sobota, 17. októbra 2015

RECENZIA: Sladké zabudnutie (Jamie McGuireová)

Množstvo čitateľov pozná Jamie McGuireovú najmä vďaka sérii Krásna katastrofa, ktorá si získala srdcia fanúšikov new adult literatúry po celkom svete. Autorka sa Maddoxovcov nevzdala ani vo svojom ďalšom diele a tentokrát sa bude príbeh sústreďovať na Trentona a Cami.

Keď som sa prvýkrát začítal do románu Jamie McGuireovej, bol som ohromený jej rozprávačským štýlom, vďaka ktorému som sa od danej knihy nemohol odtrhnúť. Nezáležalo na tom, či to bol new adult príbeh s prvkami romantiky (Krásna katastrofa, Chodiaca katastrofa, Nádherná svadba), mystery príbeh (Prozreteľnosť) alebo kniha plná zombíkov (Ranč na Červenom vrchu). Autorke som jednoducho zožral každé jedno slovo, a práve preto sa zaradili jej knihy medzi moje najobľúbenejšie. Veľmi ma potešil fakt, že sa pripravuje slovenské vydanie diela Sladké zabudnutie a nad prečítaním spomínanej knihy som preto dlho neváhal

"Bola som prekliato múdra. Dosť inteligentná na to, aby som si celé roky držala od Trentona odstup. Od detstva som ho videla flirtovať, zvádzať a uhýbať sa. Neexistoval nijaký trik, ktorým by ma dokázal prekvapiť."

Ako som už načrtol, Sladké zabudnutie sleduje osud ďalšieho z bratov Maddoxov, Trentona, ktorý sa stal kráľom Východnej univerzity. Jeho život sa však po tragickej nehode obrátil naruby. Pracuje v tetovacom štúdiu a keď sa v bare prihovorí pohľadnej Cami, vytvorí sa medzi nimi silné puto, ktoré prerastie v lásku. Tá ale môže byť nebezpečná pre oboch z nich. Ako sa s ňou dokážu popasovať? Hneď na úvod musím spomenúť, že sa Sladké zabudnutie v mnohom podobá na Krásnu katastrofu - najmä v situáciách, kedy sa správanie Trentona a Cami a ich charakterové vlastnosti nápadne podobali na Travisa a Abby, ktorých sme mali možnosť sledovať v predošlých dvoch knihách a taktiež aj v novele Nádherná svadba. Osobne som si ale väčšmi obľúbil Travisa s Abby a dokázal som sa do nich lepšie vžiť.

Už na samom začiatku vhupneme priamo do deja a autorka sa nezaťažuje so zbytočnými opismi postáv ani okolností. Postupne však bližšie spoznávame obe hlavné postavy a hoci by sa mohlo zdať, že autorka Abby a Travisa do príbehu nezakomponuje, nie je tomu tak. McGuireová odkazuje aj na zápletku Krásnej katastrofy, ak ste však čítali Nádhernú svadbu, krátku novelu, ktorá vyšla v slovenčine pred pár mesiacmi, nič vás neprekvapí. Ak by som mal Sladké zabudnutie porovnať s predošlými knihami, čakal som o kúsok viac. Jedným z dôvodov však môže byť, že spomínané romány vyšli pred dvoma rokmi, teda v období, kedy new adult literatúra nebola na Slovensku do takej miery rozšírená ako dnes. Autori takýchto kníh musia podať doslova heroický výkon, aby zaujali čitateľov, a práve preto sa možno bude mnohým zdať, že Sladké zabudnutie neprináša nič nové, čo by ste nenašli v iných románoch.

"Celé detstvo som prahla po prvom dni slobody. Takmer každý deň počas osemnástich rokov môjho života sa moje priania týkali zajtrajška. Po prvý raz v živote som si želala môcť vrátiť čas."

Čítanie Sladkého zabudnutia som si síce užíval, ale musím sa priznať, že sa mi o kúsok viac páčila Krásna katastrofa. Určite však treba povedať, že aj napriek tomu išlo o pútavé čítanie, ktoré vám spríjemní niekoľko popoludní. Autorka ale predošlými knihami nastavila latku príliš vysoko a prekonať ju nie je jednoduché. Po Sladkom zabudnutí by mal siahnuť každý, kto má chuť na chvíľu sa vrátiť do prostredia Maddoxovcov, ale takisto aj ten, kto hľadá oddychové čítanie, ktoré síce neohúri, ale ani nesklame. :-)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhupectvu PreŠkoly.sk
Knihu si môžete kúpiť trebárs na tejto adrese