RECENZIA: Strácam sa v tebe (Jasinda Wilderová)

Strácam sa v tebe, dielo z pera úspešnej autorky románu Alfa, je príbeh o láske, strate, dôvere, ale najmä  o tom, aké dôležité je odpúšťanie. Čo si o tejto knihe myslím ja?

Mám pocit, akoby sa s románmi s tematikou mladej lásky roztrhlo vrece. Väčšina z nich je na jedno kopyto a je len veľmi ťažké nájsť príbeh, ktorý by nebol zlepencom svojich predchodcov. Na knihe Strácam sa v tebe ma zaujala najmä jej obálka - a následne aj zaujímavá anotácia. Bol som si vedomý toho, že príbeh možno nebude originálny a úplne dokonalý, avšak vedel som, že si ho jedného dňa určite prečítam. Ten deň nastal a s čistou hlavou môžem povedať, že svoje rozhodnutie neľutujem. Strácam sa v tebe je veľmi dobre vykreslený príbeh vznikajúcej lásky, ktorému nechýbajú dramatické momenty a nečakané zvraty. A práve vďaka jednoduchosti autorkinej štylistiky môže zaujať širokú škálu fanúšikov fikcie - od mládeže až po dospelých čitateľov.

Nell milovala Kyla, ktorý bol jej prvou ozajstnou láskou. Ich mladý vzťah však zanikol vo chvíli, keď Kyle tragicky zahynul a Nell sa musí vyrovnať s bolesťou a smútkom. Jej najväčšou oporou je Kylov starší brat Colton. Naučí ju, že bolesť treba prekonať, a spolu zistia, ako zaceliť staré rany. No čo ak vznikne z tohto priateľstva niečo väčšie? Nell opäť objavuje, aké je to byť milovaný... Zápletka príbehu vôbec nevyzerá zložito - a pre mňa ako milovníka jednoduchých kníh to bola pozitívna správa. Pri čítaní som si teda mohol oddýchnuť a aj napriek tomu som si ho naplno užil.

"Zabúdanie je najlepší spôsob, ako sa z toho dostať.
Pomôže vám posunúť sa vpred."

Viacero čitateľov pri hodnotení tejto knihy porovnáva prvú a druhú polovicu. Niektorých zaujala práve tá prvá, v ktorej sa celý príbeh ešte len rozbiehal a ktorá je zameraná skôr na opisy a vytvorenie zápletky. Druhá ale prináša oveľa dynamickejší príbeh. Táto polovica ma zaujala oveľa viac, hoci som nepohrdol ani predošlými stranami. Postavy príbehu mi sadli a potešil som sa najmä autorkinej štylistike. Síce má na konte množstvo bestsellerov úspešných po celom svete, kniha bola písaná veľmi jednoducho, ale spôsob, ktorým príbeh písala, mi pripadal realisticky. Práve menej usporiadaná štylistika viet na určitých miestach dopomohla uveriteľnosti danej situácie.

"...nikdy to nebola tá správna. A teraz je tu. Prečo? Tak veľmi
som sa snažil na ňu zabudnúť, ale stále ma prenasleduje jej
tvár, pery, telo pod čiernymi premočenými šatami."

Ak by som mal príbeh porovnať s ostatnými knihami tohto žánru, určite by Strácam sa v tebe nepatrilo medzi tie najlepšie, hoci od toho nemalo ďaleko. Bolo vidieť, že autorka ešte potrebuje na určitých veciach popracovať a odbremeniť príbeh od (síce malého) množstva hluchých miest. Na druhej strane musím povedať, že som sa potešil, že kniha bola písaná z pohľadov oboch hlavných postáv, do ktorých sa dokázala autorka veľmi dobre vžiť. Pre čitateľov si taktiež pripravila bonusové čítanie z pohľadu Kyla.

"Nemal by som. Je to priveľké pokušenie a ešte som neprišiel na
to, či je to správne alebo nie. Neviem jej však povedať nie."

Strácam sa v tebe nie je tradičným romantickým príbehom. Má v sebe totiž množstvo hlbokých myšlienok a určite netreba knihu hádzať do vreca s ostatnými. Román teda odporúčam každému, kto hľadá vhodné čítanie na leto a komu nebude v príbehu vadiť štipka erotiky. Pretože tá dnes už v podobných knihách nemôže chýbať. Určite viacerých poteší fakt, že pokračovanie vychádza v slovenskom preklade už o mesiac. Dúfam, že si čítanie užijete! :-)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem e-shopu PreŠkoly.sk. Knihu si môžete kúpiť na tejto adrese