RECENZIA: Jazdci časom 3 - Kód apokalypsy (Alex Scarrow)

V treťom pokračovaní Jazdcov času na Liama a podporné jednotky čaká opäť nebezpečná misia. Úlohou tentokrát bude pátranie po Pandorinej skrinke, v časoch kráľa Richarda Levie srdce a Jána Bezzemka. Nepokojom zmietané Anglicko v sebe skrýva mnohé tajomstvá a legendami opradený Robin Hood možno vôbec nebol človek... ale podporná jednotka.

Knihy Alexa Scarrowa mám veľmi rád a to, akým spôsobom poňal cestovanie v čase, sa mi neskutočne páči. Síce ma druhý diel venovaný dinosaurom bavil o niečo menej než úvodná kniha, stále mi ostali Jazdci časom zafixovaní ako vynikajúce čítanie. Kód apokalypsy je slušným pokračovaním série, čítanie som si naozaj užil a nemal som mu čo vytknúť. Hoci len to, že sme naň čakali pomerne dlho. No vraví sa, že na dobré sa oplatí počkať, a pri Jazdcoch časom sa určite oplatilo! Okrem krásnej lesklej obálky sa môžete tešiť na príbeh, v ktorom sa bude od začiatku niečo diať a pri ktorom sa určite nebudete nudiť.

Ako som už spomínal, Alex Scarrow nás tentokrát nezavedie tak ďaleko než naposledy, kedy sme sa vybrali až za dinosaurami. Musím sa priznať, že ma príbeh zo stredovekého Anglicka zaujal a zaujímavým spôsobom som si doplnil vedomosti z histórie. Zdalo sa mi, že práve Kód apokalypsy mal najrýchlejší spád a skoro žiadne hluché miesta, takže keby som mal tretiu časť porovnať s ostatnými, páčila sa mi najväčšmi a určite ma veľmi prekvapila. Na lepšom pocite z čítania sa podpísali aj väčšie písmenká, ktoré vystriedali malé mušky z predošlých kníh a Jazdci sa mi teraz čítali oveľa lepšie.

"V tej škatuli bola vec, na ktorú bratstvo čakalo tisíc rokov. Stratená pravda. Varovanie. Proroctvo. Pandora."
Páči sa mi, že jednotlivé knihy nemajú zápletku na štýl odbehneme si do minulosti, vyriešime záhadu a vyložíme si nohy, pokým nepríde ďalšia misia. Alex Scarrow príbeh postavil na záhadách a dokonale ho premyslel. Každá jedna udalosť má svoje opodstatnenie a už v predošlých knihách nám autor ukázal, že sa budeme ešte veľmi čudovať, čo s jednotlivými postavami chystá. Na záverečné rozuzlenie si ešte chvíľu počkáme, keďže Jazdcov časom dokopy tvorí deväť častí. Myslím, že v prípade Scarrowa nepôjde o umelé naťahovania a už teraz sa teším, kam povedú stopy Liama, Becky, Maddy či podporných jednotiek, ktoré vám aj v treťom pokračovaní dokážu vyčariť úsmev na tvári a urobiť čítanie zaujímavejším. Nehovoriac o autorovej štylistike a jazyku, ktorý robí knihy ešte bližšie mladým čitateľom.

Tretie pokračovanie Jazdcov časom ma veľmi prekvapilo. Bolo plné akcie, dobrodružstva, nechýbali mu nové záhady a určite som sa pri čítaní nenudil. Najbližšie nás autor zavedie do obdobia Americkej vojny za nezávislosť - pevne verím, že už čoskoro. Aj keď tentokrát preklad trval dlhšie - keďže si pani prekladateľka musela naštudovať históriu Anglicka - oplatilo sa počkať, pretože ho zvládla na výbornú. Ak sa vám páčili predošlé časti, určite dajte šancu aj pokračovaniu! A ak si radi prečítate dobrodružný príbeh, ktorý prináša niečo nové, a o Jazdcoch časom ste ešte nepočuli, rozhodne by ste to mali zmeniť. Myslím, že nebudete ľutovať.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart. Knihu si môžete kúpiť napríklad na tejto adrese.