RECENZIA: BZRK (Michael Grant)

Nano. Svet vo vnútri ľudského tela, svet v mase, svet medzi nervovými zakončeniami. A v ňom sa odohráva bitka medzi tými, ktorí chcú ovládnuť ľudskú myseľ a tými, ktorí sa im v tom snažia zabrániť. Medzi nimi sú aj Noah a Sadie, ktorých blízkych zničil boj o moc, ktorý vedú bratia Armstrogoví, čudné Dvojčatá, ktoré túžia ovládnuť svet a vytvoriť utopickú spoločnosť bez hladu a utrpenia. Lenže ako viesť vojnu v nanosvete, kde stačí šikovne "predrátovať" pár nervových spojení a z človeka je razom len bábka?

Kniha Michaela Granta je iná. Žeby svojou tematikou? Tým, že je určená skôr chlapcom (čo sa tak ľahko nevidí, naozaj...). Štýlom, ktorým je písaná? Je to jednoducho niečo nové, niečo, čo sa vôbec nepodobá na ostatné young adult knihy určené pre mládež. Avšak už spomínaný štýl mi robil trochu problém. Kniha mohla byť aj hocijako dobrá, síce je presýtená napätím a dobrodružstvom, ale mňa do seba až tak nevtiahla.

BZRK je o nane. Svete tam vo vnútri, uprostred našich orgánov, v mozgu, očiach či ušiach. Všade, kde si len zaumienite. Spolu s autorom a rôznorodými postavami preplávate skoro celé telo. Znie to vzrušujúco? V skutočnosti to je ešte vzrušujúcejšie. A desivejšie, samozrejme. Všetko sa vlastne udeje len vo vnútri tela.

Už zo začiatku vás autor zahltí pojmami ako nano, makro, nanoboti, bioti..., popritom bude striedať pohľady a... na mňa to bolo jednoducho príliš zamotané. Autor využíva opisy bojov medzi nanobotmi a biotmi a servítku si pritom pred ústa rozhodne nedáva. No ak vás kniha chytí, nemusíte sa o nič báť. O akciu, nebezpečenstve a desivé napredovanie príbehu rozhodne nebude núdza.

Kniha je síce určená chlapcom, no i tak to nebola moja šálka kávy. Medzi blogermi bola veľakrát vychvaľovaná (aj keď som o autorovi pred touto knihou vôbec nikdy nepočul), takže ak máte podobnú tematiku radi alebo chcete skúsiť niečo nové, určite dajte BZRK šancu. Moje pocity z tejto knihy však pravdepodobne ešte dlho nebudú utriedené, pretože na druhej strane má toto dielo naozaj veľký potenciál. Už len pre autorov nápad, ktorý je naozaj výnimočný.

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem spoločnosti AlbatrosMedia. Knihu si môžete kúpiť v ich e-shope a to na tejto adrese