RECENZIA: Beznádejná (Colleen Hooverová)

Životu osemnásťročnej Sky dodnes nič nechýbalo - dokonca ani televízia, mobily či internet. Po príchode do školy ju spolužiaci prijímajú nepriateľsky, pretože ju učila mama a na kolektív nebola zvyknutá. Do života sa jej však čoskoro zapletie tajomný Holder a ona zisťuje, že vôbec nie je taký, ako si sprvu myslela. Zvrátený kolobeh zrazu začína dávať zmysel...

"Chcem to. Chcem vnímať život rovnako ako on."

Americká autorka Colleen Hooverová si svoju knihu pôvodne vydala sama. Ktovie, či vtedy tušila, aký úspech jej dielo vo svete zožne. Zo všetkých strán som na Beznádejnú počul chvály, a preto som sa veľmi potešil, že sa jej vydanie chystá aj u nás. Za posledný polrok som prečítal množstvo kníh, no s čistím svedomím môžem povedať, že Beznádejná mi vyrazila dych a rozhodne patrí medzi tie najlepšie. To, čo autorka dokázala do týchto troch stoviek strán napísať, bolo priam neuveriteľné. Beznádejná nie je len romantický príbeh s jednoduchou zápletkou. Je to premyslený a graciózne napísaný bestseller, ktorý si zlatú nálepku bezpochýb zaslúži.

Spočiatku som vnímal Sky veľmi rozporuplne. Striedanie chalanov častejšie než ponožky sa mi vôbec nepáčilo a trochu som sa obával, že si s ňou nesadnem. Po pár stranách - keď sa príbeh rozbehol - sa však môj názor radikálne zmenil a Sky som začal vnímať úplne inak - ako múdre dievča, ktoré si všeličím prešlo a nevzdávalo sa. Holdera som si obľúbil a veľmi sa mi páčilo, ako sa jednotlivé charaktery vykryštalizovali. Colleen Hooverová mi dokázala, že každý riadok v knihe premyslela a ak sa do knižky pozorne začítate, zistíte, že všetko do seba začne zapadať ako tá najzložitejšia skladačka.

"Najradšej by som naňho nakričala a vyhodila ho, no namiesto toho si želám, aby ma stisol ešte pevnejšie."

Autorka vo svojej knihe použila veľmi dobre a ľahko čitateľnú reč a chvíle strávené s Beznádejnou sa pre mňa stali zážitkom. Ak si neobľúbite Sky alebo Holdera (ktorého povesť tiež nie je z učebníc), Colleen vám ponúka aj množstvo vedľajších postáv, ktoré stoja za spomenutie - trebárs biologický otec Sky a adoptívna matka, ktorí sa vám dozaista dostanú pod kožu. Je pre mňa veľmi ťažké opísať slovami stelesnenú dokonalosť a nechcem knihu vychvaľovať do nebies, no v tomto prípade to inak ani nejde. Od druhej polovice autorka tak zrýchlila tempo, že nové skutočnosti a odhalenia sa sypali jedna radosť - a keby ste ma pri čítaní sledovali, pravdepodobne by ste sa zahľadeli na moje otvorené ústa. Inak sa na to, čo sa mi pred očami dialo, totižto reagovať ani nedalo.

"Vidím muža, ktorý ma ľúbil... dávno predtým, ako som sa naučila
báť kľučky na dverách."

Možno som vás svojou recenziou na dielo trochu prilákal a to bolo aj mojím cieľom - pretože knihu ako Beznádejná by bolo škoda nechať na polici kníhkupectva. V súčasnosti vychádza veľké množstvo titulov podobného žánru a je veľmi ťažké nájsť si to pravé orechové, ktoré sa vám vryje do pamäti a urobí vám deň krajším. U mňa Beznádejná všetky očakávania splnila, ba dokonca ich dvojnásobne predčila. Preto sa už teraz neskutočne teším na druhé (voľné) pokračovanie vyrozprávané z pohľadu Holdera, ktoré je naplánované na september. Prajem vám, aby ste sa do Hopeless beznádejne zamilovali - aspoň tak, ako sa to podarilo mne. Pekné čítanie!

"Začínam si voči nemu budovať imunitu, alebo sa o to aspoň pokúšam. Prinajmenšom je to môj nový cieľ."

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete kúpiť na tejto adrese.