje na súdržnosť a spoluprácu priateľov. Veľmi sa mi páčilo, ako autorka do knihy zakomponovala Damona, ktorý príjemne osviežil celú knihu.

V dvanástej časti po meste striehne neznámy fantóm, ktorý sa živí negatívnymi emóciami. Nájdu v sebe priatelia dosť sily, aby nebezpečného fantóm premohli? V stávke je totiž veľa... Charakter knižiek opäť mierne zmeni, pretože sa na scéne objavujú nadprirodzené prvky známe z predošlých častí. Taktiež prichádza ďalší zvrat, ktorý je uvedený už v prvej vete anotácie pre druhú knihu. Viac však v tejto chvíli prezradiť nemôžem. Môžem vám azda len garantovať, že sa  touto skutočnosťou potešíte.

Knihy ma príjemne prekvapili a páčili sa mi viac než predošlé diely. Môžu za to celkovo postavy, ktoré nepáchali zbabelé činy, celková atmosféra v knihe a v neposlednom rade menší počet fantasy výplodov autorky, ktoré viacerým z nás už liezli na nervy. Veľmi sa mi páčili aj zvolené obálky, ktoré sú konečne originálne a nestriedajú sa na nich stále tie isté tváre. Aj keď Upírske denníky veľa čitateľov vzdalo už veľmi dávno, príbeh sa každou knihou zlepšuje a osobne som zvedavý, ako to celé skončí. Máme pred sebou ešte štyri časti, ktoré by mali vyjsť v priebehu budúceho roka. Konkrétne trinásta, s podnázvom Mesačná pieseň, je naplánovaná na 18.február

Za poskytnutie recenzných výtlačkov veľmi pekne ďakujem Vydavateľstvu Fragment. Knihy si môžete kúpiť TU