Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Som zlomená (Tahereh Mafi)


Tik
tik   
  tik
tik    
schyľuje sa k vojne.
Juliette ušla do Bodu Omega. Je to miesto pre ľudí ako ona – pre ľudí, ktorí majú dar – zároveň to je aj hlavné stredisko odporu tých, čo sa vzbúrili. Konečne sa odpútala od nového systému, je voľná a nehrozí jej, že ju použijú ako zbraň. Konečne môže slobodne milovať Adama. No zdá sa, že Juliette sa nikdy nepodarí oslobodiť od jej smrteľného dotyku. Ani od Warnera, ktorý chce Juliette viac, než si kedykoľvek vedela predstaviť. Prenasledovaná svojou minulosťou a vydesená svojou budúcnosťou Juliette vie, že v súčasnosti bude musieť urobiť rozhodnutia, ktoré jej zmenia život. Rozhodnutia, ktoré sa môžu týkať voľby medzi vlastným srdcom a Adamovým životom.

Jej dotyk je smrteľný 
Som roztrieštená bola veľmi dobrým vynikajúcim čítaním a aj keď bolo sprvu ťažké nabehnúť na autorkinu vlnu, po pár kapitolách sa príbeh neskutočne rýchlo rozbehol. Som zlomená, jej druhá časť, bola prvému dielu veľmi podobná, no napriek tomu tak odlišná. Štýl Tahereh Mafi sa vyvinul, už to neboli len plné strany preškrtaných viet a kniha bola od prvej po poslednú stranu nabitá akciou. Rovnako ako u prvej časti som ale potreboval pár strán na to, aby som sa do príbehu vžil. Vcelku ma však Som zlomená príjemne prekvapila.

Tajomstvá a ďalšie tajomstvá
V prvej časti Tahereh Mafi jemne načrtla Juliettinu budúcu dilemu. Warner či Adam. Síce bol Warner v prvej časti vykreslený ako monštrum a nepriateľ, v druhej knihe sa mu dostáva oveľa väčšej pozornosti a aj vďaka tomu sa na jeho príbeh budete môcť pozrieť z druhej strany. Musím povedať, že ma autorka príjemne prekvapila a zatiaľ čo prvá polovica knihy sa sústredila viac-menej na nové odhalenia, v tej druhej príbeh gradoval v boji. Obe časti sa autorke podarilo veľmi dobre zosúladiť a v oboch bola ako doma. 

Štýl, ktorý sa často nevidí
Práve štýl je jedným z prvkov, vďaka ktorým si knihu zapamätáte. Čo sa týka Som roztrieštenej a zlomenej, autorka si určite upúta vašu pozornosť, pretože stavila na prečiarknuté vety myšlienky a celkovo je jej štýl odlišný, prosto iný a dobre zapamätateľný. No jej knihy nie sú pre každého. Ak sa však vcucnete, Som zlomenú si užijete ešte väčšmi než prvú časť. A zhltnete ju veľmi rýchlo - aj keď je o poznanie hrubšia než Som roztrieštená. To však v tomto prípade znamená oveľa viac akcie, dychberúcich momentov a nečakaných odhalení.


Končí vo februári
Som zlomená ma naozaj príjemne prekvapila a aj keď to je druhý diel série (ktoré zvyknú byť akosi prekliate), Tahereh z tematiky vyžmýkala ešte viac a urobila pokračovanie úplne odlišné od úvodnej knihy. Knižka odo mňa dostáva štyri a pol hviezdičky a už teraz som zvedavý na finále, ktoré v Amerike vychádza vo februári a my sa určite skoro po nich dočkáme prekladu. Ak sa vám teda páčila prvá časť alebo stále váhate nad kúpou oboch častí, určite by ste im mali dať šancu.

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať spoločnosti AlbatrosMedia. Som zlomenú si môžete kúpiť na tejto adrese.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aký je váš názor na fanfiction? | súťaž o knihu Bozk

V posledných týždňoch sa na knižných blogoch a sociálnych sieťach spomínala kniha After: Bozk viac než často. Fanficion na populárnu hudobnú skupinu One Direction , ktorá spôsobila šialenstvo po celom svete, totiž už o malú chvíľu vyjde aj v slovenčine . Napriek tomu, že má spomínaná hudobná skupina množstvo odporcov, čitatelia si knihu After: Bozk doslova zamilovali . A keďže som bol jedným z tých, ktorí si mali možnosť prečítať knihu s malým predstihom, za seba môžem povedať, že ma príjemne prekvapila .  Hoci malo After  skoro šesťsto strán a viaceré pasáže sa v ňom niekoľkokrát opakovali, aj tak ma čítanie tejto knihy bavilo a nevedel som sa od nej odtrhnúť. Anna Toddová píše naozaj pútavo a musím sa priznať, že som je to celé zhltol aj s navijakom . Do príbehu vniesla realistickú atmosféru a ja som jej uveril každé slovo. Súhlasím, hrdinovia sa neraz správali hlúpo a nerozvážne, avšak takí mladí ľudia sú. Majú chyby, a rovnako ani táto kniha nie je dokonalá , ale určit

Keď si knihomoľ volí svoju budúcnosť

Veľmi dobre si spomínam na svoj prvý deň v škôlke . Na to, keď som uplakaný vychádzal z tej hrôzostrašnej budovy , v ktorej na mňa pani učiteľka kričala, aby som neplakal. A taktiež aj na to, ako som sa bál, no môj strach bol úplne zbytočný. Akoby to bolo pred mesiacom, keď som prvýkrát vstúpil do triedy a našiel si na lavici knižku, na ktorej názov si už nespomínam. Akoby všetky tie roky driny ubehli ako voda - a dnes stojím pred veľkým rozhodnutím . Čím budem v budúcnosti? Avšak taký je život - dennodenne sa musíme rozhodovať o svojom nasledujúcom kroku , o tom, či najprv vynesieme smeti, ktoré už doslova kričia "Vynes ma!" alebo ostaneme ešte chvíľu ležať pred obľúbeným seriálom . Celý život je o rozhodnutiach, no voľba vysokej školy a svojej budúcnosti niečím tak ľahkým určite nie je. A keďže nechcem, aby bol tento blog iba o recenziách a ukážkach z kníh, rozhodol som sa porozprávať vám niečo z môjho skutočného života . Možno si poviete - čo bláznim, veď som le

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže