RECENZIA: Draki 3 - Návrat (Sophie Jordanová)

Draki svorka je ohrozená – enkrosi, neľútostní vedci pátrajúci po jej tajomstvách, zajali Cassianovu sestru Miram a sú ochotní ju detailne preskúmať, aby zistili všetko o jej druhu. Jacinda po spojení s Cassianom intenzívne vníma jeho pocity a prežíva tak všetku jeho bolesť. Ona aj Will sa rozhodnú svorke pomôcť. Bude výprava lovca a skupiny draki úspešná? Podarí sa im spolu zachrániť Miram? Je možné, že v cieli na nich čaká niečo oveľa, oveľa hrôzostrašnejšie než enkrosi...

Návrat je poslednou časťou tejto draki série. Musím povedať, že predošlé dve časti sa mi veľmi páčili. Síce som už o drakoch čítal aj pred knihami Draki, stvorenia, ktoré vymyslela Sophie Jordanová, boli predsa len o niečom inom a na draky z kníh iných autorov sa ani trochu nepodobali.

Draki a Útek boli ako stvorené na oddychové čítanie, ľahko sa čítali, no aj tak boli napísané pútavo a... jednoducho dobre. A tretia časť? Tá sa od nich trochu líšila. A nie je to kvalitou, pretože kniha bola rovnako dobrá ako aj tie predošlé. Líšila sa od nich tým, že od prvej po poslednú stranu sa v nej neustále niečo dialo a bezpochyby bola najakčnejšou zo všetkých troch. Slovom - finále ako sa patrí!

Autorka sa nezdržiava zbytočnými opismi - už zo začiatku ide na vec, bez opisov a obkľúk. Ale je tu predsa len badateľný vývoj hlavných postáv. Jacinda už nie je malé decko - počas dvoch častí akoby dospela a vyrástla z Jacindy z prvých dielov. Prešla si viacerými prekážkami, no pred vytúženým happyendom ju čaká ešte niekoľko úloh... A vyvíjal sa aj štýl autorky - dokázala veľmi dobre narábať s napätím, stopnúť kapitolu v tom najlepšom a prinútiť ma tak čítať ďalej a ďalej. Príbeh plynul rýchlo a aj keď sa to ťažko hovorí, táto séria končí. No ako sa hovorí - v najlepšom treba prestať.

Sophie Jordanovej sa opäť podarilo poskladať kvalitný príbeh. Priestor dostane vzťah Jacindy a Willa, aj keď sa v tejto časti dostáva trochu do úzadia, štipka romantiky, no hlavne akcia, akcia a dokonalé vyvrcholenie celej série. Ak sa vám teda predošlé časti aspoň trochu páčili, mali by ste siahnuť aj po ich pokračovaní. Pekné čítanie!

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem spoločnosti AlbatrosMedia. Knihu si môžete kúpiť v ich e-shope a to na tejto adrese