Preskočiť na hlavný obsah

Holly Goldbergová Sloanová: "Píšte od srdca!"

Ak pozorne sledujete tento blog, určite ste zachytili moje ódy na Šťastnú sedmičku. Dielo, ktoré si ma neskutočne získalo - svojou krásou, jednoduchosťou a peknými myšlienkami. Willow je malý génius - má dvanásť, miluje rastliny a medicínu. Spolužiaci ani učitelia jej nerozumejú a jedinými ľuďmi, ktorí majú pre ňu pochopenie, sú adoptívni rodičia. Keď však zahynú pri tragickej nehode, osud malej Willow môže byť v ohrození... Šťastná sedmička je dokonalé dielo a o to viac ma teší, že sa mi podarilo s Holly Godbergovou Sloanovou, autorkou tejto knihy, skontaktovať. Je to veľmi milá pani, čo rozhodne uvidíte aj v jednotlivých odpovediach. Ak ste o Šťastnej sedmičke ešte nepočuli, alebo jej kúpu zvažujete, určite si prečítajte moju recenziu :-). 

Veľa blogerov píše vlastné knihy. Čo považujete za najväčšie čaro písania?
Blogeri zbožňujú príbehy a čítanie. A to sú dve najväčšie vlastnosti spisovateľov. Každý bloger je zároveň autorom, takže ďalším krokom je naučiť sa vyrozprávať príbehy, ktoré sú dlhšie. Zbožňujem byť autorkou. Mám vo svojom živote množstvo slobody a pestrosti. Je to však život s množstvom neznáma, počtom vzostupov a pádov, no napĺňa ma to. 

Množstvo spisovateľov radí začínajúcim autorom, čomu by sa mali pri písaní vyhnúť. Máte pre nich nejaké vlastné rady? 
Myslím si, že autori by mali začať v prvom rade tým, že si nájdu tému, ktorá im bude blízka a o ktorej sa im bude ľahko písať – nie takú, ktorá sa bude páčiť editorom a kníhkupcom. Vydavatelia vždy hľadajú niečo nové, svieže a mladícke. Takže myslím, že mojou radou je: píšte od srdca!


Bolo pre vás ťažké napísať Šťastnú sedmičku? 
Niektoré časti Šťastnej sedmičky boli ťažké, pretože témou je strata. Jeden z mojich blízkych priateľov zomrel na rakovinu a môj prvý manžel umrel pri plávaní v oceáne. Vo svojom živote som zažila množstvo strát a chcela som sa s nimi podeliť. Rozhodla som sa napísať o niečom podobnom knihu.

Hlavnou hrdinkou je malý génius. Kde ste našli inšpiráciu pre napísanie tohto románu? Je vám Willow v niečom podobná? 
Obaja moji synovia navštevovali školu pre nadané deti a obidvaja majú radi matematiku – ako aj môj otec. Zaujali ma ich spolužiaci. Boli čudákmi v mnohých veciach. Našťastie, každý je niečím iný. Rozhodla som sa o týchto deťoch napísať príbeh a tu sa narodila malá Willow. 

Vaša kniha vyšla na Slovensku len pred dvoma týždňami. Pracujete práve na niečom novom? Povedzte nám o tom trochu viac. 
Pred niekoľkými rokmi som napísala knihu, ktorej názov bol I’LL BE THERE (Budem tam). Moja posledná kniha sleduje ten istý príbeh a nesie titulok JUST CALL MY NAME (Povedz moje meno). Neviem, či I’LL BE THERE vyšlo na Slovensku, no som presvedčená, že by sa vám páčilo. Obe knihy sú plné napätia a čitatelia ich považujú za „obracače strán“. I’LL BE THERE bolo navyše zvolené za najlepšie preloženú knihu roka v Holandsku a Belgicku. 

Ďakujem, že si sa so mnou spojil a podporuješ ma v mojej práci. A taktiež píšeš o ďalších autoroch. To sa dnes veľmi cení. Veľa šťastia, Holly.

Komentáre

  1. Wau, krásny článok, Holly vyzerá naozaj strašne milo :) Už sa teším na Šťastnú sedmičku! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dúfam, že u nás preložia aj ostatné knižky.. Šťastná sedmička bola naozaj krásna kniha a zaradila sa medzi moje najobľúbenejšie :).

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ok, keď mi konečne príde výplata, viem na čo ju miniem.. :D
    Veľmi milá pani :))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Holly vyzerá veľmi milo a určite je to silná žena, teším sa na Sedmičku a neviem sa dočkať. Inak som plánovala spraviť rozhovor tiež, no predbehol si ma! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Skvelý rozhovor :) už sa teším kedy mi príde kniha :)
    Nechcel by si sa skontaktovať s Johnom? :D Myslím, že rozhovor s ním by mal veľký úspech :D

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

SÚŤAŽ: Veľkonočný knižný hop

Priznávam, že čo sa týka súťaží, môj blog na tom vie byť dosť biedne. Pár dní pred dneškom som sa rozhodol vás potešiť a aj tento Veľkonočný hop (ktorý usporadúva Knižní doupě )   mi to pomôže zrealizovať. A tentokrát poteším nielen Slovákov , ale aj českých čitateľov môjho blogu. Keď už je tá Veľká noc! :D :D Inak, dievčatá, užite si ju :D A o čo sa bude súťažiť? Keďže v Česku POTOMKOVIA zatiaľ nevyšli a u nás je tomu už  nejaký ten piatok, rozhodol som sa do súťaže vložiť práve Partials - Potomkovia  od Dana Wellsa . Vopred ďakujem za zapojenie do súťaže a prajem vám veľa šťastia :) A šťastie môžete skúsiť aj na ďalších 11tich blogoch, ktoré nájdete v linkovači na konci článku.  Pravidlá súťaže: Do súťaže sa môžu zapojiť aj slovenskí, aj českí čitatelia blogu.  Podmienkou je ale nasledovanie môjho blogu . Ak nasledovateľmi nie ste, môžete tak urobiť v pravom bočnom paneli: Následníci, pripojiť sa k tejto lokalite.  Súťaž trvá od dnes, 1.4. a končí 14.4.20

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)

Upíri, vlkolaci, bosoráci či  Tieňolovci... Kto nás ochráni pred  Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov ? Azda sa v našich končinách nenájde človek, ktorý ešte nepočul o sérii Nástroje smrteľníkov a knihe Mesto kostí , ktorá si medzi nami - knihomoľmi, získala skromný titul  jedna z najlepších . Práve sa pýtam - nie náhodou najlepšia ? A naozaj, Cassandra dokázala niečo neuveriteľné a jej dielo ide príkladom pre húfy

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku , ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia . Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-) Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž , ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci , ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v posle