RECENZIA: Stefanove denníky 4 - Tiene minulosti (L.J.Smith)

Prešlo dvadsať rokov a Stefan sa presťahoval do Anglicka, kde sa usadil na vidieckom statku rodiny, ktorú si veľmi obľúbil. Pri návšteve Londýna sa dočítal o vraždách, ktoré podľa novinárov spáchal Jack Rozparovač. Stefan pochopí, že vrahom nie je človek, ale upír. Podarí sa mu vypátrať vraha a zabrániť ďalšiemu krviprelievaniu? Dokáže odvrátiť nebezpečenstvo, ktoré mu hrozí?
Jeho minulosť ho znova dostihla...

Sériu Stefanove denníky, ktorá je voľne vytvorená podľa seriálového spracovania, som si už v minulosti obľúbil. Príbeh bratov Salvatore ma zaujal a nebolo tomu inak ani v prípade štvrtej časti, v ktorej ich opäť dostihne minulosť, tentokrát v podobe vraha, ktorý sa zameriava na mladé dievčiny. A jeho charakteristika sa každým dňom viac a viac podobá na upíra. Mohlo by sa zdať, že ním je Damon. Ale... bude to naozaj on?

Kniha sa - podobne ako predošlé - drží určitej dejovej línie, zväčša problému, ktorý musia bratia vyriešiť. Od tretej časti uplynulo dvadsať rokov a tak, ako sa zmenilo Stefanove pôsobisko, zmenil sa aj jeho charakter. Už nie je krvilačná bytosť, ktorá zabíja ľudí. Rolu si totiž vymenil so svojím bratom Damonom, ktorý neodolal túžbe po ľudskej krvi. Oceňujem motív Tieňov minulosti, ktoré boli naozaj pútavo a dobre napísané. Mal som len jedinú výhradu - ja osobne som vraha uhádol hneď vo chvíli, keď sa v spoločnosti predstavil.

Stefan sa naviaže na Violet, nové dievča, ktoré bude ďalšou v poradí, ktorá ho privedie do rozpakov. V skutočnosti však len hľadá svoju stratenú sestru a do spoločnosti zavíta vo vymyslenej identite. Nemôžem povedať, že by som si ju nejako obľúbil či naopak ju nemal rád - na niečo podobné sa v príbehu vyskytovala príliš krátko. Štvrtá časť Stefanových denníkov - Tiene minulosti, je príjemným oddychovým čítaním, ktoré zhltnete za jedno popoludnie, keďže sa číta ľahko a plynulo a nemusíte sa nad ním príliš zamýšľať. Mne sa páčilo, aj keď bolo mierne predvídateľné.

Ani sme sa nenazdali a vo Vydavateľstve Fragment o chvíľu vyjde už ďalšia časť - piata a zároveň predposledná - s pozdnázvom Úkryt. V kníhkupectvách ju hľadajte už 4.februára

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Vydavateľstvu Fragment. Knihu si môžete kúpiť TU.