RECENZIA: After - Bozk (Anna Todd)

Síce sa v súčasnosti dostala hudobná skupina One Direction do úzadia, pred pár rokmi spôsobila vo svete poriadny ošiaľ. Aj napriek množstvu negatívnych ohlasov sa však stala populárnou. O pár dní vychádza v preklade fanfiction na túto hudobnú skupinu, a preto je potrebné položiť si otázku: pomôže knihe značka One Direction alebo jej skôr uškodí?

Hneď na úvod chcem povedať, že som bol v minulosti fanúšikom spomínanej hudobnej skupiny. Nič to však nezmenilo na fakte, že som si knihu After: Bozk chcel prečítať. Hoci bola jej anotácia dlhá a kniha sa nápadne podobala na ostatné, niečo mi hovorilo, že ju musím mať. Preto som sa jej nevedel dočkať a od prečítania ma neodradili ani reči ostatných. "Vieš, že je to fanfiction? Naozaj si to chceš prečítať?" V tej chvíli mi to bolo jedno. Keď som sa začítal do prvých stránok, vedel som, že sa ostatní mýlili. Kniha ma vtiahla do seba a príbeh Hardina a Tessy mi doslova ožil pred očami.

"Jediná istota je, že môj život a srdce už nikdy nebudú, aké boli.
Určite nie po tom, čo do nich vtrhol Hardin."

Nestáva sa mi to často, no neraz som After: Bozk čítal neskoro do noci - a nie a nie knihu odložiť. Akoby mala v sebe určité čaro, ktoré ma nútilo čítať ďalej a ďalej, snažiac sa prelistovať až na samotný koniec. A verte mi, nebola to sranda. Zdolať necelých šesťsto strán nie je dvojdňová záležitosť a síce príbeh obsahoval množstvo scén, ktoré by som z neho vyškrtol, Anna Toddová na mňa urobila dojem. Je pravdou, že bol z knihy cítiť mierny amaterizmus, ten však v mnohých situáciách dopomohol k vykresleniu atmosféry.

"Hardin bol ako droga, vždy keď som si dopriala maličkú
dávku, zatúžila som po ďalšej, väčšej a väčšej. Ovládol
mi myšlienky a vkradol sa mi do snov."

Viacerí by mohli povedať, že im správanie Tessy liezlo na nervy. Tá bola prototypom dievčaťa, ktoré vie veľmi málo o vzťahoch a ktoré celý svoj život žije v jednej veľkej bubline. Áno, neraz som sa s jej predstavami o svete nezhodoval, ale určite by som na nej nezmenil jediný detail. Každý sme si totiž prešli obdobím, na ktoré neradi spomíname - a z človeka sa nestane spoločenská bytosť len tak lusknutím prsta. Práve jej správanie odzrkadlovalo život, aký žila. Ani Hardin nebol ideálny - avšak verte, že čoskoro pochopíte každú jednu súvislosť, ktorá zapríčinila jeho správanie
Taktiež treba spomenúť, že kapela One Direction v deji príbehu nezohrávala žiadnu úlohu. Viacerým čitateľom by teda ani na um neprišlo, že je dielo fanfiction a knihu by so spomínanou kapelou určite nespájali. Ťažko povedať, či je to pre Bozk dobré alebo zlé. Na svete sa totiž vždy nájdu ľudia, ktorí si túto knihu neprečítajú len kvôli tomu, že majú v zuboch populárnu chlapčenskú skupinu. A to je škoda, pretože sa z autorkiných kníh, ktoré sa stali senzáciou na Wattpade, môže vykľuť veľmi dobrá a kvalitná séria.

"V jednej chvíli som ho nenávidela a hneď nato túžila po jeho
bozkoch. Cítila som pri ňom veci, o ktorých som ani netušila, že
existujú. Bolo mi pri ňom do smiechu, do plaču, kričala som
a revala, no predovšetkým som sa cítila nažive."

Kniha After: Bozk ma veľmi príjemne prekvapila a užíval som si každú jednu chvíľu, ktorú som s ňou strávil. Je pravdou, že má určite nedostatky, avšak pocity, ktoré pri jej čítaní zažijete, váš dojem vylepšia. Príbehu nechýbajú ani prekvapivé momenty, ktoré vás prinútia pokračovať v čítaní a siahnuť aj po pokračovaní. To bude opäť rovnako rozsiahle. Ostáva nám len dúfať, že si autorka pre svojich čitateľov pripraví minimálne taký pútavý príbeh ako v prvej časti. Tá vychádza v slovenskom preklade už 18.augusta

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar
Knihu si môžete kúpiť v predpredaji na tomto mieste