Preskočiť na hlavný obsah

5 dôvodov, prečo... #4

Meme usporadúva Stormy 

...milujem vydavateľstvo SLOVART

1. Pred pár mesiacmi vydavateľstvo radikálne zmenilo edičné plány. Do svojej produkcie zahrnulo tzv. Young Adult literatúru. Touto zmenou potešilo  nejedného čitateľa. A, samozrejme, aj mňa :). Práve vďaka nemu sa ku nám dostal bestseller Divergencia, prepracovaný zombie-thriller Les kostí alebo Škaredí a Nástroje smrteľníkov, ktoré sa ku nám ešte len chystajú. A všetko sa ešte len začína. Vydavateľstvo Slovart je proste jedinečné. 

2. Spracovanie kníh. V ktorom vydavateľstve by ste našli knižku s farebnou "oriezkou"? No v Slovarte, predsa. Alebo knižku s názvom vygravírovaným do obálky? Pri niečom takom však môže vzniknúť Divergencia a lá hybrid, v doslovnom preklade: Názov sa stratil vo výrobe. Sám o sebe hovorí obrázok... (autorkou je Saška).

3. Vo väčšine knižiek je použitá nezvyčajná forma - prítomný čas. Veľmi dobre obohacuje celú knižku, pretože sa s ním stretnete len zriedkakedy. Príkladom je napr. Divergencia, séria Nesmrteľní alebo Les kostí a Pobrežie hrôzy.

4. Skvelý tím celého vydavateľstva. Spomeniem pani Kolačanovú z marketingového oddelenia vydavateľstva, ktorá mi vždy s radosťou poskytne informácie o pripravovaných knižkách, ukážky či samotné knižky na zrecenzovanie. Týmto ju pozdravujem...

5. Vývoz kníh do zahraničia. Ako jediné vydavateľstvo na Slovensku vyvážajú knižky aj do ostatných štátov Európy. Slovenské vydania si tak môžu prečítať aj čitatelia z Poľska, Nemecka, Ruska či Francúzska.

Komentáre

  1. tak k 2. napriklad v Mladej fronte? ;) co je sice ceske ale ja mam odtial knihu so zlatou oriezkou a myslim ze to tiez nieje moc typicke pre knihy takze nieje v tomto Slovart nejak vynimocny
    k 3. cas v ktorom je kniha pisana alebo napriklad osoba nieje zalezitost vydavatelstva ale samotneho autora ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :) Slovart na slovensku boduje.. o tej Mladej fronte som nevedel.. :)

    a myslím, že Slovart akoby vyberal knihy akurát s prít.časom.. :) lebo ich má suverejne najviac.. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Domčo na margo toho vyberania kníh v prvej osobe, Slovart nevydáva len YA literatúru, na ktorú sa ty zameriavaš, je len náhoda že si natrafil na viac kníh v prvej osobe, vydáva kopu knih v tretej osobe, ktoré podla tvojho zamerania kníh, nikdy čítať nebudeš, takže toto nie je dôvod prečo zbožnovať vydavateľstvo.

    Apropo bodovania Slovartu, mám ho rada ako vydavateľstvo, ale tak isto aj Ikar lebo Fragment, ty si zameraný len na toto jedno vydavateľstvo, pretože s nimi spolupracuješ a nehovor mi že nie lebo to je očividné a vidia to viacerí.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mám rád aj Fragment.. lenže... ich tituly podľa mňa nemajú takú hodnotu. Nevydávajú tituly, ktoré zožali taký úspech, ako možno tie zo Slovartu. Upírske denníky, Krásni a mŕtvi, Temné vízie... je to všetko o skupinu nižšie ako Slovartovky. Ale to je ťažko posúdiť, pretože každému sa páči niečo iné...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Sue: Každého je osobná vec, čo bude zbožňovať a čo nie. Nie každý číta všetko, a nechápem, ľudia, ktorí si knihy nemôžu prečítať v angličtine, tak Slovart vydáva nové minuloročné bestsellery, takže fanúšikovia YA kníh sa určite na ne tešia. A v skvelom spracovaní a preklade. Takže fakt nechápem, ja ho tiež zbožňujem, a nie je to preto, že s ním spolupracujem. Navyše Slovart väčšinou série dovydáva, a nie ako Ikar, ten nie je spokojný s predajom, hlavne, že na každom druhom blogu vidím recenzie na knihu, ktorej jediné druhé pokračovanie nechce vydať, je fakt na zabitie. Totálne odveci.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aký je váš názor na fanfiction? | súťaž o knihu Bozk

V posledných týždňoch sa na knižných blogoch a sociálnych sieťach spomínala kniha After: Bozk viac než často. Fanficion na populárnu hudobnú skupinu One Direction , ktorá spôsobila šialenstvo po celom svete, totiž už o malú chvíľu vyjde aj v slovenčine . Napriek tomu, že má spomínaná hudobná skupina množstvo odporcov, čitatelia si knihu After: Bozk doslova zamilovali . A keďže som bol jedným z tých, ktorí si mali možnosť prečítať knihu s malým predstihom, za seba môžem povedať, že ma príjemne prekvapila .  Hoci malo After  skoro šesťsto strán a viaceré pasáže sa v ňom niekoľkokrát opakovali, aj tak ma čítanie tejto knihy bavilo a nevedel som sa od nej odtrhnúť. Anna Toddová píše naozaj pútavo a musím sa priznať, že som je to celé zhltol aj s navijakom . Do príbehu vniesla realistickú atmosféru a ja som jej uveril každé slovo. Súhlasím, hrdinovia sa neraz správali hlúpo a nerozvážne, avšak takí mladí ľudia sú. Majú chyby, a rovnako ani táto kniha nie je dokonalá , ale určit

Keď si knihomoľ volí svoju budúcnosť

Veľmi dobre si spomínam na svoj prvý deň v škôlke . Na to, keď som uplakaný vychádzal z tej hrôzostrašnej budovy , v ktorej na mňa pani učiteľka kričala, aby som neplakal. A taktiež aj na to, ako som sa bál, no môj strach bol úplne zbytočný. Akoby to bolo pred mesiacom, keď som prvýkrát vstúpil do triedy a našiel si na lavici knižku, na ktorej názov si už nespomínam. Akoby všetky tie roky driny ubehli ako voda - a dnes stojím pred veľkým rozhodnutím . Čím budem v budúcnosti? Avšak taký je život - dennodenne sa musíme rozhodovať o svojom nasledujúcom kroku , o tom, či najprv vynesieme smeti, ktoré už doslova kričia "Vynes ma!" alebo ostaneme ešte chvíľu ležať pred obľúbeným seriálom . Celý život je o rozhodnutiach, no voľba vysokej školy a svojej budúcnosti niečím tak ľahkým určite nie je. A keďže nechcem, aby bol tento blog iba o recenziách a ukážkach z kníh, rozhodol som sa porozprávať vám niečo z môjho skutočného života . Možno si poviete - čo bláznim, veď som le

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže