Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Šampión (Marie Lu)

June a Day priniesli pre národ Republiky obrovské obete – obetovali veľa jeden pre druhého – a teraz sa ich krajina ocitla na pokraji zániku. Krátko pred podpisom mierovej zmluvy vypukne v Kolóniách nákaza a hrozí, že pohraničné mestá sa zasa ocitnú vo vojne. Záverečná časť trilógie. 

Marie Lu sa už tretíkrát predstavuje v našich kníhkupectvách a s chladnou hlavou môžem povedať, že sa máte na čo tešiť! Aj keď to znie ako najväčšie klišé, Šampión-a som si veľmi užil a splnil všetky moje očakávania. Autorka opäť prišla s dávkou napätia, dobrodružstva, akcie a všetkých tých vecí, ktoré nájdete v každej dobrej knihe. No hlavne sa vrátila do sveta našich dvoch mladých superhrdinov, ktorých cesty sa blížia ku koncu a smerujú ku gracióznemu (happy)endu. Alebo možno aj nie...

"Čas zahojí všetky rany. Ale túto nie. Ešte nie."

June a Daya sme spoznali v prvej časti a už vtedy to boli dvaja pätnásťroční junáci, ktorí boli na svoj vek až príliš vyspelí. Je pekne vidieť, ako sa ich charaktery počas tejto cesty vykryštalizovali. Prešli si mnohým a ich cesty sa viackrát rozišli. Oceňujem Marie Lu, ktorá si tiež prešla dlhou cestou, a napísala premyslený príbeh, ako na sebe zapracovala a vychytala všetky muchy z prvej a druhej časti a priniesla nám kvalitné zakončenie série, ktorá si určite nájde miesto v srdciach niektorých z vás.

Príbeh je opäť písaný z dvoch pohľadov hlavných hrdinov, navzájom sa striedajúc - ako sme boli zvyknutí aj v prvých dvoch dieloch. Potešil ma najmä spomínaný koniec, ktorý podala autorka pekne emotívne a sériu statočne ukončila. Šampión nie je bezchybná kniha. Síce možno natrafíte v prvej polovici na pár hluchých miest, tá druhá ma úplne odrovnala a som si istý, že si ju ešte na dlhý čas zapamätám.

"Jediné, čo som schopný rozoznať, sú farebné machule pohybujúce sa okolo mňa, akoby som sa pozeral na svet skrz hrubé hrboľaté sklo."

Vysoké priemerné hodnotenie knihy na goodreads skoro vždy značí kvalitný príbeh - a do takejto kategórie určite patrí aj séria Legenda. Musím sa priznať, že som si tieto tri autorkine diela veľmi obľúbil, tak ako aj June a Daya. Aj keď sa budem opakovať, Šampión splnil všetko, čo so od neho očakával - krásne vygradovaný príbeh, začínajúc zľahka a ukončený epicky. Teším sa na deň, kedy si od Marie Lu prečítam ďalšiu knihu, pretože každou publikáciou profesionálne rastie a jej príbehy sú čoraz viac čitateľnejšie a zaujímavejšie.

"Pritiahnem si ju bližšie k sebe, načo ma ona oblapí nežne okolo krku a necháme sa unášať rytmom hudby. Je to June, nahováram si stratený vo svojich predstavách."

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti AlbatrosMedia. Knihu si môžete kúpiť napríklad na tejto adrese

Komentáre

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

SÚŤAŽ: Veľkonočný knižný hop

Priznávam, že čo sa týka súťaží, môj blog na tom vie byť dosť biedne. Pár dní pred dneškom som sa rozhodol vás potešiť a aj tento Veľkonočný hop (ktorý usporadúva Knižní doupě )   mi to pomôže zrealizovať. A tentokrát poteším nielen Slovákov , ale aj českých čitateľov môjho blogu. Keď už je tá Veľká noc! :D :D Inak, dievčatá, užite si ju :D A o čo sa bude súťažiť? Keďže v Česku POTOMKOVIA zatiaľ nevyšli a u nás je tomu už  nejaký ten piatok, rozhodol som sa do súťaže vložiť práve Partials - Potomkovia  od Dana Wellsa . Vopred ďakujem za zapojenie do súťaže a prajem vám veľa šťastia :) A šťastie môžete skúsiť aj na ďalších 11tich blogoch, ktoré nájdete v linkovači na konci článku.  Pravidlá súťaže: Do súťaže sa môžu zapojiť aj slovenskí, aj českí čitatelia blogu.  Podmienkou je ale nasledovanie môjho blogu . Ak nasledovateľmi nie ste, môžete tak urobiť v pravom bočnom paneli: Následníci, pripojiť sa k tejto lokalite.  Súťaž trvá od dnes, 1.4. a končí 14.4.20

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)

Upíri, vlkolaci, bosoráci či  Tieňolovci... Kto nás ochráni pred  Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov ? Azda sa v našich končinách nenájde človek, ktorý ešte nepočul o sérii Nástroje smrteľníkov a knihe Mesto kostí , ktorá si medzi nami - knihomoľmi, získala skromný titul  jedna z najlepších . Práve sa pýtam - nie náhodou najlepšia ? A naozaj, Cassandra dokázala niečo neuveriteľné a jej dielo ide príkladom pre húfy

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku , ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia . Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-) Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž , ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci , ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v posle