RECENZIA: Búrka - Uväznený v čase (Julie Cross)

Prítomnosť, rok 2009. Jackson Meyer je normálny mladý chalan - študuje, má priateľku...
Má však schopnosť, o ktorej mnohí ľudia iba snívajú. Dokáže cestovať v čase do minulosti. Nedokáže meniť ani ovplyvňovať budúcnosť, môže len znovu prežiť to, čo sa už stalo. Jedného dňa do Jacksonovho života vtrhnú dvaja neznámi muži a v zápase je jeho priateľka Holly smrteľne zranená. Jackson v zúfalstve skočí o dva roky späť do roku 2007. Nedokáže sa však vrátiť do súčasnosti. Je uväznený. Stojí tvárou v tvár "Nepriateľom času", ktorí ho prenasledujú. Čo všetko je ochotný obetovať pre záchranu svojich blízkych a možno aj celého sveta? Aké tajomstvá obklopujú jeho život?

Cestovanie v čase
Téma cestovania v čase je v súčasnosti veľmi populárna a chytili sa jej už viacerí spisovatelia - Julie Cross teda nie je prvou ani poslednou. Musím povedať, že som od Búrky čakal asi príliš, ale knižka vôbec nebola zlá. Bolo však vidieť, že sa jedná o autorkin debut a presuny v čase na mňa občas pôsobili príliš kostrbato a niekedy som sa v nich aj strácal. Na druhej strane ale treba povedať, že bola táto úvodná časť trilógie veľmi dobrou oddychovkou a jej čítanie som si aj napriek pár zádrhom užil.

Príbeh písaný z pohľadu chalana
Jackson, hlavný hrdina, si už tínedžerskými strasťami prešiel, no keďže sa veľmi často vracia retrospektívne do svojich mladších liet, nemusíte sa báť, že by bola jeho dospelácka postava pre vás nezaujímavá. Musím povedať, že som si ho obľúbil a autorku treba za jeho charakter pochváliť. Určite mi sadol viac než Holly, no keďže sa jedná o trilógiu, verím, že sa s ňou v druhej časti väčšmi skamarátim. V knihe sa okrem toho nachádza množstvo postáv, ktoré sa v príbehu vyskytujú len zriedkavo, pretože väčšinová pozornosť je sústredená najmä na Jacksona a jeho parťáka Adama.

Raz tu a o chvíľu zas inde...
Ako som už spomínal, Julie Cross do príbehu zakomponovala cestovanie v čase na môj vkus až príliš často a aby ste pochopili, v ktorom roku a dni sa práve hlavný hrdina nachádza, musíte byť na príbeh stále plne koncentrovaní - čo môže trebárs niektorých čitateľov znepokojovať a od knižky odradiť. Ak sa však do príbehu vžijete, pár chybičiek krásy statočne prehliadnete.

Celkovo si myslím, že Búrka je podarenou knihou a oplatí sa prečítať si ju. Nie je to síce svetoborné dielo, no sú tu čitatelia, ňou boli ohromení, takže si myslím, že ak podobné príbehy obľubujete, knižka by mala určite patriť do výbavy vašej poličky. Kúpiť si ju môžete napríklad na tejto adrese.

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som rád poďakoval Vydavateľstvu Fragment.