RECENZIA: Easy? (Tammara Webber)

Bol na správnom mieste, keď potrebovala pomoc. Lucas zachránil Jacqueline jej česť – a jediné, čo si praje, je na tento večer zabudnúť. Lucas sa stane súčasťou jej života – a čoskoro nebude chcieť, aby sa z neho vytratil. Jacqueline však zisťuje, že jeho tajomstvá môžu byť silnejšie než prvý dojem... Novinka Easy? dojala mnohých. Necháte sa zlákať aj vy?

Easy? od Tammary Webber je obľúbenou knihou zo žánru pre mládež, pochádzajúca z americkej produkcie, a preto som sa nesmierne potešila, že sa objaví v preklade aj v našich končinách – aj keď iba v češtine. Autorka nie je vo svete kníh žiadna zelenáčka. Na konte má viaceré romantické knihy a Easy? sa veľmi ľahko umiestnilo na rebríčku bestsellerov New York Times. Jedná sa o veľmi dojímavý a svojím spôsobom neobyčajný príbeh, ktorý prináša pohľad na to, ako môže pár sekúnd zmeniť náš život. Cesty Lucasa a Jackie by sa nikdy neboli stretli – no osud to zariadil inak. Aj keď ide o jednoduchý príbeh, Tammara získa si ma získala. Veď nenadarmo sa hovorieva, že v jednoduchosti sa skrýva krása. Pri Easy? to platí dvojnásobne.

„Vybrat si, že budu s tebou, nebylo nic těžkého. Bylo to snadné.
 Neuvěřitelně snadné.“

Jacqueline som si ako hlavnú hrdinku obľúbil veľmi ľahko. Je to typ dievčaťa, ktoré vám nebude liezť na nervy. Je vyspelá, silná a odvážna. Autorka zvolila netradičný spôsob usporiadania príbehu – po napadnutí sa Tammara vracia späť v čase spred večierku a tým pádom vysvetľuje skutočnosti, ktoré tejto noci predchádzali. Páčilo sa mi, ako dejovú líniu pekne premyslela. Postupne prichádzajú ďalšie a ďalšie tajomstvá, ktoré príbeh zamotávajú a ktoré vám znemožnia predvídať záver. Kniha sa stane rýchlou jazdou, ktorú budete chcieť dočítať čo najskôr.

„Pomalu se ke mně sklonil a naše rty se setkaly; oheň, který ve mně doutnal od té doby, kdy před týdnem odešel z mého pokoje, vyšlehl plamenem.“

Aj keď sa druhá polovica vydarila autorke viac, tú prvú sústredila skôr na úvod do série, ktorá ma rozhodne veľký potenciál. Jej veľkým plusom je aj jazyk, ktorý Tammara Webber používa, pretože je veľmi blízky mladým, na nič sa nehrá a zobrazuje vysokoškolákov takých, akí naozaj sú. Prvé lásky, klamstvá, alkohol, sex a tajomstvá... Autorka si nedáva servítku pred ústa a aj keď má Easy? pár nedostatkov, rozhodne ma zaujalo a prečítanie tejto knihy by ste si určite nemali nechať ujsť. Ďalším plusom sú silné charaktery, ktoré vám utkvejú v pamäti. Postavy v knihe totižto nie sú len dobré a zlé – niektoré budete mať chuť pre ich krutosť a to, ako ďaleko sú schopní zájsť, z Easy? vytrhnúť. Emócie sú jedna z popredných zbraní tejto knihy.

„Po sedmi týdnech od začátku semestru se se mnou rozešel a o sedm týdnů jsem si uvědomila, že se z toho začínám vzpamatovávat. Sedm týdnů může všechno změnit.“

Existujú knihy, ktoré sú napísané brilantne a čitatelia ich vychvaľujú, no nikde nie je napísané, že sa stanú vašimi najobľúbenejšími. Easy? má potenciál byť vynikajúcou – a nielen vďaka vnútru, ale aj pútavej obálke. Čoskoro do série pribudne aj druhá časť – Breakable (vo voľnom preklade Krehké), písaná z pohľadu Lucasa, ktorá v máji vychádza v americkom vydavateľstve. Azda si aj vy nájdete k Easy ľahkú cestu a stane sa vašou obľúbenou.

„Vzdychla jsem a náš dech se spojil.“

Recenzia uverejnená aj na blogabcknihy.sk. Knihu si môžete kúpiť na tejto adrese.