Preskočiť na hlavný obsah

MARCOVÉ knižné novinky

Ak ste mali posledné mesiace pocit, že toho vychádza málo, marec a apríl vám to vynahradia, pretože vydavateľstvá na začiatok jarnej sezóny pripravujú množstvo noviniek, ktoré by vás mohli zaujať. Keby som mal vypichnúť tie, na ktoré sa najviac teším, vybral by som si Iba jeden rok a Experiment. Hneď po nich Chodiacu katastrofu, Paniku a ostatné, čo mi pripomína, že opäť budem musieť riešiť problém s miestom v poličke. :-) Čo tam po nej, keď vychádzajú také skvelé kúsky??!

J. McGuire: Chodiaca katastrofa (3.marec)
Travis stratil v detstve matku, jedinú ženu, ktorá ho bezvýhradne milovala. Vyrástol s bitkárskymi bratmi a s otcom, ktorý hľadal útechu v alkohole. V ranom veku si predsavzal, že nebude korisťou, ale lovcom. A potom stretol Abby Abernathyovú... Abby je kombinácia nevinnej krásy a hriešnej minulosti. Vníma Travisa inak ako ostatní a nemieni sa mu vrhnúť okolo krku, lebo vie, koľko spolužiačok prešlo jeho posteľou. Lenže ani ona sa neubráni, keď medzi nimi preskočí iskra. Príbeh Abby a Travisa je v tejto knižke opísaný tak, ako ho prežíval a videl on, muž s večným nepokojom v duši. Pokračovanie Krásnej katastrofy.

Lauren Oliver: Panika (10.marec)
Panika začala v Carpe, nudnom zapadákove uprostred ničoho. Pravidlá sú celkom jednoduché – hlavne nemať strach. Heather by nikdy predtým nenapadlo, že by sa do Paniky púšťala. Pretože sa nikdy nepovažovala za nebojácnu a ani nebola ten typ dievčaťa, ktoré by na seba pútalo pozornosť. Dodge sa Paniky nikdy nebál. Vpred ho poháňa tajomstvo, vďaka ktorému prechádza každým ďalším kolom s pocitom sebaistoty a je presvedčený, že vyhrá. Heather a Dodgeovi prinesie hra prekvapivé odhalenia...
Nová kniha od autorky trilógie Delírium - Lauren Oliver. 



J.R.Ward: Žiadostivosť (11.marec)
Isaac Rothe je zbeh zo špeciálnej armádnej jednotky. Za sebou má temnú minulosť a čaká ho ešte pochmúrnejšia budúcnosť. Stáva sa terčom pre vraha – po nedovolenom odchode od tajných jednotiek mu hrozí istá smrť. Napokon sa Isaac zúčastní na nezákonných zápasoch v ringu a skončí preto za mrežami. Jeho osud je teraz v rukách príťažlivej verejnej obhajkyne Grier Childovej. Jej pôvab prebudí v Isaacovi city, na ktoré nie je ani správny čas, ani vhodné miesto. Isaaca vyhľadá jeho kamarát Jim Heron, aby ho varoval pred nebezpečným nepriateľom. Isaak sa chtiac-nechtiac zapletie do desivého zápasu s démonom, ktorý je Jimovi v pätách. Druhé pokračovanie série Padlí anjeli. 

Stacey Kade: Stratená duša (15.marec)
Alona Dareová, študentka posledného ročníka strednej školy, kapitánka roztlieskavačiek a tri roky za sebou kráľovná školy, ktorá je s najväčšou pravdepodobnosťou predurčená na to, aby si vzala filmovú hviezdu, zahynie pod kolesami autobusu. Zostane však trčať v krajine živých a márne sa obzerá po jasnom bielom svetle, ktoré by ju odnieslo na lepšie miesto. Bohužiaľ, ukáže sa, že jediný človek, ktorý jej zrejme môže pomôcť, je spolužiak a úplný lúzer Will Killian. Dokáže táto dvojica prekonať vzájomnú nevraživosť a pomôcť si?
Prvá časť série Medzi nebom a zemou od úspešnej Stacey Kade. 

Jaime Reed: Magická príťažlivosť (18.marec)
Sú záhadní, príťažliví a nebezpeční... sú kambioni. Sedemnásťročná Samara pracuje v kníhkupectve, aby si zarobila na svoje prvé auto. Spolu s ňou tam pracuje aj Caleb, očarujúci a tajomný mladík, ktorého uhrančivé oči nenechajú chladnou takmer žiadnu ženu. Samara je jediná, ktorá cíti, že za jeho neodolateľným pohľadom sa skrýva nebezpečenstvo. Tajomstvo, ktoré Caleba obklopuje, privádza Samaru do sveta kambionov, v ktorom je príťažlivosť a atraktivita podmienkou prežitia. Keď sa navôkol začnú diať desivé veci a sú ohrození aj jej najbližší, musí Samara riskovať a urobiť rozhodnutie, ktoré možno navždy zmení jej život.

Veronica Roth - Experiment (27.marec)
Jedno rozhodnutie spečatí tvoj osud
Tris a Tobias sú opäť spolu – ale za akú cenu. Systém frakcií je kompletne rozvrátený, polovica mesta leží v troskách. Spoločnosť však potrebuje vodcov, a tak sa k moci dostávajú tí, ktorými doteraz ostatní opovrhovali. Bezprizorní. Všetci však myslia iba na pomstu. A tak to vyzerá, akoby len vymenili diktátorku v čierno-modro kostýme za inú v otrhaných šatách. Mesto je v rozklade a jediná záchrana môže prísť zvonku. Tris a Tobias sa vydávajú za plot, aby sa pokúsili odhaliť pravdu o svojom meste. Je naozaj možné, že sú len súčasťou experimentu, z ktorého niet úniku? Alebo je aj toto len ďalšia simulácia?

Meagan Spoonerová - V podsvětí (31.marec)
Linda Ainsleyová byla nucená prchnout z domova, z města, které od okolní zpustošené krajiny odděluje energetická zeď, a od té doby touží po jediném – najít svého bratra Badyána. Už ji unavuje věčně utíkat a žít ve strachu a věří, že právě Badyán to může zastavit. Pátrání po něm ji zavede do podzemního města Léthé. Města, které sužují obavy z jeho zakladatele, záhadného Prométhea, a místní pořádkové služby. Aby se Linda dozvěděla pravdu o tom, co se stalo s jejím bratrem, musí se Prométheovi postavit. Vypořádat se s vlastním strachem se už naučila, dokáže se ale vypořádat i s pravdou, kterou chce znát? 
Pokračovanie Ptáčího zpěvu od Meagan Spoonerovej. 

Komentáre

  1. Už sa teším na Paniku a na Vtáčí spev 2 :D
    Delírium bolo v pohode a na Paniku som počula ešte pozitívnejšie názory :D
    Meagan píše zase nádherné opisy. V jednotke som si vedela úplne živo predstaviť miesta, cez ktoré Linda prešla. Boli nádherné.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som na Paniku tiež strašne zvedavý, bo som počul chvály :))
      Mne sa vo Vtáčom speve páčila najmä druhá polovička, tak som zvedavý, čo prinesie druhá časť :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aký je váš názor na fanfiction? | súťaž o knihu Bozk

V posledných týždňoch sa na knižných blogoch a sociálnych sieťach spomínala kniha After: Bozk viac než často. Fanficion na populárnu hudobnú skupinu One Direction , ktorá spôsobila šialenstvo po celom svete, totiž už o malú chvíľu vyjde aj v slovenčine . Napriek tomu, že má spomínaná hudobná skupina množstvo odporcov, čitatelia si knihu After: Bozk doslova zamilovali . A keďže som bol jedným z tých, ktorí si mali možnosť prečítať knihu s malým predstihom, za seba môžem povedať, že ma príjemne prekvapila .  Hoci malo After  skoro šesťsto strán a viaceré pasáže sa v ňom niekoľkokrát opakovali, aj tak ma čítanie tejto knihy bavilo a nevedel som sa od nej odtrhnúť. Anna Toddová píše naozaj pútavo a musím sa priznať, že som je to celé zhltol aj s navijakom . Do príbehu vniesla realistickú atmosféru a ja som jej uveril každé slovo. Súhlasím, hrdinovia sa neraz správali hlúpo a nerozvážne, avšak takí mladí ľudia sú. Majú chyby, a rovnako ani táto kniha nie je dokonalá , ale určit

Keď si knihomoľ volí svoju budúcnosť

Veľmi dobre si spomínam na svoj prvý deň v škôlke . Na to, keď som uplakaný vychádzal z tej hrôzostrašnej budovy , v ktorej na mňa pani učiteľka kričala, aby som neplakal. A taktiež aj na to, ako som sa bál, no môj strach bol úplne zbytočný. Akoby to bolo pred mesiacom, keď som prvýkrát vstúpil do triedy a našiel si na lavici knižku, na ktorej názov si už nespomínam. Akoby všetky tie roky driny ubehli ako voda - a dnes stojím pred veľkým rozhodnutím . Čím budem v budúcnosti? Avšak taký je život - dennodenne sa musíme rozhodovať o svojom nasledujúcom kroku , o tom, či najprv vynesieme smeti, ktoré už doslova kričia "Vynes ma!" alebo ostaneme ešte chvíľu ležať pred obľúbeným seriálom . Celý život je o rozhodnutiach, no voľba vysokej školy a svojej budúcnosti niečím tak ľahkým určite nie je. A keďže nechcem, aby bol tento blog iba o recenziách a ukážkach z kníh, rozhodol som sa porozprávať vám niečo z môjho skutočného života . Možno si poviete - čo bláznim, veď som le

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže