Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Crowfieldska kliatba (Pat Walsh)

Predstavte si rozprávku zasadenú do Vianoc. Predstavte si dobre vytvorené charaktery a magické bytosti... Predstavte si 
Crowfieldsku kliatbu. 

Will vie o tajomstve. Ďaleko v lese, niekde za opátstvom, v ktorom žije, je hrob. A pod snehom leží niečo, čo malo žiť naveky. Ale Will nie je jediný, kto o tom vie. Niekto ďalší ho pozoruje... Vo Willovom svete ožíva stredoveká mágia, lesní ľudia, zvláštni svätci, aj kliatby a povery dávnoveku. Chcete vedieť, čo sa stane, keď pochováte anjela? Radšej však nečítajte potme.

Vianočných rozprávok je veľmi veľa. Či sú ich hlavnými postavami škriatkovia,  snehuliaci alebo Santa Clausovia, všetky sa sústreďujú najmä na deti a ich fantazijný svet. Aj Crowfieldska kliatba je určená deťom, no pri čítaní si na svoje prídu aj dospelí. Veľkým pozitívom na tejto knihe je jej krátky rozsah, nie veľmi zložitý dej, ale i napriek tomu zaujímavý a pútavý príbeh s úžasnou vianočnou atmosférou.

Dej je zasadený do Crowfieldskeho opátstva zasneženého tuhým a bielym snehom. Will zisťuje, že niečo nie je v poriadku: pod snehom sa ukrýva čudný tvor, ktorý skrýva tajomstvá. V spoločnosti hoba je odhodlaný záhadu rozlúštiť, no nebude to vôbec ľahké... Možno kniha neobsahuje veľké množstvo postáv, každého typu povahy, ale menej býva často krát viac a v Crowfieldskej kliatbe to platí dvojnásobne. Spoločnosť vám bude robiť spomínaný hob, ktorého som si ja osobne veľmi obľúbil.

Autorka čitateľov nabáda na premýšľanie o zápletke a o tom, ako sa kniha skončí. Kto je tá čudná návšteva, ktorá smeruje do opátstva? Má to niečo spoločné s tvorom, ktorý sa ukrýva v hlbinách lesa? Pat Walsh chválim za atmosféru, ktorá v príbehu vládne. Mám taký pocit, že aj keby som Crowfieldsku kliatbu čítal  v lete, stále by som sa nemohol zbaviť pocitu, že sa nachádzam priamo v opátstve a popri mne padajú vločky snehu. Práve tak som sa cítil pri čítaní tejto knihy. Ak by išlo o klasickú novelu pre mladých, povedal by som, že bola prikrátka. V prípade tejto zimnej rozprávky to ale vonkoncom neplatí a Walsh dielo rozplánovala presne tak, aby sa jej čitatelia nenudili a neboli ani zahltení húfom informácii.

O preklad sa postaralo vydavateľstvo Slovart, ktoré ju vystrojilo úžasným povrchom, a "krvavé" písmená na obálke vyzerajú naozaj dobre. Ale ako sa hovorí: lepšie raz vidieť... Crowfieldsku kliatbu by som odporúčil všetkým milovníkom magických tvorov a rozprávok. Ak už teraz rozmýšľate o vianočnom darčeku pre vaše deti, odporúčam si zapísať práve túto knihu. Človek nikdy nevie, možno aj vaše dieťa padne do sveta mágie a čarov zasneženého opátstva. Alebo to budete vy?

Moje hodnotenie: 

Ďakujem vydavateľstvu Slovart za poskytnutie recenzného výtlačku. 
Crowfielsku kliatbu si môžete kúpiť TU

Komentáre

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

SÚŤAŽ: Veľkonočný knižný hop

Priznávam, že čo sa týka súťaží, môj blog na tom vie byť dosť biedne. Pár dní pred dneškom som sa rozhodol vás potešiť a aj tento Veľkonočný hop (ktorý usporadúva Knižní doupě )   mi to pomôže zrealizovať. A tentokrát poteším nielen Slovákov , ale aj českých čitateľov môjho blogu. Keď už je tá Veľká noc! :D :D Inak, dievčatá, užite si ju :D A o čo sa bude súťažiť? Keďže v Česku POTOMKOVIA zatiaľ nevyšli a u nás je tomu už  nejaký ten piatok, rozhodol som sa do súťaže vložiť práve Partials - Potomkovia  od Dana Wellsa . Vopred ďakujem za zapojenie do súťaže a prajem vám veľa šťastia :) A šťastie môžete skúsiť aj na ďalších 11tich blogoch, ktoré nájdete v linkovači na konci článku.  Pravidlá súťaže: Do súťaže sa môžu zapojiť aj slovenskí, aj českí čitatelia blogu.  Podmienkou je ale nasledovanie môjho blogu . Ak nasledovateľmi nie ste, môžete tak urobiť v pravom bočnom paneli: Následníci, pripojiť sa k tejto lokalite.  Súťaž trvá od dnes, 1.4. a končí 14.4.20

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)

Upíri, vlkolaci, bosoráci či  Tieňolovci... Kto nás ochráni pred  Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov ? Azda sa v našich končinách nenájde človek, ktorý ešte nepočul o sérii Nástroje smrteľníkov a knihe Mesto kostí , ktorá si medzi nami - knihomoľmi, získala skromný titul  jedna z najlepších . Práve sa pýtam - nie náhodou najlepšia ? A naozaj, Cassandra dokázala niečo neuveriteľné a jej dielo ide príkladom pre húfy

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku , ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia . Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-) Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž , ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci , ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v posle