Preskočiť na hlavný obsah

S ktorou budem leto tráviť ja?

Slnko, dusno, ortuť teplomera blížiaca sa k štyridsiatim stupňom Celzia. Párty, žúrky, bazény... Voda, tobogány a celulitída na kúpaliskách. Tak si väčšina z nás (ne)chce predstavovať leto. Škoda, že prvé tri vymenované pojmy, ktoré sa aspoň donedávna spájali s letom, ešte nedorazili a zatiaľ to vyzerá na májové počasie. Ak však máte dobrú spoločnosť, na všetko ostatné - zlé rýchlo zabudnete. A s ktorou budem leto tráviť ja?

...samozrejme, stále rozprávam v rovine kníh. Ako malé dieťa sa teším na Môj život u susedov od Huntley Fitzpatrickovej, ktorý už nedočkavo očakávam a teším sa, kedy mu nájdem miesto na poličke. Síce nevyjde v slovenskom jazyku, susedia Češi sa naň vďaka vydavateľstvu CooBoo môžu tešiť už budúci týždeň. 

Je to príbeh o rodine, priateľstve, láske a problémoch, s ktorými sa stretávame každý deň. Huntley rozpráva o dvoch rodinách, ktoré žijú v susedstve - konzervatívnej, súčasťou ktorej je aj Samantha, a početnej rodiny Garrettovcov. Síce mama Samanthy Garrettovcov považuje za čudákov a svojim deťom zakazuje sa s nimi stýkať, Samantha ich obdivuje a každý večer sleduje zo strešného okna. Príbeh sa však skomplikuje a už v tejto chvíli mám tušáka, že Môj život u susedov bude jednou z hitoviek tohto leta! Práve včera som si čítal prvú kapitolu, ktorá ma ešte viac namotala, takže sa s ňou veľmi rád podelím :-). 



To však nie je všetko, na čo sa môžme tešiť a zatiaľ čo ostatné vydavateľstvá majú poväčšine uhorkovú sezónu, v CooBoo makajú - až sa nestíham diviť. Už v najbližších dňoch vám poviem  recenzii na Amy a Rogera viac o Morgan Matsonovej, ktorá ma na svedomí aj ďalšiu tohtoročnú novinku Leto na druhý pokus. Amy a Rogera som si naozaj užil. Autorka napísala veľmi zaujímavú knižku, ktorá je síce iná, plná obrázkov, výstrižkov z cesty, ktorú hlavní hrdinovia (a rovnako aj autorka) podnikli, no zároveň rieši aj vážnejšie témy. Je to proste kniha stvorená na leto! A takisto aj Leto na druhý pokus, rozprávajúce príbeh Taylor, ktorá pomaly ale isto prichádza o svojho otca. Ostáva mu len pár týždňov života a jeho posledné prianie je stráviť leto s rodinou v domčeku pri jazere. Ja sa na knihu určite teším a taktiež mám pre vás krátku ukážku! :-) Leto na druhý pokus by ste v týchto dňoch mohli nájsť aj v niektorých kníhkupectvách, určite ju však nájdete v e-shope vydavateľstva.  Pekné čítanie! 



Veľa z vás sa určite teší aj na pokračovanie Som roztrieštenej, Kde hvězdy stále září alebo Štastnú sedmičku. O tých vám porozprávam zas nabudúce. A s ktorou knihou sa chystáte tráviť prázdniny vy?

Komentáre

  1. My life next door (aka Môj život u susedov) je najlepšia kniha, ktorú som čítala minulé leto. Škoda, že zmenili cover. Ten originálny je neskutočne nádherný. <3 Dúfam, že sa im podarí preklad, bola by jej škoda so spackaným prekladom. A tou ukážkou si ma nenormálne namotal na re-reading. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak sa teším ešte viac :))) s coverom máš pravdu, no nevadí, nič nenarobíme :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rovnaké a predsa iné | VOX (Christina Dalcherová)

Si žena . Máš práva ako každá iná. Rodinu , deti, milujúceho manžela. Predsa len sa niečím od mužov odlišuješ. Za deň môžeš vysloviť iba sto slov . Vitaj vo svete Christiny Dalcherovej, ktorá napísala dystopický román VOX .  Doktorka Jean McClellanová , uznávaná vedkyňa, sa o politiku nikdy nezaujímala, preto prichádzajúcu zmenu nepostrehla . Keď vláda vyhlásila, že ženy smú vysloviť najviac sto slov denne, neverila tomu . To sa predsa nemôže stať, hovorila si. Nie v Amerike. Nie jej. Všetkým ženám a dievčatám bez rozdielu veku postupne nasadili na ruku náramok, slovomer . Ak prekročia povolený limit, zasiahne ich neznesiteľný elektrický výboj. Ženám zakázali pracovať , vzdelávať sa, združovať. Presadzuje sa patriarchálny systém, kde každý pozná svoje miesto . Od žien sa očakáva, že povedú domácnosť a budú oddanými, poslušnými manželkami . A na to je potrebná nanajvýš matematika. Nie hláskovanie, literatúra či reč . Predtým priemerná osoba hovorila šestnásť tisíc slov denne, te

Otec, ktorého nikdy nepoznala | recenzia knihy Keby som ťa našla (Ava Dellairová)

Cieľom azda každého spisovateľa je zaujať svojho čitateľa a prísť s niečím originálnym a pútavým. Fanúšikovia literatúry pre mladých môžu poznať Avu Dellaire najmä vďaka knihe Listy do neba , ktorá vyšla pred troma rokmi vo vydavateľstve Ikar . Dellaire v nej prišla s originálnym nápadom listov určených známym osobnostiam, ktorí už nežijú. Vo svojej druhej knihe autorka opäť prichádza s niečím nápaditým. Príbeh totiž vyrozprávala v dvoch líniách   –  z pohľadu sedemnásťročnej Angie a jej matky Marilyn, ktorá sa retrospektívne vracia do svojich sedemnástich, teda ešte pred narodením dcéry Angie.  Sedemnásťročná Angie žije len s mamou, otec zomrel ešte pred jej narodením . Mama o ňom takmer nehovorí, len sa zakaždým pri spomienke na lásku z mladosti rozplače . Jej dcéra dokonca nevie, ako otec vyzeral. Raz nájde v bielizníku hnedú obálku a pod ňou fotografiu. Je na nej usmiaty chlapec v objatí s veselým, bezstarostným dievčaťom . Dôjde jej, na koho sa pozerá. Nález Angie nedá

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže