Preskočiť na hlavný obsah

Decembrové knižné novinky

December je síce na knihy chudobnejší, ale i tak si vydavateľstvá pre svojich čitateľov pripravili lákavé kúsky. Za pozornosť určite stojí nový román autorskej dvojice M. Hjorth a H.Rosenfeldt Hrob v horách, ale aj novela k sérii Trón zo skla, Vrahyňa proti impériu
  
Jennifer Probstová: Hľadanie prísľubu večnosti (1.12.)
Arilyn Meadowsová celé roky pomáha druhým zbaviť sa svojich emočných problémov, no teraz aj jej nečakane dochádza dych. Popri poradenskej práci v zoznamovacej agentúre vyučuje jogu, pomáha vo zvieracom útulku, vedie intenzívny kurz zvládania hnevu a pomáha milovanému dedovi. Na hľadanie dokonalého muža jej nezostáva čas. Po tom, ako prichytila svojho dlhoročného partnera a učiteľa jogy v nejogovej pozícii s jeho žiačkou, sa rozhodla, že svoj čas radšej venuje opatere priateľkinho psa a nebude riskovať, že jej znovu nejaký podliak zlomí srdce. Preto keď do jej kurzu zavíta policajný dôstojník Stone Petty, Arilyn sa zaprisahá, že jeho zvádzanie a dvojzmyselné narážky bude ignorovať. No iskru, ktorá medzi nimi vzplanula, už nič neuhasí a požiar sa šíri tempom, ktoré prekračuje všetky rýchlostné limity.

Lars Vasa Johansson: Kúzelníkov únik z reality (2.12.)
Ako ďaleko musí človek vkročiť do voňavého švédskeho pralesa, aby našiel sám seba? Prečo treba vždy pomáhať malým dievčatkám, keď potrebujú natrhať kvety? Čo treba pridať do piškótovej rolády, aby vás ochránila pred zlovestnými bytosťami, ktoré vás chcú pripraviť o život?Štyridsaťpäťročný profesionálny kúzelník Anton pozná odpovede na tieto zložité otázky. Anton je racionálny muž. Neusmieva sa často. Narodeniny oslavuje sám. Jeho život napĺňa cestovanie a predvádzanie stále rovnakých trikov v domovoch dôchodcov. Za osamelých nocí v hotelových izbách si neraz spomenie na svoju stratenú tínedžerskú lásku. Všetko sa však zmení, keď jednej noci zablúdi do národného parku Tiveden, útočiska zvláštnych ľudí a podivných bytostí. A to ešte netuší, akou osudnou sa mu stane zrážka s červenou chesterfieldskou pohovkou…

Michael Hjorth & Hans Rosenfeldt: Hrob v horách (2.12.)
Mal to byť celkom obyčajný, hoci trocha náročný výlet do hôr, ale kamarátky Karin a Maria boli na takéto túry pripravené. Vtom sa ale Karin nebezpečne pošmykne a rúti sa dolu svahom. Ešteže sa má čoho zachytiť – bože, ale veď to nie je konár, ani palica, ona sa drží ľudskej kosti! Privolaná polícia na mieste činu nájde nie jedno, ale hneď šesť zakopaných tiel, lepšie povedané šesť kostier, z ktorých dve určite patrili deťom. Stopy nikam nevedú a vyšetrovanie sa dostáva do slepej uličky. Sebastian Bergman, ktorý je súčasťou vyšetrovacieho tímu, využíva túto situáciu aj na to, aby unikol svojej expriateľke a strávil istý čas so svojou dcérou policajtkou Vanjou. A navyše čoskoro zistí, že do prípadu je zapojený viac, ako by sám chcel...

Stephen King: To (6.12.)
Ak si nespomenieš, neprežiješ. Ak si spomenieš, zomrieš. Derry nie je obyčajné malomesto. Pod jeho povrchom spí prastaré zlo. Vždy keď sa prebudí, na niekoľko rokov rozpúta v Derry a okolí smršť neopísateľných hrôz. Strašná sila, ktorú možno nazvať len To, ovláda obyvateľov, vraždí nevinné deti a zdá sa, že ju neuspokojí nič okrem najvyššej obete. Kto ju prinesie tentoraz? Skupinka priateľov, ktorí v Derry vyrástli, dnes žije roztrúsená vo všetkých kútoch sveta. Sú bohatí a úspešní, ale nie sú šťastní. A najmä im chýba veľká časť spomienok na desivé udalosti z detstva. Kto im vymazal pamäť? Ak to chcú zistiť, musia sa opäť stretnúť s pradávnym zlom. Kedysi sa mu dokázali vzoprieť a prežiť. Ale dnes už nie sú deťmi a niečo podstatné, čo im kedysi pomohlo zahnať To, im chýba.

Sarah J.Mass: Vrahyňa proti impériu (30.12.)
Exkluzívna novela k sérii Trón zo skla, ktorá odhaľuje zaujímavé epizódy z tajnej minulosti Celaeny Sardothien, hrdinky šesťdielnej série Trón zo skla. Po náročnom výcviku sa Celaena Sardothien dožila dňa, kedy je skutočne najobávanejšou nájomnou vrahyňou Eriley. Hrou osudu má dokonca všetko, po čom kedy túžila – miesto, ktorá volá domovom, Sama po boku a slobodu, teda aspoň jej zdanie. Úplnú slobodu získa, až keď sa podujme na ešte jednu nebezpečnú úlohu. Sláva jej ale stúpa do hlavy a zabúda, že keď už má to po čom túžila, veľmi ľahko môže o niečo prísť... alebo rovno aj o všetko.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aký je váš názor na fanfiction? | súťaž o knihu Bozk

V posledných týždňoch sa na knižných blogoch a sociálnych sieťach spomínala kniha After: Bozk viac než často. Fanficion na populárnu hudobnú skupinu One Direction , ktorá spôsobila šialenstvo po celom svete, totiž už o malú chvíľu vyjde aj v slovenčine . Napriek tomu, že má spomínaná hudobná skupina množstvo odporcov, čitatelia si knihu After: Bozk doslova zamilovali . A keďže som bol jedným z tých, ktorí si mali možnosť prečítať knihu s malým predstihom, za seba môžem povedať, že ma príjemne prekvapila .  Hoci malo After  skoro šesťsto strán a viaceré pasáže sa v ňom niekoľkokrát opakovali, aj tak ma čítanie tejto knihy bavilo a nevedel som sa od nej odtrhnúť. Anna Toddová píše naozaj pútavo a musím sa priznať, že som je to celé zhltol aj s navijakom . Do príbehu vniesla realistickú atmosféru a ja som jej uveril každé slovo. Súhlasím, hrdinovia sa neraz správali hlúpo a nerozvážne, avšak takí mladí ľudia sú. Majú chyby, a rovnako ani táto kniha nie je dokonalá , ale určit

Keď si knihomoľ volí svoju budúcnosť

Veľmi dobre si spomínam na svoj prvý deň v škôlke . Na to, keď som uplakaný vychádzal z tej hrôzostrašnej budovy , v ktorej na mňa pani učiteľka kričala, aby som neplakal. A taktiež aj na to, ako som sa bál, no môj strach bol úplne zbytočný. Akoby to bolo pred mesiacom, keď som prvýkrát vstúpil do triedy a našiel si na lavici knižku, na ktorej názov si už nespomínam. Akoby všetky tie roky driny ubehli ako voda - a dnes stojím pred veľkým rozhodnutím . Čím budem v budúcnosti? Avšak taký je život - dennodenne sa musíme rozhodovať o svojom nasledujúcom kroku , o tom, či najprv vynesieme smeti, ktoré už doslova kričia "Vynes ma!" alebo ostaneme ešte chvíľu ležať pred obľúbeným seriálom . Celý život je o rozhodnutiach, no voľba vysokej školy a svojej budúcnosti niečím tak ľahkým určite nie je. A keďže nechcem, aby bol tento blog iba o recenziách a ukážkach z kníh, rozhodol som sa porozprávať vám niečo z môjho skutočného života . Možno si poviete - čo bláznim, veď som le

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže