RECENZIA: Medzi nebom a zemou 1 & 2 (S. Kade)

Alona Dareová zahynie pod kolesami auto-busu. Zostane trčať v krajine živých a márne sa obzerá po jasnom bielom svetle, ktoré by ju odnieslo na lepšie miesto. Ukáže sa, že jediný človek, ktorý jej môže pomôcť, je spolužiak a úplný lúzer Will Killian. Dokáže táto dvojica prekonať vzájomnú nevraživosť a pomôcť si?

Trilógia Medzi nebom a zemou v origináli vyšla už v roku 2010. Ak by som mal prvé dva diely v kocke charakterizovať, označil by som ich ako oddychové čítanie, ktoré sa od ostatných líši najmä humorom. Od kníh nemožno očakávať zázraky, no ako oddychovka na leto, dovolenky alebo chvíle voľna sú tieto knihy ako stvorené.

"Nielenže mám nazlosteného sprievodcu zo záhrobia, navyše je pomstychtivý a pozná všetky slávne pesničky z muzikálov. Čím ďalej tým lepšie."

Alona je stredoškoláčka, mladá baba, ktorá patrí medzi roztlieskavačky a "celebrity" svojej školy. Stretávame sa teda s prototypom americkej baby, ktorá miluje žúrky, svoju partiu dievčat a čo sa týka chalanov, mohla by si obtočiť okolo každého prstu desať. Túto idylu však prekazí autobus, ktorý Alonu pripraví o život - aspoň taký, akým žila dodnes. Celkovo sú charaktery v Stratenej duši a podobne aj v Kráľovne duchov veľmi jednoduché. Na svoje si určite prídu mladší a dospievajúci čitatelia, ktorí ocenia humorný a zábavný príbeh dvoch mladíkov, ktorý je okorenený fantasy prvkami.

"Neplakal som, ani náhodou. To bolo tým svetlom.
Alebo mi niečo spadlo do oka. Áno, to je ono."

Keby som mal obe časti porovnať, viac sa mi páčil prvý diel. Mal som pocit, že sa v ňom stalo o čosi viac. Naopak prvá polovica druhej knihy bola o poznanie pomalšia a udialo sa v nej menej, no spoznali sme nové postavy, ktoré môžu zamiešať príbeh v záverečnej knihe. Zložitosť a významné zvraty od príbehu nemožno očakávať, no myslím si, že cieľovému publiku chýbať nebudú. Obidve knižky sú rozsahovo pomerne krátke a ako to už pri podobných knihách z Vydavateľstva Fragment býva, "zmáknete" ich za veľmi krátky čas. Aj napriek maličkému rozsahu sa v nich našli hluché miesta, ale tie sa nenáročným čitateľom pri počte humorných scén podarí prehliadnuť.

Séria Medzi nebom a zemou je ako stvorená pre tých, ktorí hľadajú čítanie pre mladšieho súrodenca, ktorý podľahol mánii anjelov, duchov a mládežníckych príbehov. Príbeh si môžu užiť aj starší, no nájdu v ňom niekoľko nedostatkov, na ktorých musí Stacey Kade ešte popracovať. Či sa jej to podarí, zistíme už na jeseň, kedy vyjde v slovenskom preklade finále tejto série.

Za poskytnutie recenzných výtlačkov ďakujem Vydavateľstvu Fragment. Knihy v sérii Medzi nebom a zemou si môžete kúpiť napríklad na tejto adrese.