RECENZIA: Všechny barvy Země (Beth Revis)

Amy a Syn opustili brány vesmírnej lodi Univerzum, no bolo to naozaj nevyhnutné? Univerzum bolo ich domovom a teraz sa ním má stať nepoznaná planéta Centauri. Ich život sa nadobro zmení - musia byť pripravení vybudovať si nový domov a svet, ktorý predtým poznali, už nebude nikdy rovnaký.

Vtrhnúť na cudziu a ešte aj obývanú planétu je ako dráždiť úľ včiel. Centauri obývajú bájne pravtáky a kvetiny, ktorých vôňa vás za sekundu dokáže paralizovať. Po tom, čo len-tak zmiznú niekoľkí členo-via posádky, sa však vynára niečo ešte desivejšie - na planéte zjavne nie sú sami. Zdalo by sa, že s pomocou rodičov Amy, ktorí sa súčasne stávajú veliteľmi misie, pôjde všetko ako po masle. Ale čo ak aj starý pán Martin skrýva desivé tajomstvá? A je Amy so Synom pripravená bojovať?

Sériu Vesmír som miloval už po prvej časti, dychtivo zhltol dvojku a nedočkavo čakal na finále, o ktorom som nepochyboval, že bude vynikajúce. A nemýlil som sa - Beth ma nesmierne prekvapila a na pár hodín aj pekne vyviedla z miery. Pretože spamätať sa z toho, čo prežijete pri čítaní tejto knihy, nie je také jednoduché. V prvom rade treba poznamenať, že Reviska sa so svojími postavami nehrala - surovo vyvraždila kadekoho a kadečo a rozhodla sa, že aj svojich čitateľov niekoľkokrát zavraží a zároveň im dodá druhú nádej čítať ďalej. Tlieskam a znovu tlieskam. Lepšie a prepracovanejšie si to ani napísať nemohla.

Každá kniha z tejto série je iná. Zatiaľ čo prvá o niečo prevyšuje druhú aj tretiu časť, ostatné majú úplne odlišný charakter a aj to ich robí výnimočnými. A keďže hlavné postavy opustili steny vesmírnej lodi, autorkina séria vyžadovala omnoho viac fantázie a predstavivosti než tomu bolo doteraz, no niet pochýb, že autorka ju zvládla bravúrne.

Poháňaní klamstvami a tajomstvami, odkázaní na osud a nádej. Aj tak by sa dali Všechny barvy Země opísať. Keď neviete, komu môžete a komu nesmiete veriť, je dôležitá spolupráca. A tu sa dostávam ku vzťahu Amy a Syna, ktorý bol sprvu úplne odsunutý na druhú koľaj a celkovo možno viacerí budú očakávať niečo viac, ale ja osobne som bol s vývojom postáv nadmieru spokojný. A nezabudnite ani na Oriona, ktorý ešte niekoľkokrát hlavné postavy popreháňa a prinúti pátrať.

Je to čudný pocit, keď sa skončí vaša obľúbená séria. Neviem, čím to je, že mi tak veľmi prirástla k srdcu, no určte sa ku nej ešte veľakrát vrátim. A vy si ju prečítajte tiež! A nezabudnite... Každá akcia na zemi Centauri vyvoláva reakciu. A dane nie sú primalé.

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem spoločnosti ALBATROSMEDIA. Knihu si môžete kúpiť napríklad TU