Preskočiť na hlavný obsah

Majú šestnásť... a sú iní než ostatní | Eleanor a Park

V posledných mesiacoch sa s YOLi knižkami roztrhlo vrece - a každý mesiac sa môžeme tešiť na najmenej jedno dielo: naj-novšie Papierové mestá, Zostaň so mnou alebo pripravovaný Život jedna báseň či Eleanor & Park, ktorých vám predstavím dnes. 

Každý to pozná... stredoškolská láska, ktorá sa naraz premení na fenomén. Túžbu vidieť toho druhého každý deň, stráviť s ním každú chvíľu. Vzájomné pokukovanie, randenie či dokonca niečo viac... Eleanor pochádza z početnejšej chudobnej rodiny, v ktorej jej postavenie nie je najšťastnejšie. V škole nepatrí medzi obľúbených - skôr by sme ju mohli zaradiť medzi tých, ktorých si nikto nevšíma. A najviac zo všetkého neznáša telesnú, na ktorej sa pre svoju guľatejšiu postavu neraz stáva terčom posmechu. A Park? Ten má skôr opačný problém. Hoci z rodiny v núdzi nepochádza, trápia ho iné problémy. Pohľad na samého seba. To, že nemá svaly, výšku basketbalistu a chýbajúce sebavedomie. Ku šťastiu mu však stačí obľúbená hudba a komiksy. Je samotárom - a sám sedáva aj v školskom autobuse. Až do chvíle, keď doň nenastúpi Eleanor, ktorá mu otvorí oči.  

Knižka Eleanor a Park má jednoduchý motív, vynikajúce ohlasy a Rainbow Rowellová je vo svete obľúbenou autorkou. Román si užila aj redaktorka vydavateľstva CooBoo, Tereza Pecková, ktorá o knihe Eleanor a Park povedala: "Hneď po prvých stránkach som vedela, že bude táto kniha skvelá. A úplne rozumiem Johnovi Greenovi, že je z nej tak nadšený. Je to totiž príbeh presne na jeho štýl. Síce v ňom nikto neumiera na rakovinu a nedojme vás k slzám, Eleanor a Park majú tak či onak množstvo problémov."

Ako na Slovensku, tak aj v Česku vyjde tento veľkolepý román začiatkom budúceho mesiaca. U nás je vydanie predbežne plánované na 4.november, Českí susedia si počkajú o týždeň dlhšie. No každé čakanie spríjemní malá ochutnávka v podaní krátkej ukážky, ktorú si budete môcť o chvíľu prečítať. Len dodám, že knižka vyjde v mäkkej väzbe v rozmeroch rovnakých než jej YOLi predchodkyne. A čochvíľa sa ku nim pridá Život jedna báseň od bestsellerujúcej autorky Collen Hooverovej, ktorá ma na konte aj Beznájdenú.  Ale späť k sľúbenej ukážke... Nech sa páči! 

Komentáre

  1. Pre mňa to je asi najočakávanejšia kniha ! :) Autorka napísala aj Fangirl, ktorá u nás taktiež o pár mesiacov vyjde a tú sa práve chystám čítať v angličtine! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. juuu taký krásny dátum 3 dni po mojich meninách (ako všetko pochopím, ale ktorý rodič dá decku meniny, keď sa oslavuje sviatok mŕtvych????!). síce som chcela voňavku od mamky, ale poprosím asi o knihu hihihi :3333 fangirl bolo pekné a milé, ako nie najlepšia knihy, ktorú som kedy čítala, ale veľmi milé, také, že v knihe nešlo nič na nervy :D teším sa :33

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Počul som veľa pozitívnych reakcii aj na jej ďalšie knihy, takže som veľmi zvedavý :))

      Odstrániť
  3. Ja sa na túto knihu ale strašne že teším :3

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Na knihu se hodně těším a jsem vážně moc zvědavá! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Strašne ma tá kniha zaujala :) ani poriadne neviem prečo :D ale to že na ňu písal recenziu John jej pridalo na atraktivite :D

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

SÚŤAŽ: Veľkonočný knižný hop

Priznávam, že čo sa týka súťaží, môj blog na tom vie byť dosť biedne. Pár dní pred dneškom som sa rozhodol vás potešiť a aj tento Veľkonočný hop (ktorý usporadúva Knižní doupě )   mi to pomôže zrealizovať. A tentokrát poteším nielen Slovákov , ale aj českých čitateľov môjho blogu. Keď už je tá Veľká noc! :D :D Inak, dievčatá, užite si ju :D A o čo sa bude súťažiť? Keďže v Česku POTOMKOVIA zatiaľ nevyšli a u nás je tomu už  nejaký ten piatok, rozhodol som sa do súťaže vložiť práve Partials - Potomkovia  od Dana Wellsa . Vopred ďakujem za zapojenie do súťaže a prajem vám veľa šťastia :) A šťastie môžete skúsiť aj na ďalších 11tich blogoch, ktoré nájdete v linkovači na konci článku.  Pravidlá súťaže: Do súťaže sa môžu zapojiť aj slovenskí, aj českí čitatelia blogu.  Podmienkou je ale nasledovanie môjho blogu . Ak nasledovateľmi nie ste, môžete tak urobiť v pravom bočnom paneli: Následníci, pripojiť sa k tejto lokalite.  Súťaž trvá od dnes, 1.4. a končí 14.4.20

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)

Upíri, vlkolaci, bosoráci či  Tieňolovci... Kto nás ochráni pred  Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov ? Azda sa v našich končinách nenájde človek, ktorý ešte nepočul o sérii Nástroje smrteľníkov a knihe Mesto kostí , ktorá si medzi nami - knihomoľmi, získala skromný titul  jedna z najlepších . Práve sa pýtam - nie náhodou najlepšia ? A naozaj, Cassandra dokázala niečo neuveriteľné a jej dielo ide príkladom pre húfy

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku , ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia . Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-) Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž , ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci , ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v posle